Gå til innhold

Ny 8 serie.

Tommen325
 Share

Anbefalte innlegg

Det store spørsmålet er hvorfor BMW ikke føler et behov for å ha en skikkelig showtopper a la VW´s Bugatti Veyron og Audi R8... eller Porsches Carrera GT... eller Ford GT... eller Mercedes-Benz SLR og SLS... eller Lamborghini Aventador... eller Aston Martin One-77... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er hvorfor BMW ikke føler et behov for å ha en skikkelig showtopper a la VW´s Bugatti Veyron og Audi R8... eller Porsches Carrera GT... eller Ford GT... eller Mercedes-Benz SLR og SLS... eller Lamborghini Aventador... eller Aston Martin One-77... :?

Ja det er jeg enig i! Hvorfor kunne de ikke ha relansert M1, som kunne tatt opp kampen med R8 og SLS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. relativt sikre kilder fra personer "med makt" i BMW AG er det mye som vil skje i nær fremtid (et par år). BMW vil ha BMWi som et eget merke og noe som skal stå på sine egne bein. Det samme ønsker BMW om M også. BMW M skal i fremtiden stå på sine egne bein og skal kunne utvikle andre type modeller uavhengig av det vanlige sortimentet. Både X5 M og X6 M har blitt en salgssuksess for BMW M og innen ikke så alt for lang tid vil vi kunne vente oss "volumselgere" som X1 M og X3 M.. Disse modellene sørger for at BMW M får kapital nok til å kunne utvikle mer interessange og/eller entusiastorienterte modeller. BMW M2 er allerede bekreftet som en arvtaker for 1M Coupe og M3 familien vil i fremtiden bestå av Sedan, Touring, Cabriolet, Coupe og som Gran Coupe. BMW M6 Gran Coupe vil være på markedet innen kort tid og vil iht. disse kildene snuse på 600hk tallet. M6 Gran Coupe skal være flaggskipet av luksussedaner med M på seg. Alle disse prosjektene sørger for to prosjekter som er på et svært tidlig stadium. Prosjektene heter "M-one" og "M-two" og er to prosjekter som er godt i gang hos BMW M, men som p.d.d er på et relativt tidlig stadium. "M-one" vil være en direkte konkurrent med både seks- og åttesylindrede motorer til Mercedes-Benz SLS, Audi R8 og Porsche 911. "M-two" vil sette Porsche Cayman/Boxter på en hard prøve.. Med BMWs nye planer for både BMWi og BMW M tror jeg vi vil se svært mye spennende fra disse kantene innen få år.. Det er bare å glede seg.. =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. relativt sikre kilder fra personer "med makt" i BMW AG er det mye som vil skje i nær fremtid (et par år). BMW vil ha BMWi som et eget merke og noe som skal stå på sine egne bein. Det samme ønsker BMW om M også. BMW M skal i fremtiden stå på sine egne bein og skal kunne utvikle andre type modeller uavhengig av det vanlige sortimentet. Både X5 M og X6 M har blitt en salgssuksess for BMW M og innen ikke så alt for lang tid vil vi kunne vente oss "volumselgere" som X1 M og X3 M.. Disse modellene sørger for at BMW M får kapital nok til å kunne utvikle mer interessange og/eller entusiastorienterte modeller. BMW M2 er allerede bekreftet som en arvtaker for 1M Coupe og M3 familien vil i fremtiden bestå av Sedan, Touring, Cabriolet, Coupe og som Gran Coupe. BMW M6 Gran Coupe vil være på markedet innen kort tid og vil iht. disse kildene snuse på 600hk tallet. M6 Gran Coupe skal være flaggskipet av luksussedaner med M på seg. Alle disse prosjektene sørger for to prosjekter som er på et svært tidlig stadium. Prosjektene heter "M-one" og "M-two" og er to prosjekter som er godt i gang hos BMW M, men som p.d.d er på et relativt tidlig stadium. "M-one" vil være en direkte konkurrent med både seks- og åttesylindrede motorer til Mercedes-Benz SLS, Audi R8 og Porsche 911. "M-two" vil sette Porsche Cayman/Boxter på en hard prøve.. Med BMWs nye planer for både BMWi og BMW M tror jeg vi vil se svært mye spennende fra disse kantene innen få år.. Det er bare å glede seg.. =P~

Aah! :) DET hørtes bra ut..! Mye her som jeg ikke visste. Gleder meg til å se i årene fremover hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah! :) DET hørtes bra ut..! Mye her som jeg ikke visste. Gleder meg til å se i årene fremover hvordan det blir.

Ja... uten tvil mye nytt for meg også. Jeg er ikke så imponert over X-modellene, men hvis de kan føre til andre og mer interessante modeller skal jeg tilgi BMW... forutsatt at de nye modellene får stempelmotorer med flere enn fire sylindre. Alt til sitt bruk og skal BMW bygge en konkurrent til Mercedes-Benz SLS bør de nok satse på noe mer imponerende enn en blodtrimmet rekkefirer +/- en elektromotor... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8??? høres jo ut som en traktor, skikkelige motorer har 12 sylindre.

se på denne videoen her.

Porsche høres helt jævlig ut, og alle V8'erne høres ut som traktorer.

V10'ene er ok, men de Italienske V12'ene er bare suverent overlegne alle på lyd, og jeg tror faktisk Lamborghini har finest lyd av alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8??? høres jo ut som en traktor, skikkelige motorer har 12 sylindre.

Skikkelige motorer har 12 sylindre, men det er forskjell på V8 motorer også. Ferrari 458 Italia har f.eks en flat-plane V8 (180° veivaksel) som gir en typisk racinglyd, men f.eks Corvette har en cross-plane V8 (90° veivaksel) som gir en typisk "amerikansk" V8 lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For BMW er nok utviklingen av en superbil snakk om dette har stor nok merkevareverdi til å forsvare kostnadene, og med tanke de økonomiske tidene kan det vise seg lurt med tanke på fremtidig styrke til å utvikle gode biler biler for oss vanlige dødelige. Synes og satsingen på mest mulig morro for minst mulig utslipp, hvor i8 representerer spydspissen, er ganske interessant, og ikke minst til fordel for oss nordmenn, med tanke på bilbeskatningen vi utsettes for. Og hvem vet, blir satsingen hos M og i divisjonene vellykket er plutselig de tekniske og finansielle musklene på et nivå som virkelig baner vei for en superhybrid, eller noe annet spennende!

Ang. motorlyd så har jeg hittil blitt mest imponert av Porsche Carrera GT og Lamborghini Gallardo med effektanlegg, mens Ferrari V8 heller aldri er feil. Dette er kun baasert på biler jeg har hørt live, og hittil holder jeg da tydeligvis en knapp på V10, men mye er uhørt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...