bimmerfun Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Strøkne seter! Ser meget bra ut. Hva skjer med de gamle ? Selges? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DK2 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Strøkent! Ser du gjør dette nøye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Syke seter! Bra update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 11, 2016 Share Skrevet Mars 11, 2016 On 2/17/2016 at 12.48, Kristian skrev: hvor fikk du tak i de gromme motorsport shimsa henn? mæ du Kristian reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 12, 2016 Share Skrevet Mars 12, 2016 herregud og de bilene dine får stell! må bare spørre, er de orginale m3 stolene skai? siden du sier disse er trekt opp i ordentlig skinn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2016 Originale er også skinn, men veldig som blir trekt opp igjen blir trekt i skai, siden det er mye billigere. Bl.a det aller meste av replica sport evo stoler fra Tyskland til E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 12, 2016 Share Skrevet Mars 12, 2016 ah okey xD begynte å lure nå! hva koster det og få trekt opp et interiør i ordentlig skinn egentlig? oO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mars 13, 2016 Share Skrevet Mars 13, 2016 3 timer siden, hsd skrev: Originale er også skinn, men veldig som blir trekt opp igjen blir trekt i skai, siden det er mye billigere. Bl.a det aller meste av replica sport evo stoler fra Tyskland til E30. Kor ha du den infoen frå...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 (endret) E36 Ny liten mod på e36n, håndbrekk fra E46. Hovudsaklig var det egentlig fordi jeg hadde lyst på håndtak i skinn, og koed hadde ikke noen brekk til e36 med skinn på lager. Nytt kosta blod, og det jeg har av blod er reservert til m3 deler. Brukt e46 brekk til 150 kroner så ut til å være noe lunde likt fra bildene. Gambla egentlig litt på at det skulle passe, noe det gjorde. Det som derimot ikke passet lengre var armlenet, men det måtte bare friseres litt så ordna det seg. Etter litt fingring med brekket før det ble montert, oppdaget jeg noe snedig. E46 brekket har fjærretur, slik det alltid går i "0" slik man slipper at håndbrekklyset lyser selv om brekket faktisk er "av" men ikke helt i bunn. For en med 20 år gamle biler er dette en smak av fremtiden. E46 Øverst, E36 Nederst. Merk fjæra. Ikke minst skinn Eneste praktiske forskjellen jeg kom over, var at det bakre festet har en ekstra knekk på E46 brekket. Klipte ut tilsvarendes i plastikkramma til armlenet, så gikk det rett på. E36 E46 Har også en annen plan på gang, så for å fullføre den stilen bestilte jeg alcantara poser til brekk og håndbrekk, samt nytt trekk til armlenet da dette hadde gjort sitt, og var begynt å gå opp i sømmen. Dette var type billig, så passa ikke helt perfekt, men fikk lurt rynkene dit man ikke ser dem så godt ivertfall. Prøvemontering uten skikkelig feste på håndbrekksposen. Alt i alt noen små og billige modder, men den største forskjellen synest jeg det var fjæra på håndbrekket gjorde. Følest rett og slett mye bedre ut når man skal løse det ut. Dersom det er noe lunde likt på E30, og jeg klarer å modde det med tidsriktig håndtak blir nok samme mod gjort på den. Ellers kom det 18 knappers OBC og klimaanlegg med alt av kupedeler og ledninger i posten, det skal gjørest, men ikke i år. ( er mere enn på bildet ) Neste planen med denne er å overhale bremsene, derfor er følgende innkjøpt/bestilt. - 328i calipere bak ( ventilerte ) Skal lakkes i BBS gullfarge - 328i borra zimmermann skiver fremme og bak. - Nye originale bremseskjold fremme- Pakninger og glidere fremme og bak. - Nye bremseklosser ( originale ) - nye hjullager/hjulnav fra SKF ( også fremme og bak til E30n ) 328 caliperne, som ikke var lett å få tak i da dem kun er levert på 328/323 (men ikke 325 ) E30 Demontert hvert seperate spjeldhus, klar for glassblåsing. Motivasjon Maskering av diverse Alt ble grundig rengjort etter glassblåsing, først med luft, vasking og deretter luft igjen. Demonterte også oljetermostatene fra husene for rengjøring og sjekk. Alt lakket med 2K klarlakk, finishen ble veldig OEM synest jeg, samtidig som det holder irr borte. Demonterte før blåsing alle UN tettningene på akslingene til spjeldene, sitter 2 slike i hvert spjeld. Rengjorde og smørte opp igjen. Rengjøring av deler til ett av spjeldhusene. ( 3x slike deler) Pussa lett over, og rundt hver plate da det fortsatt satt avleiringer som vask ikke fjerna. Montering, gris på alle glideflater Ny gris i nålelagerene (er så lite bevegelse her at jeg så ingen grunn til å bytte dem, bare vaska og bytta ut smøringen) Første ferdig Prøvemontering uten delene til akslingen. Så kom det en spennendes pakke fra Vestby Galvaniske som jeg har venta litt på. Sende jo bort alt av deler til det jeg har demontert, da ble montering litt vanskelig. Litt over 400 muttere ( til 10 felger ) OZ bolter. Topplokksbolter og brankett. (S50b30 har originalt galva bolter, B32 har svarte) Diverse motorgreier og brankettene til dørlåsen. Panserholdere Videre dilling med hartgehjula, fortsatt sikkert 20 timer igjen her. Hjalp derimot med pakke fra tunershop, custom 3.25" 17" OZ kanter. Samt 48mm nytypen Hartge emblemer. Bare male syre og mala blokka, så blir det montering. Endret April 21, 2016 av hsd BjornarHS, Bendik Kjellevold, bimmerR og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 Flott arbeid som vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 for en oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 for en oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 Kjempeflott arbeid! Sandblåsing er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 23, 2016 Forfatter Share Skrevet April 23, 2016 (endret) Bytta kjedestrammer til s50b32 Vanosfilter Montert toppdeksel Begynte å demontere dekselet bak vibrasjonsdemperen, for lakk og ny simmering. Finishen blir lik innsuget, tok noen bedre bilder av de da jeg fikk en forespørsel på PM. Overhaling av calipere bak, til begge bilene. Fra E36 M3 & E36 328i. Malte dem med 2K epoxygrunning, skal slipes før grunning med boks for å få bort ujevnhetene fra rust og blåsing. Litt usikker på farge, men heller mot blå på e36n siden det både er nøytralt, men også litt friskere enn grått. Forbremsene på M3n er jo allereie blå, men vurderer faktisk å skifte dem til gull slik dem viser litt mere igjen. Blåst noen tønner, klare til pulverlakk neste uke Endret April 23, 2016 av hsd williamwiers, Freakshow, BjornarHS og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå