Gå til innhold

Nye BMW 3-serie F30 - offisielle bilder.

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Dette komme rtil å bli en meget vellykket bil! Det jeg stusser på er at M-sportversjonen er så høy. Kunne godt ha senka den noen cm uten at det gjør noe.

328i er tilbake :D Der har vi nestebilen! Gleder meg til Coupé-bildene.

Kjipt at den har rekkefirer da (etter det jeg har forstått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal vel strengt tatt ikke hete M-sport lengre! Sport, Luxury og en til som jeg ikke husker! BMW har virkelig latt "Tradisjonene" fare med denne bilen :roll:

Strengt tatt skal det fortsatt være m sport. Modern line er vel den du glemte. De har ikke lansert m sport da den kommer juli 2012 i USA. Så ingen priser eller spec. Men m sport har kommet for å bli! Og apropo tradisjon, ta en titt på rattet.

attachment.php?attachmentid=593567&d=1318696950

attachment.php?attachmentid=593200&stc=1&d=1318616626

attachment.php?attachmentid=593201&stc=1&d=1318616626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult, hvorfor denne fasinasjonen med D3? Hva er rått med en firesylindret - 2 liters steinknuser med 200 hester liksom...

Jeg mener den ikke er en ekte alpina, dekaltrimming og lite annet...De har jo ikke gjort en dritt med bilen annet enn å bytte dempere og chippe motoren...

De har da gjort mer med D3 enn å bare chippe den. Den ble jo ustyrt med 2 turboer før BMW begynte med twin turbo diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult, hvorfor denne fasinasjonen med D3? Hva er rått med en firesylindret - 2 liters steinknuser med 200 hester liksom...

Jeg mener den ikke er en ekte alpina, dekaltrimming og lite annet...De har jo ikke gjort en dritt med bilen annet enn å bytte dempere og chippe motoren...

De har da gjort mer med D3 enn å bare chippe den. Den ble jo ustyrt med 2 turboer før BMW begynte med twin turbo diesel.

Ja... det er mange som ikke har skjønt at Alpina er noe ganske annet enn en enkel bakgårdstuner. Ikke bare D3 kom før BMW´s tilsvarende alternativer, men også E39 D10 BiTurbo og ikke minst E34 B10 BiTurbo kom på markedet før BMW´s tilsvarende alternativer. Man kan også argumentere for at Alpina med C1/B6 modellene utviklet det konseptmessige utgangspunktet for både E30 325i og M3. Alpina står også bak "M7" modellene BMW aldri har utviklet.

Alpina har et tett og nært samarbeide med BMW. Samarbeidet er såpass tett at Alpina i mange sammenhenger fungerer som et konseptmessig testlaboratorium for BMW. Alle Alpinas modeller har full BMW garanti. Alpina Burkard Bovensiepen GmbH har forøvrig eksistert siden 1965 og gjorde det stort innen racing allerede noen få år senere. Tidlig på 70-tallet vant Alpina bl.a European Touring Car Championship, German Hillclimb Championship og Spa 24 Hours.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt skal det fortsatt være m sport. Modern line er vel den du glemte. De har ikke lansert m sport da den kommer juli 2012 i USA. Så ingen priser eller spec.

Fant ut av det nå!

BMW har tydeligvis gjort det enda vanskeligere! F30 kommer i Sort, Luxury og Modern i TILLEGG kommer M-sport og da spør jeg meg hva vitsen er å ha to sportspakker på samme modell! Ser for meg mye surr og misforståelser i bruktbilannonser osv i framtiden :wink:

Kunne de ikke bare holdt seg til M-sport og ikke noe mer, må de absolutt kopiere Volkswagen.

Forøvrig så er F30 M-sport bare griselekker, BMW klarer å få sikkelig sus over M-sport modellene! Se bare på F10 M-sport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en plass mellom 35-45 som det pleier på de siste 3seriene. :)

Ja, det er det jeg håper på. Og så blir det vel M14 i stedet for M12 hjulbolter, så folk ikke kan ta med seg felgene fra E90 når de kjøper seg F30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en plass mellom 35-45 som det pleier på de siste 3seriene. :)

Ja, det er det jeg håper på. Og så blir det vel M14 i stedet for M12 hjulbolter, så folk ikke kan ta med seg felgene fra E90 når de kjøper seg F30.

Mener du å si at det ikke går an å bruke M14 bolter på en felg som egntlig er lagd for en BMW med M12 bolter?

Trodde ikke det var noe problem.

Har blant annet set E60 felger (M12 bolter ) på en F10 (M14 bolter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, jeg glemte at man ikke kan ha fascinasjon for biler med små motorer og såkalte innstegsmodeller :)

Skjønner ikke hvorfor jeg skal forsvare min kjærlighet for denne modellen, men kan gi deg 3 grunner jeg:

1) Jeg snakker om og ser på den som en bruksbil, ikke en supersedan à la M3. Jeg tenker ikke på en bil å ta med på banen. Snakker man om å kun ha en bil, så ser jeg heller på en 330i i stedet...

2) Jeg bor midt i byen og kjører her i Oslo sentrum mer enn 90% av tiden - du får knapt strukket på 150 hk i en eldre 320D, trenger ikke mer enn ca. 200 hk i en slik bil. Det er også fornuftig med noe som sipper diesel og har automatgir da jeg ofte havner i køkjøring som kan vare to timer til sammen i løpet av en travel dag.

3) Den er rimelig og kun hakket dyrere enn vanlig 3-serie. Det gjør at den er realistisk å drømme om, da jeg faktisk kan ha råd til den en dag. Problemet med andre modeller med mye kraftigere motor er det at de er dyre så lenge i Norge at de gjerne blir "utdaterte" den dagen de sniker seg under 400.000 kr. grensa. Vil jeg ha en liksom-M3 Alpina fra 2004 eller vil jeg heller ha en nesten ny D3 til samme prisen? Gi meg heller D3en. Igjen, ser på D3 i bruksbil øyne.

Hva er dine kriterier for en ekte Alpina da? Må den ha en viss størrelse på motor, viss antall med hk og koster minster 1 million ny i Norge?

Jeg liker også Fiat Panda 100HP, Mazda MX-5 NA 1.6, Volkswagen Lupo 1.0, Fiat 500 F Nuova, Peugeot 106 Rallye og mange fler med bittesmå motorer. For min del handler det ikke om krefter så lenge det ikke gjelder en helt for jævlig lat motor som 518Ien min har eller så lenge det ikke er snakk om en separat sportsbil...

Eller fattigmanns Alpina som fattern kalte det! :wink:

Ja, glemte jo at 325d er rikmannsrekkseksern i Norge :)

Et utrolig modent og reflektert svar Noekult. Hadde dette vært din utelandske bror fra en annen utenlandsk mor hadde han vel nøyd seg med å skrive "mark??" :lol:

Som bruksbil er den selvfølgelig flott, er enig i det! Har bare litt inntrykket av at folk ser på den som et M3 alternativ, når det i realiteten er en 320d med litt dekaltrim. Veldig flotte biler altså, ikke det!

Ekte Alpina i min bok er bensin og oppborra 6-sylinder eller mer :D

Jeg har vurdert alle de bilene du ramser opp, Panda 100, 106 rallye osv! Konge biler :)

Forøvrig var kommentaren til fredrik90 klasse, hehe.. han tok ikke helt den spøken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg sitter på do, for jeg ler så jeg driter på meg når jeg leser svaret Noekult gir til Fredrik90 :)

Liker å se på Alpina D3 som en heller kvassere 320D, og en del penere. Men, langt ifra noe M3. Samme med B3 eller hva den heter. De nyere Alpinaene er vel for dem som vet hva de er, og for de som ikke vil ha en enkel E9x som en hver mann har.

Alpina har alltid, og vil alltid skille seg ut i mengden, og de drar frem et godt smil om munnen min. Hadde jeg ikke hatt ører, hadde jeg hatt smilet rundt huet.

Jeg syntes dem er så fine at det er like før jeg knekker nakken når jeg vrir om huet når jeg ser en i trafikken. Som er sjeldent her i lille Skien/Porsgrunn.

Edit: Skrivefeil. Dumme autokorrekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mer gira på denne (F30) bilen i og med at 8 girs girkassen har fått veldig skryt av en journalist jeg respekterer høyt (Steve Sutclife, video under!). F1-giring som funker betyr en familiebil man kan leke med på svingete veier - ikke helt manuell girkasse men ikke vanlig treig automat triptronic drit heller :)

Synd 328i-en vil koste mye i Norge... Latterlig lav forbuk + 0-100 på 5,9 sekunder (merk: Dette er en tid NSX klarte i 1991, altså akkurat 20 år siden, og da var det superbilytelse!) (merk 2: han testet M5 F10M også forrige måned, men gav mer skryt til denne bilens styring, så det lover meget bra for denne 3-serien). "Light and nimble" = musikk for øra mine :D

Heia BMW, dere kan personbil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...