Gå til innhold

Chippe bilen? Hva bør man velge?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, awt skrev:

Joda, men uansett vil den alltid konkurrere med modellen over, det ser man jo allerede med de versjonene som er tilgjengelig nå.

Siden du nevner f.eks. 520d, så får jo en 520d (N47) med MPPK noenlunde samme effekt som 525d. Videre har mange 520d 163hk, og da får man mye mer for pengene enn om man har 184hk. Prisen varierer også endel på de forskjellige modellene. På min koster det f.eks. 15000,-, og med tanke på at man kan godkjenne denne effekten, samt beholde alt av garantier uten å måtte koble fra noe eller bekymre seg synes jeg ikke prisen er helt avskrekkende.

Helt enig. Og siden de har dette programmet til Diesel hadde jeg foretrukket at de kom med lignende til de mindre bensinmotorene. Jeg forstår konkurransen, men å gjøre noe hensiktsmessig "dårligere" enn det er, synes jeg til tider er vagt. Litt som Porsche Cayman vs Porsche 911. Cayman er bedre bygget, og har midtstilt motor... med 400+ hk ville den dratt fra 911 på et blunk. Men siden 911 er "legenden" så tviler jeg på at Porsche vil gjøre Cayman raskere enn 911. De har dog 918, da. Den er bygget på samme måte som Cayman. Ikke samme materialer etc, men samme grunnprinsippet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går til TRF. Du bruker de timene av livet ditt til eventuelt å ta turen opp til han eller sende ECU til han. 

Er ingen tunere i norge som er i nærheten av å ha den kunnskapen om BMW diesel som TRF har. De tunerene som påstår det er bare fordi de tror det, men de tar feil. Det bør være ferdig diskutert nå snart.

Har selv E87 118d med M47 motoren som nå er gått 197 tusen km. Den har fått Steg 4 tuning av TRF i et år nå snart å den har ikke fusket et sekund. Har vært på Rudskogen å på Nürburgring med den å den skal til Nürburgring i år også ser det ut som. Den lager ikke kø verken på Ringen eller på Autobahn. ;) 

Så ikke bare tenk økonomi når du skal til å surre meg motorstyringen. Gjør det hos noen som faktisk kan forklare deg hva som blir gjort å hvorfor det gjøres. Det kan TRF på strak arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.5.2017 at 7.57, andreaskarm skrev:

Acs boksene tar jo bmw garantien.

Ja de gir en motorgaranti. Men når jeg sjekket dette kostet ACS boksen mer enn MPPK, i tillegg må dere ikke glemme at det også blir levert ny intercooler og på 530 også nye forsterkede bremser med kalipere skiver og klosser som alene koster en del, samt at man kan få det godkjent i vognkortet.

En kompis av meg kjøpte en boks fra Best-tuning til en båtmotor, den fungerte svært dårlig. Motoren kuttet til slutt og det kom opp feilmelding i displayet. Vi åpnet til slutt boksen å tittet inni, må si at jeg brøt ut i latter. den inneholdt et lite printkort med et par justerbare potmetere på.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Maxmek skrev:

Ja de gir en motorgaranti. Men når jeg sjekket dette kostet ACS boksen mer enn MPPK, i tillegg må dere ikke glemme at det også blir levert ny intercooler og på 530 også nye forsterkede bremser med kalipere skiver og klosser som alene koster en del, samt at man kan få det godkjent i vognkortet.

En kompis av meg kjøpte en boks fra Best-tuning til en båtmotor, den fungerte svært dårlig. Motoren kuttet til slutt og det kom opp feilmelding i displayet. Vi åpnet til slutt boksen å tittet inni, må si at jeg brøt ut i latter. den inneholdt et lite printkort med et par justerbare potmetere på.

Du får vel ikke bremser i MPPK til noen BMW? Ikke uten å betale det hvite ut av øynene? Med alt dette vil jeg anta prisen blir ganske frisk i så fall. Av det jeg har lest om disse settene er det som regel ny styrenhet, og i noen tilfeller større intercooler. For bremser koster jo fort 20k alene, riktignok utenom noe sett. ACS-boksen koster vel mellom 25 og 30k, avhengig av modell, de overtar jo motor- og drivverksgarantien fra BMW innenfor garantitiden i de respektive markedene, det er jo verdt litt det også. Og de gir kanskje noe mer krutt enn MPPK gjør, uten at jeg vet dette sikkert. Samtidig vet jeg jo ikke hva MPPK koster til din, skulle helst sett det fantes til min egen også.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

Du får vel ikke bremser i MPPK til noen BMW? Ikke uten å betale det hvite ut av øynene? Med alt dette vil jeg anta prisen blir ganske frisk i så fall. Av det jeg har lest om disse settene er det som regel ny styrenhet, og i noen tilfeller større intercooler. For bremser koster jo fort 20k alene, riktignok utenom noe sett. ACS-boksen koster vel mellom 25 og 30k, avhengig av modell, de overtar jo motor- og drivverksgarantien fra BMW innenfor garantitiden i de respektive markedene, det er jo verdt litt det også. Og de gir kanskje noe mer krutt enn MPPK gjør, uten at jeg vet dette sikkert. Samtidig vet jeg jo ikke hva MPPK koster til din, skulle helst sett det fantes til min egen også.. :P 

Hei, har nevnt det tidligere, men til 530d så får du nye og større bremseskiver, nye 4-stemplede kalipere  med bremseklosser til framakselen, større intercooler og ny ECU. Ser GS tar 20.612 for dette settet. Jeg har installert dette på min bil, så jeg vet hva jeg prater om. Til 520d tror jeg ikke det følger med nye bremser.

 

MPPK 530d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maxmek skrev:

Hei, har nevnt det tidligere, men til 530d så får du nye og større bremseskiver, nye 4-stemplede kalipere  med bremseklosser til framakselen, større intercooler og ny ECU. Ser GS tar 20.612 for dette settet. Jeg har installert dette på min bil, så jeg vet hva jeg prater om. Til 520d tror jeg ikke det følger med nye bremser.

 

MPPK 530d.jpg

Bøyer meg i støvet, innrømmer gjerne å ha tatt feil. :wink: Men kult! Og billigere enn jeg trodde. Bare montering en da!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, fupsaker skrev:

Bøyer meg i støvet, innrømmer gjerne å ha tatt feil. :wink: Men kult! Og billigere enn jeg trodde. Bare montering en da!? :)

Jeg bestilte og fikk montert dette hos Sand Jensen i Flensburg i Tyskland, og betalte 2.200,- Euro inkl mva, ferdig montert samt ny software oppdatering til bilen.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du "norgesmotor" fra før?

Nå er det kanskje ikke så lett å føle så mye, men har lest at settet gjerne gir mer enn oppgitt (277hk i ditt tilfelle antar jeg?), har du noen formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.5.2017 at 20.42, Maxmek skrev:

jeg har lest om en dynotest av BMW's powerkit til min bil 530d originalt 258hk hvor målingen viser ca 300 hk, oppgitt effekt er 286hk, men om det er sant vet jeg ikke. På min bil tar de fleste ut 300-310 hk ved omprogrammering.

 

7 minutter siden, awt skrev:

Hadde du "norgesmotor" fra før?

Nå er det kanskje ikke så lett å føle så mye, men har lest at settet gjerne gir mer enn oppgitt (277hk i ditt tilfelle antar jeg?), har du noen formening om dette?

 

Som du ser, awt, skrev han litt om det midt på side 8 :)

---

Prøver igjen - er det noen som har erfaring med BSR-tuning her? Tenker på PPC3-tuningen. Kategoriseres dette som omprogramering av ECU eller regnes det som en tuningboks, aka "fy-fy"?

BSR har 20% kampanje nå, så PPC3-tuning får man til 3990kr. Frister litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, awt skrev:

Hadde du "norgesmotor" fra før?

Nå er det kanskje ikke så lett å føle så mye, men har lest at settet gjerne gir mer enn oppgitt (277hk i ditt tilfelle antar jeg?), har du noen formening om dette?

Min bil er en 2012 530d med originalt 258hk, MPPK gir 286hk. Leste en plass at de har dynotestet til at det yter ca 300hk.

Sand Jensen har litt info om dette på sine sider. www.sandjensen.dk
www.sandjensen.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tobiasw skrev:

 

 

Som du ser, awt, skrev han litt om det midt på side 8 :)

---

Prøver igjen - er det noen som har erfaring med BSR-tuning her? Tenker på PPC3-tuningen. Kategoriseres dette som omprogramering av ECU eller regnes det som en tuningboks, aka "fy-fy"?

BSR har 20% kampanje nå, så PPC3-tuning får man til 3990kr. Frister litt. 

PPC til BSR, Autopower er omprogrammering. da kan du legge inn original software om du vil og legge inn tuning på nytt hvis BMW oppdaterer software. TRF tilbyr også dette til Ex modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...