Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Altså, den filmen... Ble nesten irritert av hele greia! Man kan ikke bare sammenligne ekstrautstyr på den måten....

Det hun ikke nevnte, var vel at interiøret på lexusen ikke ser bra ut, og at fronten på bilen heller ikke er direkte pen... 

Setter man seg inn i  de to nevnte bilene, og kjenner litt på kvalitetsfølelsen, samt kanskje tar seg en kjøretur, innser man nok at her er det en klasseforskjell inne i bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen er jo nesten bare litt småkomisk da, det er jo åpenbart at det er om å gjøre å sette 435I i ett så dårlig lys som over hode mulig ovenfor dumme amerikanske bilkjøpere.... Skulle man ha gjort noe motsatt så måtte filmklippet ha blitt på over en time tror jeg og ikke fem stusselige minutter. Det nevens at Lexusen har mer hester selv uten turbo osv, men det nevnes ikke noe om hverken forbrukstall, motorkarakteristikk eller ytelser... Det navnes at Lexusen har talestyring som standard og alt det det, greit nok det men slikt "lokke" utstyr må en slik bil ha for å i det hele tatt selge. BMW hadde talestyring for over 10 år siden..

Lexus har alltid hatt en litt dårlig skult "forelskelse" for BMW, på 90 tallet når de utviklet IS200 så tok de for seg E36 og plukket den ned bit for bit for å prøve å lage en bedre bil. Det gikk jo ikke så bra som vi ser i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken dras av disse modellene 16 januar.

 

Det har blitt bekreftet at 1-serie LCI skal offentliggjøres på nyåret, og det er derfor overveiende sannsynlig at bilen til venstre dreier seg om en redesignet utgave. Bilen til høyre derimot er nok mer usikker, og i følge informasjonen som ligger ute skal ikke 2-serie Gran Tourer offentliggjøres før i februar. Snakker vi derfor om en ny modell? 1-serie med FWD?

 

attachment.php?attachmentid=1142049&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske drastisk endring på baklyktene på den til venstre om det er F2x LCI ihvertfall, men personlig hadde ikke det gjort meg noe, da jeg synes de som er nå er hakket for Polo-aktige.

 

Ang. den til venstre kan jo 1-serie sedan være et alternativ også, men den er vel noe lengre frem i tid? Det samme gjelder vel forøvrig X1. Med tanke på fasongen på panseret går mine tanker til 2 GT (...direkte misbruk av disse bokstavene spør dere meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror F20/F21 LCI vil få en av de mest omfattende endringene ved en facelift noen sinne. Utgangspunktet var vel kun at den skulle finjusteres litt, men det har etter hvert blitt besluttet at den skulle få en radikal endring. For så vidt ikke meg imot, da F20/F21 må ha en av de minst vellykkede frontdesignene noensinne.

 

Når det gjelder bilen til høyre har jeg også tro på at dette er en 2-serie GT, og når det gjelder navnemisbruket er jeg helt enig. Spesielt ettersom 2-serie GT åpenbart ikke samsvarer med 3-serie og 5-serie GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel igrunn kun e6x 7-serie som har fått en tilsvarende endring ved facelift. Normalt må man jo være hakket over snittet interessert i BMW for å kunne se forskjell. Det blir uansett spennende å se, og jeg er spesielt nyskjerrig på hvilket design lyktene foran får.

 

Navne-politikken til BMW er det vel knapt vits i å diskutere. Det er bare et sorgens kapittel hele greiene for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er svært sjelden BMW har gjort så store forandringer på faceliftene, et vel kun E65 som jeg kommer på i såfall. Det er isåfall bra at de redesigner mye av F20 da designet på den er svært lite vellykket. Skal bli spennende å se hva som skal avdukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett for meg (håpet?) noe litt mer i samme stil som 2-serie. Virker som om det området mellem nedre kant av lyktene og nyrene fortsatt er unødvendig stort (selv om det nok er mindre enn i dag).

 

 

...men jeg bør kanskje vente til hele bilen er avduket før jeg gir min endelige dom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hjalp noe enormt, gikk fra å være en lite pen bil til å bli en riktig så pen bil, særlig hekken løfta seg mange hakk i mine øyne. Litt artig at den gikk ifra å likne Polo bakfra til nå å likne Golf bakfra :P

Bare å glede seg til å se M-sporten med andre ord nå :)

Edit: Vet ikke om M-sporten var så mye å glede seg til jeg... BMWBLOG har publisert bildene av F20 LCI M-sport og ved første øyekast så synes jeg den så litt tam ut. Men uansett, det er en klar forbedring :)

post-47692-0-87595400-1421366830_thumb.j

post-47692-0-39372300-1421366845_thumb.j

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...