Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Knapt 1,3 millioner kroner (eller litt over 900K for standardutgaven) er hensides enhver fornuft. Bilen er kjempefin og jeg ville seriøst ha vurdert den i samme åndedrag som en tilsvarende F11 med xDrive, men til den prisen blir det med tanken (altså ikke drømmen). Jeg tror faktisk ikke at jeg har lyst på en bruksbil som koster stort mer enn en halv million kroner. Man skal sove godt samt kunne leve med bilen også... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for X-seriene så jeg hadde også valgt en F11 (evt. med xDrive). De er imidlertid dyre så en F31 er mer realistisk. Vår E46 318d Touring runder forøvrig 300000 Km idag. Jeg poster et bilde av fenomenet senere idag (wow!)... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Fredrik jeg, grunnen til min "misnøye" med BMWs X-modeller er at jeg ikke syns de blir "riktige". Lager du SUV, bør den funke som en SUV, du kommer jo ikke opp en våt gressbakke på originalhjula engang. Det er jo ikke en SUV, det er jo bare en forbanna høy stasjonsvogn.

I mine øyne er det kun Land Rover ( Range Rover ) som klarer denne biffen, nemlig å kombinere utseende, kjørekomfort og funksjon i en SUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i dette synspunktet og jeg vil legge til at det er som å ri to hester på samme tid. Dette er absolutt mulig med dagens teknologi (ref: f.eks X5), men det er ikke poenget. En Range Rover fremstår uansett som betydelig mer sofistikert og gjennomført. Range Rover og tildels Land Rover har hva britene kaller distributed presence. De stiller i en helt egen klasse vis a vis X-seriene når det gjelder stil og fremtoning.

Jeg klarte ikke å nå 300K kilometer idag... det ble 299976 Km... :)

vlqjbk1bm1lgti6um9je.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men X5 har jo ikke muligheten til å definere understellet, slik som Range Rover har. Du kan ( meg bekjent ) ikke låse differ osv på en X5, i mine øyne er det derfor ikke en fullverdig SUV. For meg skal en SUV ha offroad-egenskaper, og jeg ser ikke for meg at X5 har noe større offroad-egenskaper.

Range Rover er og blir det absolutt øverste hakk innenfor SUV, den er komplett. Den blir bygd med tanke på egenskaper, og deretter komfort. Dessverre sliter de vel med kvaliteten, som alt annet fra UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp... Range Rover (og Land Rover) er langt mer sofistikert og gjennomført. Det holder med en F11 xDrive for å klare den siste kneiken opp til hytta. Skal man på en mer spennende ekspedisjon kan man like gjerne kjøpe en Land Rover Discovery 4 TDV6 3.0 (257 HK og 600 Nm)... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å nå 300K kilometer idag... det ble 299976 Km... :)

[ Bilde ]

Må vel nesten gratulere da, imponerende km stand og bilen ser stadig hel og fin ut :)

Men jeg må innrømme at jeg selv hadde tatt meg en liten kjøretur i nærområdet bare for å bikke 300 000 km :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må innrømme at jeg selv hadde tatt meg en liten kjøretur i nærområdet bare for å bikke 300 000 km :wink:

Hehehe... det hadde jeg selvfølgelig også gjort under normale omstendigheter, men akkurat i kveld feirer jeg og jeg bør nok ikke kjøre bilen. Ny jobb, nye utfordringer/muligheter, fet lønn... SKÅL godtfolk!... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...