Freddygp Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Har feilkode 9e3b på e60en min, noen som vet va dette er? Di virker verken foran eller bak og mener det stod noe om kortslutning til jord på testern..
Reef89 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Sjekket ledningsnettet ditt? er det i orden så er det nok mest sannsynelig styreboksen, på min ligger den under resvhjulet altså helt i bunn. Hadde selv feil i ledningsnettet for en tid tilbake, da var det brudd i ledning der det går utfra karosseriet og ut til bakfangeren er en slik stygg knekk der.
Freddygp Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Det skal jeg få sjekket, takk for tipset
ogee1 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Har akkurat feilsøkt PDC på min E87. Hvis det er samme feilkoder på E60 som på E87, så er 9E3B ganske riktig feil på strømforsyning til sensorene. PDC-enheten får 12V inn og gjør om denne til 8.5V. Alle sensorene får spenning fra 8.5V forsyningen. Ved feilkode 9E3B er denne spenningen lavere enn 7.5V eller høyere enn 9V. I mitt tilfelle var spenningen omtrent 0V. Feil sensorspenning kan skyldes at spenningsregulatoren i PDC-modulen har gått i stykker eller kortslutning i en av sensorene eller kablene til sensorene. Siden alle sensorene er koblet til samme spenningsforsyning vil kortslutning i én sensor være nok til at den ikke virker. Hvis du kobler fra sensorledningene og 9E3B fortsetter å komme, er det sannsynligvis noe feil på PDC-modulen. Forsvinner 9E3B når ledningene er koblet fra, er det sannsynligvis noe feil med én av sensorene. Videre kan du finne ut om det er foran eller bak ved å teste med en av ledningene koblet inn av gangen. Jeg åpnet opp PDC-modulen min og målte inne på kortet og fant ut at alt var i orden. Når jeg plugget den inn i bilen igjen var kortslutningen borte, og diagnosen endret seg til 9E38, som er feil på ledning til sensor høyre foran. Jeg har ikke fått tatt av frontfangeren ennå, men jeg tipper at det er sensoren som er gåen og ikke ledningen. Har kjøpt en brukt sensor på ebay som jeg venter på før jeg får gjort noe mer.
Freddygp Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 Jeg fikk tak i en brukt styreenhet og da virket pdc, finner ut at en sensor bak er defekt, det geniale er at dritten funka i 2 dager så ble det periodisk feil og nå er alt dødt igjen! Kan den ene sensorn som jeg vet ikke funker legge ned hele systemet? Og hvorfor funka det en stund med defekt sensor? Forøvrig får jeg nå opp samme feilkode som sist.
Styven Skrevet Mai 26, 2015 Skrevet Mai 26, 2015 Hvordan endte det med pdc sensorene, fikk du det til? Eg har en 530 e60 2005 mod, som eg har hatt i 3 år, har egentlig vert tull og mye fusking på pdc sensorene hele tiden. Til å begynne med virket dei av og til, men siste 7-8 mnd har det vert helt dødt. -Eg skiftet først ut 2 sensorer framme og 2 stk bak da eg hørte på "tikkelyd" ute på støtfangeren at dei var gåen, da virket systemet nokonlunde i 3-4 veker så vart det dødt igjen. Bmw verkstedet tok en diagnose på pdc systemet, og kom fram til at pdc styreenheten var ødelagt, fikk montert ny styreenhet, men systemet virket fortsatt ikkje. Bestemte meg for å bytte dei resterende 4 sensorer, men systemt er fortsatt dødt, ingen tikkelyd fra sensorer lenger, kommer bare opp bilde av pdc når bilen er i revers. I dag var eg på eu kontroll med bilen, og fikk dei samtidig til å lese ut feilkoder på pdc. Det kom da feilmelding på ALLE 8 sensorene?? men dei snakket om at det var enda en styreenhet til dette systemet, kanskje det kunne vere den som trøblet, noen som har vert bort i denne? Har selfølgelig sjekket alle kablinger og koblinger til sensorene, ørten ganger, da eg har fått god trening i å demontere støtfangerene, dei har sikkert vert av 6-7 ganger totalt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå