Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte lekt med tanken om en Boxster, men har dessverre 0 tillit til de mer moderne vannkjølte konstruksjonene. For meg ødelegger det eierskapet, å ligge på puta nattestid og undre om det er noen sprekte sylindervegger som sier god morgen sammen med kaffekoppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får satse på et eksemplar som allerede er oppgradert. Alternativt prute et eksemplar som ikke er oppgradert helt i bånn samt kalkulere en oppgradering inn i budsjettet. Jeg ser for meg en 986. Dette er grunnleggende fine biler selv om både effekt og ytelser hører til 90-tallet. For min del går disse bilene mer enn greit nok. 0-100 Km/t på rundt 5,5 sekunder og en topphastighet på 265 Km/t for en Boxster S anno 2000 er utmerket... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant (blingset der mellom 96 Km/t og 100 Km/t), men forskjellen når det gjelder akselerasjon er ikke all verden. Som du påpeker går selv den første Boxster S modellen mer enn bra nok her i Skandinavia. Mitt poeng er at denne modellen er undervurdert omtrent på den samme måten som med 924 modellen kontra 924 S (944 motor) og 924 Turbo (931). Alt for mange mener alt for mye om Porsche uten å egentlig vite hva de snakker om... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste bilen jeg kunne tenkt meg å bytte ut 911`en med er denne:

 

Porsche_Boxster_Spyder_1_600-600x400.jpg

 

 

 

 

Boxster Spyder er 80 kilo lettere enn vanlig Boxster, 1275 Kilo egenvekt. Parret med Cayman R motoren som er massert til 320 hester borger det for friske ytelser. 0-100 går på 4.8 sekunder og toppfarten ligger vel i området 270ish. 

Walter Rohrl er vel en herremann som klinger kjent her inne, og han bestilte denne da den kom. "Its the perfect daily driver" sier legenden, og det kan vel ikke bli stort bedre enn det.

 

Med Porsches letteste 19 tommers magnesiumhjul noensinne og bøtteseter så er dette en klassiker allerede i dag.

 

Jeg vil ha… men regn med rundt 650.000 på Norske skilter.. Dette er 3 ganger så mye som jeg gav for min 911 3.2 og jeg synes det er mye kapital å binde opp i en bil...

 

Men hvis 911`en ryker noengang, så blir det det en slik...

 

43boxsterspyderreview2011.jpg

 

 

 

James May likte den også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

James May likte den også :)

 

 

 

6:30, Clarkson: "Oh no he's facing the wrong direction. Oh no, of course its a Boxster both ends look exactly the same".

 

 

Fin bil, men jeg tror for egen del at en vanlig Boxster er et bedre kompromis mellom sportslighet og anvendelighet. Aller helst skulle jeg ha en Cayman men da blir bilen vel nyere og dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxster Spyder er ikke den mest praktiske bilen, men du verden så sexy den er (og jeg elsker California). Jeg liker Cayman for at den er en tann mer seriøs sportsbil enn Boxster, men Boxster representerer en fabelaktig kombo mellom sportsbil og fritidsbil. Med tanke på hvor lave priser det generelt er på 986 i Tyskland tror jeg at det er denne modellen som er verdt å vurdere. Man kan med litt innsats få svært mye bil for pengene... iallefall i relasjon til at den er en Porsche. Apropos Boxster Spyder... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er Up'en klar for guttetur til Hamburg. Junior og Senior skal se litt nærmere på byen, verdens største modelljernbane, den nedsenkede russiske spionubåten U-434, dyreparken Hagenbeck (regnes for å være en av de fineste i verden), kikke litt på Porscher samt mye mer. Det er enkelte fordeler ved å bo i Danmark og en av dem er at det bare er 275 Km til Hamburg fra Århus. Det er faktisk like langt til København fra Århus... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også 190 Km mellom Hirtshals (der fergen fra Larvik kommer inn) og Århus. Så kommer man fra Norge er det først 3,5 timer på fergen (+ evt. ventetid) og deretter rundt 470 Km på motorveien før man er i Hamburg. Kjører man fra Oslo er det også først 130 Km til Larvik. Det er en vesentlig forskjell og på den måten er Århus rett rundt hjørnet i forhold til Hamburg... :)

 

Hamburg heter forresten Hamborg på dansk og hele området fra dagens grense mellom Tyskland og Danmark ned til bydelen Altona i Hamburg var før 1866 en del av Danmark. I løpet av kun 52 år ble Norge tatt som krigsbytte av Sverige og området som idag er kjent som Slesvig-Holsten (tysk: Schleswig-Holstein) ble tatt av preusserne (i to forskjellige kriger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...