flobben Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 er ikke så negativ jeg, og med tanke på hvor mange som hatet utseende på e60 når den kom som har endret mening. Den jeg satt i, var en rød 320d sport med svart skinn og røde sting. Synes det så veldig bra ut. Har veldig lyst på en slik i stv utgave til høsten. Problemet er at man fort ser på 600+ for en med litt ustyr. Nå rørte ikke jeg så veldig mye på ting inne i bilen, så skal ikke uttale meg så alt for mye om kvalitetsfølelsen. Eneste jeg oppdaget var at bakluka var vondt å få igjen, og jeg så at flere slet med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Så den for første gang utafor Stenshagen bil i dag. Ser ut som en E90 med F10 baklykter jo. Og to andre minus: Finnene i frontfangern så billige ut. Samme gjelder Sport-emblemet på siden! Tragisk på en premiumbil som skal konkurrere mot A4 og C-klasse. Kanskje luksusutgavene med mye elegant ekstrautstyr er bedre?Du kjører en BMW 3-serie. Alle i hele verden vet at den sportslig... Hyundai 320d Sport... Ja det er veldig mye E90 gener i F30, det har jeg også lagt merke til! Er helt enig med deg i det med dem emblemene på framskjermen, det er bare teit med versjoner som heter Sport, Modern og Luxury. Høres ut som noe Kia kunne kommet med på 90 tallet Blir bra når M-sporten kommer så kan man iallfall velge noe men er vandt til fra før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Fikk opplyst at man kan kjøpe uten disse pakkene også så ingen grunn til å se så mørkt på det for dere som ikke liker de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 er ikke så negativ jeg, og med tanke på hvor mange som hatet utseende på e60 når den kom som har endret mening.Den jeg satt i, var en rød 320d sport med svart skinn og røde sting. Synes det så veldig bra ut. Har veldig lyst på en slik i stv utgave til høsten. Problemet er at man fort ser på 600+ for en med litt ustyr. Nå rørte ikke jeg så veldig mye på ting inne i bilen, så skal ikke uttale meg så alt for mye om kvalitetsfølelsen. Eneste jeg oppdaget var at bakluka var vondt å få igjen, og jeg så at flere slet med det. Akkurat det med bagasjelokket reagerte jeg og på da jeg testet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Ja det er veldig mye E90 gener i F30, det har jeg også lagt merke til! Er helt enig med deg i det med dem emblemene på framskjermen, det er bare teit med versjoner som heter Sport, Modern og Luxury. Høres ut som noe Kia kunne kommet med på 90 tallet Blir bra når M-sporten kommer så kan man iallfall velge noe men er vandt til fra før Dette minner også litt om gamledager... GL, GLX, GT, GTX... Forøvrig har BMW lange tradisjoner med å kjøre parvise serier designmessig og teknisk... (E21 + E30), (E36 + E46), (E90 + F30).... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Dette minner også litt om gamledager... GL, GLX, GT, GTX... Forøvrig har BMW lange tradisjoner med å kjøre parvise serier designmessig og teknisk... (E21 + E30), (E36 + E46), (E90 + F30).... Ja det er mange som reagerer på de betegnelsene, fattern sa det fleipete rett til selgern han "Er det Toyota dere prøver å etterlikne eller?" Ja det er sant det at de kjører parvise serier, men det er også kun på 3-serien! De kjører parvist på 5 og 7 serien også , noe de har gjort i over 30 år. (E12+E23+E28), (E32+E34), (E38+E39) og så hopper vi over Bangle åra med E65 og E60 da disse ikke likner på hverandre (F01+F10)! Likest er jo de to para fra E32 til E39 Man kan jo også se de soleklareklare likhetstrekkene på dasjbordet til E30, E32 og E34. Det samme går igjen på E39 og E46 for så å forsvinne på E60 og E90 men så dukke opp igjen på F01 og F10. Blir kanskje litt mye internkoder for noen her nå men jeg er så langt inne i BMW verden at for meg så går det alltid på internkoder, har forvirret noen med det av og til ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Ser jo tydelig at 5-serien også går designmessig 2 og 2... http://www.seriouswheels.com/2010/bc/20 ... 0x1440.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Ser jo tydelig at 5-serien også går designmessig 2 og 2... http://www.seriouswheels.com/2010/bc/20 ... 0x1440.htm Jeg ser tydelig at E12 og E28 gjør det! E34, E39, E60 og F10 har ingen verdens ting med hverandre å gjøre designmessig Disse har klare likhetstrekk: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Det er flere måter å se dette fenomenet på og som jeg har vært inne på tidligere står 5-serien ofte friere mhp. nye designretninger enn de andre seriene (før 1-serien kom på banen). Årsaken er at 5-serien markedsmessig kan strekkes både ned til det øvre segmentet av 3-serien og opp til det nedre segmentet av 7-serien. Det spiller også en signifikant rolle hvem som har designet hvilke modeller (les: designere liker å etterlate seg et tydelig avtrykk). Dette ser man veldig tydelig med E34... som uten tvil minner mye om en forminsket E32. De er begge i all hovedsak designet av Ercole Spada. Claus Luthe var imidlertid ansvarlig for E36 som kom på markedet 4 år etter E34 og da var det tid for større moderniseringer med bl.a et visir foran frontlysene. Dette tiltross for at Claus Luthe også er kredidert for E34. Japaneren Joji Nagashima er kredidert for E39, men også for bl.a E36. Dette ser man tydelig i praksis... E39 er på mange måter en E36 designet med en mer følsom hånd. Claus Luthe (og Boyke Boyer) var imidlertid ansvarlig for E38 som kom på markedet i tiden mellom E36 og E39. Derfor er det heller ikke så merkelig at E38 har et design som minner om en slags forstørret E36. E36 er med andre ord i all hovedsak det historiske bindeleddet som mellom E38 og E39. Nye tider kom så smått med E46 og for alvor med E65. Chris Bangle gjorde opprør mot de gamle tradisjonene og resten av historien kjenner vi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Begynner å bli vant til F30 nå! Ser betydelig bedre ut med redigerte sorte nyrer også, men dønn forfra er jeg ikke helt enig med lyktene enda. Men det er nå et steg i riktig retning mener jeg! Fronten på E90 er fin, hekken liker jeg ikke. E60 og E65's utseende vil jeg ikke nevne engang. Prøver å ignorere dem og late som de aldri ble laget. Akkurat som med 3-serie compactene egentlig. E65 har jeg ikke prøvd, men E60 likte jeg både komfort og motormessig, så det er synd at utseendet ikke holder samme apell for meg. F10 liker jeg alt med. Først syntes jeg baklyktene så voldsomt lange/brede ut, men nå går det greit. F30 begynner som sagt å bli "ok", men syntes den så litt kjip ut ettersom hvor glad jeg er i E92. Den er litt sånn "japse (interiør) møter konseptbil (nyrer og forlykter), møter F10 (hekken og panserskjøt)" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Ser jo tydelig at 5-serien også går designmessig 2 og 2... http://www.seriouswheels.com/2010/bc/20 ... 0x1440.htm Jeg ser tydelig at E12 og E28 gjør det! E34, E39, E60 og F10 har ingen verdens ting med hverandre å gjøre designmessig Disse har klare likhetstrekk: http://images.bimmers.no/files/un44qi2daw5m7a0npe25.jpg http://images.bimmers.no/files/7s1cv8itapglg6ahitc8.jpg http://images.bimmers.no/files/1knqw8gd0yqesjpbv3j0.jpg http://images.bimmers.no/files/s5eveoyeh2b8a66hiw7r.jpg Pussig nok sier BMW selv at de designer to og to biler, og dette ble trukket frem i forbindelse med presentasjon av designet på nye 5-serie At designet trekkes opp og ned i serier er jo også naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Man skal jo ikke elske designet fra dag 1... det må vokse på vedkommende Da har BMW gjort jobben sin! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Man skal jo ikke elske designet fra dag 1... det må vokse på vedkommende Da har BMW gjort jobben sin! hehe Det sa de om E65 også. Denne har jo nærmest blitt en antikrist i alle BMW-diskusjoner. Er ytterst få som liker denne bilen, så den står som et ganske stort vendepunkt designmessig mellom eleganse (E39) og "littioverkant" (i mangel på bedre beskrivelse). E90 (spesielt rompa) har alltid lignet på en Nissan Primera... E60 synes jeg holder seg VELDIG godt, mens etterfølgeren er grisekjedelig. MB W212 (E), W221 (S) og W204 © knuser henholdsvis F10, F01 og E90 på design. Det er vel liten tvil om hvilken de beste BMW-designene er: E30 og E34. Spesielt sistnevnte har en tidløs blanding av eleganse og råskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Ja det er mange som reagerer på de betegnelsene, fattern sa det fleipete rett til selgern han "Er det Toyota dere prøver å etterlikne eller?" BMW har alltid relativt kynisk utnyttet snobbefaktoren. Mest illustrerende er kjempestore modellnummere der poenget selvfølgelig er å underbygge et slags sosialt hierarki ute på veiene. Idag fjerner de aller fleste modellbetegnelsen, men jeg skal love for at det var rimelig status å flashe 325i eller 535i på 80-tallet. Selvfølgelig ble pondusen understreket med et par ganske grove enderør som svingte lett sexy ut til siden på 325i... 320i hadde ditto kun et enderør... og enderøret på 318i/316i var syltynt og selve potten hang ikke skikkelig fast oppunder bilen (de hadde en merkelig knekk rett bak potten). Kritikken haglet over BMW når det gjaldt enderøret på 320i... den hadde rekkesekser og fortjente derfor to enderør mente mange. Det fikk den i forbindelse med faceliften i 1988, men kun to syltynne sugerør som så heller latterlige ut. På E36 320i var alt tilbake til normalen igjen. Den hadde kun et enderør (sogar også 323i). Alt for å fyre opp under snobbefaktoren. Intet nytt under solen den veien når det gjelder BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Man skal jo ikke elske designet fra dag 1... det må vokse på vedkommende Da har BMW gjort jobben sin! hehe Det sa de om E65 også. Denne har jo nærmest blitt en antikrist i alle BMW-diskusjoner. Er ytterst få som liker denne bilen, så den står som et ganske stort vendepunkt designmessig mellom eleganse (E39) og "littioverkant" (i mangel på bedre beskrivelse). E90 (spesielt rompa) har alltid lignet på en Nissan Primera... E60 synes jeg holder seg VELDIG godt, mens etterfølgeren er grisekjedelig. MB W212 (E), W221 (S) og W204 © knuser henholdsvis F10, F01 og E90 på design. Det er vel liten tvil om hvilken de beste BMW-designene er: E30 og E34. Spesielt sistnevnte har en tidløs blanding av eleganse og råskap. Men er vel det som er fint også. Smaken er som baken og ikke kun forbeholdt noen typer mennesker Jeg er glad i linjer og former og tiltrekkes litt andre modeller. Jeg elsker jo designet på X6, men er ikke mange av de heller har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå