Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg bestilte nye striper for en del år siden. Han fikk tilsendt en rull som det var tydelig hadde vært lagret leeeenge. Den var helt umulig og rulle ut, type hockeypuck, så jeg ville ikke stolt for mye på akkurat de stripene, men det skader jo ikke og prøve.

Den alarmen har jeg sett på mange BMWer da jeg var høgger. Da var den montert på de merkeligste plasser. Mange ganger var den montert ved siden av skiltet men jeg har også sett den midt på døra eller på bakskjermen over hjulet.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

En bekjent av meg bestilte nye striper for en del år siden. Han fikk tilsendt en rull som det var tydelig hadde vært lagret leeeenge. Den var helt umulig og rulle ut, type hockeypuck, så jeg ville ikke stolt for mye på akkurat de stripene, men det skader jo ikke og prøve.

Den alarmen har jeg sett på mange BMWer da jeg var høgger. Da var den montert på de merkeligste plasser. Mange ganger var den montert ved siden av skiltet men jeg har også sett den midt på døra eller på bakskjermen over hjulet.

Ja akkurat og det du skriver her betviler jeg ikke en plass .

Kjøpte selv pyntestriper til en Gsi på Bilextra i sin tid og de var og ubrukelige ,men Somsagt må prøve og se .

Alarmene på den tiden ,så virker det som at de må ha vært døde i hodet når de monterte de .

Hvorfor gjorde de det sånn?

Var det status å ha en bil med sånt og kun for å vise eller visste de ikke bedre?

På min første e28 ,var alarm under nøkkelhull på førerdøren ,og det var liksom helt greit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Alarmene på den tiden ,så virker det som at de må ha vært døde i hodet når de monterte de .

Hvorfor gjorde de det sånn?

Var det status å ha en bil med sånt og kun for å vise eller visste de ikke bedre?

På min første e28 ,var alarm under nøkkelhull på førerdøren ,og det var liksom helt greit .

Jeg tror ikke det var noe status med alarm men det begynte nok og bli en nødvendighet på 80 tallet. Jeg husker ikke når den første DEFA alarmen kom men det var vel på 80 tallet en gang. Det var jo en revolusjon med fjernkontroll.

Plasseringen av nøkkelhullet tror jeg rett og slett kom an på vedkommende som monterte driten. Men det er jo også tungvint og gå bak bilen for og aktivere alarmen. Hvis du hadde den plassert i døra så var det nok originalalarm. Da satt det også en rød lampe under nøkkelhullet. På E23 skal den være montert bak ved skiltet. Problemet med en ekstra alarmnøkkel er jo at tilslutt så gidder man ikke og det ekstra bryderiet.

Har du resten av alarmen? Er det Hella, Bosch eller et annet fabrikat? Svært mange av fabrikantene ble utkonkurrert da DEFA kom. Det var mange dårlige konstruksjoner på den tiden. Jeg hadde en ettermontert Bosch sak i Sjuern. Den hadde bare en skjult bryter under dashbordet og kjente rett og slett på spenningen slik at den ble aktivert når spenningen sank for mye, typisk ved start. En utrolig primitiv konstruksjon.

Det som er litt rart er at første eier ikke spanderte på seg originalalarm. Den du har der ble jo montert på 80 tallet en gang den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rune-K skrev:

Har du resten av alarmen?

Ja hele alarmen er absolutt komplett ,men husker i merket på den .

13 minutter siden, Rune-K skrev:

Da satt det også en rød lampe under nøkkelhullet.

Stemmer det ,var det på min bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en toskete plass å sette låsen til alarmen... Estetikk lå langt nede på prioriteringslista her.

Støtter deg i få denne fjernet, ikke fint, men er vel potensiale for at det kommer inn vann og.

Håper at du får tak i brukanesdekorstriper, alternativt, kansje en lakkerer klarer å lakke på nye? men blir sikkert hinsides dyrt skal det bli brukanes.

Uansette kjekt at det står bra til med denne og kun er småting på lista for sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

For en toskete plass å sette låsen til alarmen... Estetikk lå langt nede på prioriteringslista her.

Støtter deg i få denne fjernet, ikke fint, men er vel potensiale for at det kommer inn vann og.

Håper at du får tak i brukanesdekorstriper, alternativt, kansje en lakkerer klarer å lakke på nye? men blir sikkert hinsides dyrt skal det bli brukanes.

Uansette kjekt at det står bra til med denne og kun er småting på lista for sommeren.

Helt på tuppa de som gjorde dette ja Morten .

Det går mot en fjerning ja av denne om alt går etter planen og pengene er der ,for dette blir ikke gratis 😊😊.

Det å lakkere striper blir nok så dyrt at det kan jeg ikke ,men akkurat nå før idag har jeg vært i kontakt med en lakkerer som skal se på det og gi en pris .

Ja denne tror jeg det står godt til med Morten og får se om jeg tar en tur opp imorgen og ser til den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Godt å se at det er god kok i kulda.

Kjapt innpå angående striper og fjerning av de. 

Har du vært borti det jeg kaller karamell-skive? Det finnes sikkert et ordentlig navn for de men de brukes til å fjerne tape/klistremerker/lim-rester. Lukter karamell og har samme farge, monteres på drill og kjøres rett på lakk uten å skade lakken med mindre man står for lenge på ett sted (friksjonsvarme). Funker meget godt og koster lite. Din lokale lakkerer/oppretter kan sikkert skaffe deg en.

Nye striper kan du sikkert også få hos noen som driver med foliering eller reklame.

Mvh Olav

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blaamann skrev:

Heia!

Godt å se at det er god kok i kulda.

Kjapt innpå angående striper og fjerning av de. 

Har du vært borti det jeg kaller karamell-skive? Det finnes sikkert et ordentlig navn for de men de brukes til å fjerne tape/klistremerker/lim-rester. Lukter karamell og har samme farge, monteres på drill og kjøres rett på lakk uten å skade lakken med mindre man står for lenge på ett sted (friksjonsvarme). Funker meget godt og koster lite. Din lokale lakkerer/oppretter kan sikkert skaffe deg en.

Nye striper kan du sikkert også få hos noen som driver med foliering eller reklame.

Mvh Olav

 

Sånn en som du referer til har jeg liggende 😊

Og skal bruke den for fjerning av gamle om evnt nye skal på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, viggo E34 skrev:

Blir spennende å følge med videre fremmover å da:bmw:

Godt nyttår Jan

Problemet med å ikke være like aktiv selv i perioder, er at det i aktive tråder blir veldig mye å ta gjenn😅 

Takk i like måte Viggo .😊

Hehe ja skriver jo litt når der skjer noe her noe som jeg selv synes er viktig med trådene .

Joda vil nok skje endel fremover her selv om jeg ikke har noe nytt prosjekt men det er godt og .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det snør er kaldt om hverandre her nå for tiden .

Når alle var ute av hus satte jeg på litt musikk før jeg skulle starte dagen.

Da skjer det noe med meg ..

Den ene hiten etter den andre falt ned som perler på ei snor fra 90 tallet ,og kjente et savn fra den tiden ikke minst e28en .

Satte meg ned og så på litt bilder av bilen og tenkte ,Nei fy faen dette orker jeg ikke jeg MÅ opp og se til den og fikk fyr på enka:

EBF41B92-8199-4F80-9231-CD9B31888EF2.thumb.jpeg.d64f3a43319a51712b57384683b846b2.jpeg

Etter en god tomgang for å få bil varm bar det oppover i mer vinterlige strøk og veier :

B230D68D-BA3F-4261-BB35-D2435B5C5439.thumb.jpeg.23279017ed5675068cde40cc3f0ba032.jpeg

Etter noen få mil var jeg der og etterhvert ved perleporten :

6A1400E6-7D2E-467C-869B-1186CFAECAEF.thumb.jpeg.b545a505a8d1277e4c29ba0304f3885c.jpeg

Og se her står han :

6081B16A-5A6F-4828-8C8A-A34A9DAA5951.thumb.jpeg.745b4fa010f92bd93d69d6bc97c7114f.jpeg

Jeg kjente glede bare ved å se på den og ikke minst lukten innvendig :

6A933844-7444-45EE-901B-2E0BDEFCD122.thumb.jpeg.c67f151a2193966498164258fc76b340.jpeg

Jeg måtte lukke døren fem ganger ,bare for å høre den klassiske dørlyden fra bilen ,ja jeg er gal 😊

Tok en rask runde for å se om der hadde vært gnagere ,men så greit ut .

Og tenker at mus ikke gidder å ta opp kamp når de møter fronten på denne :

E8708FFC-CFA2-4568-A107-3A8FB0899CBA.thumb.jpeg.d7fa2ba39a16b0eb7caadb79ac41ba97.jpeg

Dette var selvsagt spøk da mus driter i om det er en Lada eller Maserati til 3 mill😩

Fikk og sett over evnt rust på de plassene jeg fikset men alt er hundre prosent.

En ting er hvertfall helt sikkert at jeg gleder meg voldsomt til å få den ut på veien igjen og bruke den ,for så langt har alt med denne bare vært en fryd .

Men for og opprettholde fryd ,må jeg bruke noen dager på vedlikehold til våren ikke noe alvorlig ,men likevel nødvendig .

Etter og ha tatt en prat med Horst og ble enig om noe tjuvstart på sesong ikke skulle skje,kjørte jeg nedover igjen med ro i sjela .

Måtte stoppe og ta et par bilder av Tdsen på vinterveien :

5CE4E9AF-A9F3-419B-921F-C6506089A458.thumb.jpeg.ec8b7d5e69bc76cefff2462d2cc04899.jpeg

Dette :

854F5852-ECE5-4487-8C6F-32ACE3B20914.thumb.jpeg.7b51919e6e4fb67b33c6d04b1d6bd0a3.jpeg

Så dette var et fint formiddagsbesøk å være med på .

Nå får jeg bruke tiden godt fremover og få skaffet nye dempere foran til den først og fremst ,så så jeg og den ene baklykten var blitt så krakelert i blinlysglasset ,så der må vel og noe erstattes på sikt .

Var ikke voldsomt men nok til irritasjon .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.På besøk til Horst .

Fantastisk... og et veldig fint eksempel på hvordan bilentusiasme også kan være. Jeg misunner deg litt muligheten du har til å gå tilbake i tid etter å ha blitt inspirert av bra musikk. Jeg sitter ofte og kikker på gamle bilder og/eller roter rundt på nettet for å finne bilder/filmer/info av bilmodellene jeg hadde på 80-tallet når jeg hører på like gammel musikk. Jeg savner imidlertid muligheten til å gå fysisk tilbake på den samme måten som du gjør (på den annen side er jeg også litt glad for at jeg slipper... det kan ta litt av).

Tuborg øl har et tradisjonelt slogan her i Danmark: "Tuborg - gør noget ved musikken" og en lett omskriving kunne være "Musikk - gjør noe med bilinteressen"... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Fantastisk... og et veldig fint eksempel på hvordan bilentusiasme også kan være. Jeg misunner deg litt muligheten du har til å gå tilbake i tid etter å ha blitt inspirert av bra musikk. Jeg sitter ofte og kikker på gamle bilder og/eller roter rundt på nettet for å finne bilder/filmer/info av bilmodellene jeg hadde på 80-tallet når jeg hører på like gammel musikk. Jeg savner imidlertid muligheten til å gå fysisk tilbake på den samme måten som du gjør (på den annen side er jeg også litt glad for at jeg slipper... det kan ta litt av).

Tuborg øl har et tradisjonelt slogan her i Danmark: "Tuborg - gør noget ved musikken" og en lett omskriving kunne være "Musikk - gjør noe med bilinteressen"... :)

Hehe ja på mange måter så er det jo det .

For min del har jeg så mange minner fra min barndom / ungdomsliv når det kommer til e28 ,at jeg blir litt sånn glad samtidig litt sorgfull .

Mange av minnene når det kommer til musikk minner meg jo om da jeg som liten satt på i vennene til mine foreldre som hadde e28er.

De er enten gamle eller dødd bort ,ikke minst min egen tid på 90 tallet .

I min egen e28 nå prøver jeg å gjenskape tiden min da jeg hadde min første og føler det går fint😊.

Ja skjønner hva du mener her når ting kan ta av ,men for min del handler alt om kople vekk hverdagen .

Det du skriver om Tuborg og omskriving kunne ikke vært bedre 😊

Er glad jeg fikk ta del i disse bilene da de var av nyere dato og det er like gøy idag.

Ps 928 som du hadde ,det er bil jeg lett kunne hatt for de er jo pene .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk sjekka tilstanden på Horzt, bra den overlever på vinterlager og ikke minst slipper muse angrep. Har berga der selv, men muse år er ingen spøk.

Gir ro i sjela og vite at det står bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mortenej skrev:

Godt du fikk sjekka tilstanden på Horzt, bra den overlever på vinterlager og ikke minst slipper muse angrep. Har berga der selv, men muse år er ingen spøk.

Gir ro i sjela og vite at det står bra til.

Ja alt så ut til å være helt etter boken her heldigvis .

Nå prøvde jeg ikke noe oppstart på den da det stod mange andre biler der og eim av spiss eksoslukt inni der ,var ikke noe greit tenker jeg .

Disse musene kan lage mye skade helt klart og det er ikke greit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...