Fredrik Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 Flere medier melder nå at BMW i samarbeid med den kinesiske bilprodusenten Brilliance China Automotive har utviklet et helt nytt bilmerke som kalles Zhi Nuo ("The Promise"). De første bilmodellene under dette merket vil bli basert på BMW E84 (X1) og E90. Bilene skal bygges ved BMW´s fasiliteter i Shenyang i Kina og vil bli eksportert til andre markeder utenfor Kina (dog ganske sikkert ikke USA og Europa). I første omgang vil bilene få BMW´s nye N20B20 motor som vi bl.a kjenner fra F30 320i og 328i... http://paultan.org/2013/04/08/bmw-to-cr ... -possible/ http://www.chinacartimes.com/2013/04/br ... h-end-mpv/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Dette er med stor sikkerhet Macan S: http://www.autobild.de/bilder/neue-edel ... 38298.html Ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 Ja... jeg tror at Porsche Macan kommer til å bli populær. Den er basert på Audi Q5 og vil derfor bli tilgjengelig med bl.a toliters rekkefirere (rundt 240 HK for bensinmotoren og rundt 200 HK for dieselmotoren). Litt avhengig av hvordan importøren velger å posisjonere Macan i markedet vis a vis bl.a Audi Q5 og BMW X3 er det ingen tvil om at prisen kommer til å bli attraktiv. I likhet med Cayenne vil Porsche nå mange nye kundegrupper med Macan. Jeg er imidlertid behersket begeistret... SUV´er er ikke helt min greie. Gi meg heller en Boxster/Cayman med en toliters B4 motor på 240 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 ":28dfokrs]Dette er med stor sikkerhet Macan S:[ Bilde ] http://www.autobild.de/bilder/neue-edel ... 38298.html Ja takk! Lekkert. Q5 er en latterlig kjedelig bil sett ifht dette. Men så er det hva som er under skallet da, VAG deler...hm! Antar X4 og denne vil møtes endel, blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 ":31je83kn]Dette er med stor sikkerhet Macan S:[ Bilde ] http://www.autobild.de/bilder/neue-edel ... 38298.html Ja takk! Den så veldig frisk ut, skal bli artig å se den når den kommer i salgslokalene her. Vi er jo så privilegerte her i Arendal at vi har fått eget Porsche Senter Skal bli artig å se hvordan Macan blir i forhold til konkurrentene som Q5 og X3 som i det daglige kan fremstå som litt kjedelige, X3 må dog ha M-sport og litt friske farger for å bli spennende mens Q5 er bare kjedelig. Den mest reelle konkurrenten fra BMW sin side blir nok den kommende X4, skal nok bli en fin duell der Årasken er at disse to vil ligge mer prismessig til rette for å være konkurrenter, sammen med Range Rover Evoque. Q5 og X3 er litt mer folkelige biler for hvermansen selv om både X4 og Macan vil komme med firere som vil være rimelige, likevel så sikter disse modellene seg inn et litt mer eksklusivt klientell vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Range Rover Evoque er ganske tøff! Den er vel mindre enn Q5 og X3 innvendig? Den virker i det hele tatt ganske liten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Ang. X3 (F25) så testet jeg en her om dagen, og jeg må si jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg hadd brukt 6-700 000 på en bil og fått "en slik". Det var ikke noe spesielt galt med bilen, men jeg fant meg ikke helt til rette i den. Nå hadde ikke denne M-sport eller så mye utstyr generelt, så det hadde nok hjulpet på, men det er nok likevel en bil jeg aldri kommer til å vurdere. I samme ærend prøvekjørte jeg F31 320i, F10 520d og F20 116d, og jeg må faktisk si det var 1-serien som importere meg mest. F10-en var naturligvis mye mer komfortabel, og F31-en hadde en mye morsommere motor, men jeg hadde trivdes greit med en F20/F21. ...så lenge jeg hadde sluppet å se den forfra naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Kjedelig dag for én stk engelskmann: !Overtent Miura i London... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 Uff... dette var trist... en av 150 SV´er som ble bygget av totalt kun 764 stk. Miura i perioden 1966-72. Lamborghini Miura er helt klart en av min all time favorittbiler. Få vet at Lamborghini Miura og bl.a BMW E12 er designet av den samme mannen... Marcello Gandini. Det er sannelig litt av en spennvidde som bildesigner... og få bilmodeller er så vakker som en Miura. Tenk at dette designet er nesten 50 år gammelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Fant denne bildesiden her: http://911backdateproject.tumblr.com/ Enjoy! e9: Tumblr er tydeligvis skummelt! Er endeløst med stilige bilder! F.eks: http://old-speed.tumblr.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 911 Backdate prosjektet var artig og vi kjenner jo igjen en del av bildene fra både Singer og Magnus Walker. Tumblr virker litt litt mer tilfeldig, men f.eks både Porsche 924 Carrera GT og Mercedes-Benz C107 450 SLC er historisk viktige modeller som viste veien for hhv. 944 Turbo og W201 190E 2,3-16. Artige linker... keep 'em comin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 Car and Driver med Csaba Csere i spissen inviterer til et besøk på Petersen Automotive Museum i Los Angeles. De har en ganske imponerende samling biler og Csaba gir som vanlig en god briefing... i godt parløp med kurator Leslie Kendall. Denne gangen i forhold til historisk signifikante bilmodeller som f.eks. Ford GT40 MK III, Ford Thunderbird, Porsche 356 "Continental", Toyota 2000GT m.fl. Programmet er informativt og absolutt verdt å bruke litt tid på i påsken... Annen del av Csaba Csere´s besøk i kjelleren på Petersen Automotive Museum. Denne gangen får vi en kort briefing av biler som har hatt kjente eiere: Sjahen av Iran, Clark Gable, President Dwight D. Eisenhower, Rita Hayworth, Steve McQueen, Saddam Hussein etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 Chris Harris on Cars: Mercedes-Benz AMG SLS Electric Drive... Chris er forvirret over hva slags betydning bilmodeller som SLS Electric Drive (og sikkert også Tesla Model S) får i relasjon til bilens fremtid. Han drøfter mulighetene, ulempene, miljøregnskapet etc., men må til slutt innrømme at Torque Vectoring og 750 HK samt 1000 Nm ved <> 0 rpm er imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2013 Forfatter Share Skrevet April 12, 2013 Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse satte igår ny verdensrekord for åpne biler med 408.84 Km/t på Volkswagens berømte Ehra-Teststrecke. Vår generøse venn Harry Metcalfe går skikkelig til saken... overvåker rekordforsøket og kjøper et eksemplar av bilen til 2 millioner pund (ca. 17,5 millioner kroner før norske avgifter)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2013 Forfatter Share Skrevet April 12, 2013 Hmmm... man bør kanskje legge inn et besøk på Goodwood Festival of Speed i løpet av årets sommerferie... Lord March, den 10 Hertug av Richmond, er forøvrig eieren av familiesetet Goodwood House. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå