Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hvor finner du til 1500,-?

 

Denne var/er min plan, da jeg har fått inntrykk av at de som selger disse har god peiling.

 

Jeg synes fortsatt det koster mer enn det smaker, da jeg tviler på produksjonskostnaden er særlig høy, men lite å gjøre med det. Jeg angrer også en liten smule på at jeg ikke kjøpte den når jeg kjøpte NBT-systemet, da kursen var ganske så annerledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje bare finni de som aktiverer kart til 1500 (altså til originale biler med NBT) og ikke emulator for å koble til e60.
men nesten like greit å bruke en tusenlapp til da på den fra bimmerretrofit.com å få med PnP, og ikke kutte kabler selv.

Vil det si at du ikke har koblet det opp enda da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, ikke akkurat den fineste løsningen :P
Men har jeg forstått de emulatorene riktig da, at de vil funke på hvilken som helst av NBT versjonene? om den kommer fra f10 eller f30? Bare at det må være 8.8" skjermen.

Ville du solgt den da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står i stor vurdering av E91 pre-face, men den har problemer med CCC som detter litt ut og dette er litt vesentlig at blir fikset om det skal bli noe handel..
awt lenket meg hit og jeg har derfor blitt litt klokere på hva de forskjellige er osv..
MEN jeg må nok bytte CCC og spør derfor hva jeg trenger og pris? Link gjerne til f.eks. GS, jeg fant ikke (2006 E91 320d).
awt nevnte også upgrade til CIC. Er dette en omfattende jobb og klarer jeg dette selv?
Hva trenger jeg av deler her? Og hvordan blir dette med PDC, info osv om bilen som man finner på skjermen?   :)

Gjerne link her også!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen først en defekt CCC-enhet, så er det ikke spørsmål engang om hva du bør gå for -> CIC.

 

En bytteenhet fra BMW koster rundt 9-10.000kr, men her, som med alt annet, kommer koding og montering også i tillegg. 

 

CIC er en mer omfattende jobb, men er absolutt verdt det lille arbeidet og merkostnaden i tillegg. Du bør kunne finne brukte sett for rundt 7-10.000kr, og så kommer eventuelt interiørlist og litt småtteri i tillegg. PDC og alt vil på vanlig vis komme opp i skjermen (du mister ikke noe i forhold til CCC, snarere tvert imot får du flere funksjoner og finèsser). Denne enheten må naturligvis kodes, men dette er ikke noe din lokale forhandler kan/vil gjøre for deg. Flere her inne kan bistå med montering og koding, deriblant meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen først en defekt CCC-enhet, så er det ikke spørsmål engang om hva du bør gå for -> CIC.

 

En bytteenhet fra BMW koster rundt 9-10.000kr, men her, som med alt annet, kommer koding og montering også i tillegg. 

 

CIC er en mer omfattende jobb, men er absolutt verdt det lille arbeidet og merkostnaden i tillegg. Du bør kunne finne brukte sett for rundt 7-10.000kr, og så kommer eventuelt interiørlist og litt småtteri i tillegg. PDC og alt vil på vanlig vis komme opp i skjermen (du mister ikke noe i forhold til CCC, snarere tvert imot får du flere funksjoner og finèsser). Denne enheten må naturligvis kodes, men dette er ikke noe din lokale forhandler kan/vil gjøre for deg. Flere her inne kan bistå med montering og koding, deriblant meg selv. 

 

Okei, har du ca. pris ferdig montert med ALT jeg trenger?

Dette er noe jeg aldri har vært borti før og derfor helt blank, jeg hadde veldig gjerne trengt hjelp, men bor i Molde og kjenner ingen såvidt jeg vet i nærheten som tar på seg slikt.

 

Edit: Takk for svar forresten :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...