Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Nye MX-5 ND har dukket opp. Jeg liker den veldig godt - fetere jeg hadde turt å håpe på. Setter pris på at Mazda har krympet ned bilen (lavere, kortere, bredere) fra forgjengeren NC og fått den nærmere originalen NA i dimensjoner.

Ryktene sier vekt på 1050kg og motorer på 1,5 130hk og 2.0l 165hk.

 

post-47117-0-86970700-1409959250_thumb.j

post-47117-0-74871100-1409959272_thumb.j

post-47117-0-68385100-1409959300_thumb.j

post-47117-0-60649700-1409959322_thumb.j

post-47117-0-45982500-1409959343_thumb.j

post-47117-0-63095900-1409959361_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=51439292

 

Er denne verdt og redde kanskje? Vet ikke hvordan disse ligger i pris om dagen jeg, men den var ikke såå dyr. 

 

Nope...hadde ikke satsa på den om du skal ha en originalbil... ombygd motor er ikke så stress... Men den taper originaliteten sin... Og vil kanskje ikke være verdt så mye i fremtiden om du skal gjøre den helt strøken... det er også en 1984 modell, regga i 85 (vindusviskern er plassert feil)... Skal du først bruke 60tusen så hadde jeg leita etter andre alternativer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke den aktuelle 190'en. Den virker sliten og den er ikke original. Det er relativt lett å finne penere og mer velholdte eksemplarer i Tyskland og sogar her i Danmark uten at de koster så veldig mye mer. Jeg ville personlig heller ha betalt litt mer for så å få en pen og original bil. De aller første årgangene hadde ikke "gearet" som gjør at vindusviskeren går opp og ned på midten av vinduet. Dette mener jeg kom i forbindelse med introduksjonen av W124 eller litt før. I en overgang hadde vinduspusseren gearet, men lå i hvilestilling på høyre side. Dette ble senere endret til venstre side (i 1985 tror jeg det var). 5-trinns gearkasse var også ekstrautstyr på de første årgangene.

 

Werther: Ja... den nye MX-5'en er nydelig og heldigvis langt mer fokusert enn de siste generasjonene... :)

 

Her er min første bil... en 1984 190E 2.0 høsten 1985.... :)

 

gallery_38233_76_286244.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle like å se dagens bilprodusenter kjører bilene "flat out" rundt en bane i flere døgn for finne ut om motorene holder mål :) I dag foregår nok all slik testing dypt inne i fabrikkens testlaboratorium hvor de har festet motoren til en benk og ikke i bilen. Det er helt tydelig at Mercedes var verdens største bilprodusent og lagde de beste bilene den gang da W201 kom ut, alt var gjennomført og velprøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst på 16v, naboen hadde en og jeg var helt i 100 hver gang jeg så den eller hørte den. Hørte jeg den, så løp jeg til gjesterommet og så etter den.. Åh skulle ønske den var min. Men det er vel ikke helt enkelt men den er da hvertfall og se av og til likevel, bygge en selv da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle like å se dagens bilprodusenter kjører bilene "flat out" rundt en bane i flere døgn for finne ut om motorene holder mål :) I dag foregår nok all slik testing dypt inne i fabrikkens testlaboratorium hvor de har festet motoren til en benk og ikke i bilen. Det er helt tydelig at Mercedes var verdens største bilprodusent og lagde de beste bilene den gang da W201 kom ut, alt var gjennomført og velprøvd :)

 

Forskjellen er at W201 ble bygget til en standard og ikke en pris... engineering no cost. Bilprodusentene bygger dessverre ikke biler på den måten mer... :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for noen år siden i besittelse av en relativt strøken W201 Sportline med sportsseter i skinn, M103-motoren og manuell kasse. DET var en herlig bil, med kvailtet i alle ledd. Jeg velger lett denne fremfor E30 325i. W201 blir ofte omtalt som en fattigmanns-Mercedes, men bilen er uten tvil påkostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min tredje W201 som jeg kjøpte ny i 1989. Det var en 190E 2,3 med automatgear som hadde Sportline understel og svindyre 16" Lorinser felger. Bilen hadde den helt nødvendige faceliften fra 1988 som kjennes igjen på de spesielle sidepanelene (såkalte "Sacco-Bretter" på tysk etter bilens designer Bruno Sacco). Bildet er forøvrig tatt på Hunderfossen ved Lillehammer. Bildet har også linselus i form av vår tidligere dachshund samt min bedre halvdel i en noe yngre utgave... :)

 

8rhvtxvlmok3n5dyoxu2.jpg

 

En annen litt artig film. Denne gangen om W124... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W124 er en modell jeg ikke liker så mye, den er på en måte litt for oppskrytt synes jeg. Men den var helt klart en målestokk for bransjen når den kom på markedet i 1985 og er på mange måter en bra bil den dag i dag. Er vel også en av de siste MB modellene som et utviklet under prinsippet "no cost" som Fredrik såvidt nevnte over her :) Likevel så nådde den vel aldri W123 sin status når det kom til driftsikkerhet og kvalitet, den kan vi vel med sikkerhet fastslå at er en av verdens beste biler igjennom tidene.

Er ikke 124 også tidenes mest produserte Mercedes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...