Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Man fikk forrige modell (e84) som 35i i USA, så det spørs om det ikke dukker opp en ny 35i, eller en 40i etterhvert.

Var det jeg kom til å tenke på, 35i fikk man i USA og noen andre markeder. Men hvordan de løser den kabalen nå skal bli spennende å se, 25i, 28i, 30i eller hva den nye topp utgaven i Europa kommer til å hete vil jo helt klart bli en firer. Så det skal bli spennende å se hvordan de løser dette, en motor til 40i varianten har de jo allerede men får den plass i denne nye plattformen? Kommer de med en turbofirer som de kaller 35i eller 40i så spyr jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg kom til å tenke på, 35i fikk man i USA og noen andre markeder. Men hvordan de løser den kabalen nå skal bli spennende å se, 25i, 28i, 30i eller hva den nye topp utgaven i Europa kommer til å hete vil jo helt klart bli en firer. Så det skal bli spennende å se hvordan de løser dette, en motor til 40i varianten har de jo allerede men får den plass i denne nye plattformen? Kommer de med en turbofirer som de kaller 35i eller 40i så spyr jeg....

, det blir  sagt  her at BMW tenker på å lage en 340i. Det blir dog en R6 med turbo :) Dette gjelder F30.

 

 

 

With the new six comes a new model designation: 340i. BMW engineers tell us that the new turbo six is a better-sounding and more-satisfying engine than the outgoing 335i's N55. We'll withhold judgment until we’ve driven one, but the fact that BMW has recognized the issue is promising. The new turbo six makes 320 horsepower at 6500 rpm; peak torque is 330 lb-ft, arriving at 1380 rpm. BMW’s claimed zero-to-60 times for the 340i are 4.8 seconds with rear-wheel drive and 4.6 seconds with xDrive. (Those figures are 0.3- and 0.2-second quicker than BMW’s corresponding claims for the 2015 335i.)

 

Hele artikkelen: 

 

http://www.caranddriver.com/news/2016-bmw-3-series-photos-and-info-news

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

 

Den så jo lekker ut. Som andre nevner så ser den nå mer ut som en lillebror til x5 og x3, og det er bra!

 

Hvordan drivlinja fungerer i praksis blir jo spennende å se. Elsker hvordan min X1 oppfører seg nå. Om den nye også er villig til overstyring er det greit. Om den begynner å oppføre seg som en FWD så er jeg skeptisk.

 

Blir det ny X1 på meg med tiden? Tja. Det naturlige er å ta skrittet opp til X3, eller forrige modell X5. Noe som gir bedre bagasjeplass og da gjør at Touranen kan gå til fordel for en liten bil. Touranen er i dag bilen jeg kjører til togstasjonen, til øving med musikkutstyr, til plantasjen/maxbo osv. Jeg hadde gjerne byttet den i en e46 m3. Den perfekte allround sportsbilen, som kan bringe 2 barn til barnehagen samtidig med skikkelig kjøreglede og oppfyllelse av guttedrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Norge melder at de kommer til å selge kommende X5 40e Hybrid i en Norgesversjon med 279 hester. Forbruk og CO2 utslipp forblir det samme, 0-100 tiden øker til 7,3 sekunder og prisen reduseres til 766 000 kr. Det mener jeg er en riktig pris for denne bilen for å gjøre den mest mulig konkurranse dyktig ovenfor de øvrige hybridalternativene i sin klasse. Nå koster den faktisk like mye som innstegsmodellen til nye Volvo XC90, med firesylindret dieselmotor og forhjulstrekk.... Det kommer nok ikke til å bli en vanskelig jobb å selge klassens allerede mest populære modell til denne prisen, men BMW kommer til å merke innad at 5-serie kunder kommer til å gå over på X5 nå som F10/11 er en aldrene modell uten noen oppdatert hybridutgave.

Tror X5 40e kommer til å slå godt ifra seg på salgslistene nå :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at nye xc90 også er en lekker bil, men har innstegsmodellen fwd? Latterlig i så fall. Den kan da ikke selge mye?

Ja den er blitt veldig bra :) Innstegsmodellen har en firesylindret dieselmotor på 190 hester og framhjulstrekk ja, kommer dog standard med 7 seter :) Likevel så får man jo mye mer effekt, lavere forbruk, mer standard utstyr og BMW varemerket til samme pris i X5 40e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...