Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Vel overstått 17 mai Jan 😊

Godt å slippe maurtuer med folk tenker jeg 😅

Husker jeg hadde samme feil med vannventilen og typisk på en lengre tur i skikkelig varmt vær 🙈

For min del så var det bare røket ledning, så med dette fikset så var alt i orden 👍 Jeg har kjøpt repsett til en ventil jeg har i reserve, men ikke fått ut fingern og overhalt den. Skjer sikkert ikke før jeg står med havari på den som står i bilen 🤣

Ja nå er alt overstått både tur og mylder 😊😊

Angående vannventil så får jeg ta den opp og se hva som er galt .

Og kjøpe en brukt er jo og kanskje bare tull da den er likedan mest sannsynelig .

Men finner jeg en som er type grisebillig ,så slår jeg til .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem på e34en som har vært en stund ,nemlig at varmen står på for fullt ,altså får ikke slått den av .

Stortsett så er det vannventilen som setter seg visstnok .

Så tok en tur ut i ettermiddag og ville ta en nærmere sjekk på denne :

6B22AC55-203B-46B2-9AB4-82F4D838AF89.thumb.jpeg.5362e48bde0a60258283e6d77b1f5c03.jpeg

Målte først at der faktisk var strøm ut til ventil noe der var .

Så tok jeg en ledning og satte på hver enkelt ventil som regulerer dette .

Da skal du høre et klikk noe som visstnok skulle tilsi at det var iorden .

Og klikk var der i hver ventil ,men like forbannet får man ikke slått av varmen ..

Så spørs om ikke alt er rustet dønn fast inni der og en brukt må skaffes .

Noe jeg og registrerer er sirkulasjonspumpen der ,noen som vet når den skal starte ?

Hørte ingenting til den heller .😊

Så om noen har denne delen her ,så er jeg int passer forøvrig og fra e36 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Vannventil sjekk / utfordr.

Som dere vet så går dagene mine i arbeid hjemme nå for tiden ,noe som faktisk jeg kan trives med til en viss grad 😊.

X5 eller mammabilen som den kalles her ,er ikke hjemme så idag måtte jeg bruke e34en som befrakter til diverse ting noe som går helt fint .

Fylt opp med terrassebord og beis :

56CB0DB8-560F-4CB5-8E3F-9F756E1E05B4.thumb.jpeg.e8be09a461d187eae09bf81debc52d2a.jpeg

AD8F764B-49EF-4DAE-8B42-F5159192A042.thumb.jpeg.9335c5698395949aab60924047b7e6a5.jpeg

Samt diverse andre ting som måtte ordnes :

0616A160-69A8-4E27-8E9E-3FC51585B7CD.thumb.jpeg.55874d0114c0834dd43243b39ceb07b0.jpeg

Når jeg hentet materialene så spurte selger om jeg hadde henger eller varebil noe jeg sa nei til .

Han ble med ut og ble litt sjokka når jeg lastet denne bilen opp sånn 😅.

Bruker du altså denne til sånt sier han ?

Yes skal brukes sa jeg .😎

Ellers skaffes det deler over en lav sko så fort jeg finner noe .

Har avtagbart hengerfeste på denne ,dog ikke originalt.

Nå skal jeg hente Westfalia org avtagbart borti Sarpsborg neste gang jeg skal bort 😊

Nye støtfanger branketter er i komminga dvs de blir levert i Juli her .

Ikke at jeg trenger nye ,men vil ha ekstra liggende da disse ruster som fy …

Mine er jo restaurerte ,men igjen disse er greie å ha på hylla.😊

Ellers går hverdagen her med den og jeg ble liggende bak denne bilen da kona hadde den her om dagen.

Og jeg må si det rett ut at etter jeg fikk lakkert og fikset den opp ,så er det blitt en bil som er fin nå .Kjempegøy at jeg fikk ordnet alt på den som var viktig og at det er hel ved .😊

Somsagt ,ikke 100% men mer enn god nok og litt til :

32978C08-663A-4D61-9154-CBE1E5FDE567.thumb.jpeg.8f422bb0045fc6f8c06b84ecf670416e.jpeg

Sånn vil den være for alltid i mitt eie og jeg lever lett med den sånn ,selv med små skavanker her og der .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .
2 timer siden, sveigis skrev:

Sånn vil den være for alltid i mitt eie og jeg lever lett med den sånn ,selv med små skavanker her og der .😊

En bruksbil skal ikke være perfekt. De bilene skal brukes, ikke stå til pynt. 😇
Selv min forholdsmessige  3 år gammel bil har bruksmerker, stensprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

En bruksbil skal ikke være perfekt. De bilene skal brukes, ikke stå til pynt. 😇
Selv min forholdsmessige  3 år gammel bil har bruksmerker, stensprut.

Er så enig som det går an å få blitt .

Hva skal man med noe man ikke bruker ?😩

Nei her brukes det og litt til ,og morro er det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Støttes :) Vi må bruke disse og drømme oss tilbake til 90 tallet :)

Min har frakta mye rart hjem, og ikke minst tuja til fyllinga, bare frem med støvsuger og vaskeklut så blir det rent og pent igjen

 

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he skikkelig arbeidsbil dette her 🥳🎵 

Til dere begge :

Ja her må det brukes og kjøres uansett hva som skal fraktes 😊

Og etter ti år her ,så vet dere selv om den til tider kan ha noe brutal last så er det ikke lenge etter så er den ren igjen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vannventilene kan tas fra hverandre og renses. Det er disse som slipper på vann inn på registeret. Måler man full spenning over de, så skal de stenge. Ingen spenning da skal de være åpne.

Etter over 500kkm på en Mercedes jeg hadde, så måtte disse renses da det lakk gjennom de allikevel. Ikke verst kvalitet uansett spør du meg for en mekanisk komponent.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FredrikE24 skrev:

Disse vannventilene kan tas fra hverandre og renses. Det er disse som slipper på vann inn på registeret. Måler man full spenning over de, så skal de stenge. Ingen spenning da skal de være åpne.

Etter over 500kkm på en Mercedes jeg hadde, så måtte disse renses da det lakk gjennom de allikevel. Ikke verst kvalitet uansett spør du meg for en mekanisk komponent.

Når du åpner disse så som regel gummipakningene fullsrendig råtnet opp 😅 Jeg har kjøpt repsett til en ventil jeg har liggende. Ser greit ut å bytte de. Den i bilen funker så jeg får jo aldri ut fingern å få fikset det 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Når du åpner disse så som regel gummipakningene fullsrendig råtnet opp 😅 Jeg har kjøpt repsett til en ventil jeg har liggende. Ser greit ut å bytte de. Den i bilen funker så jeg får jo aldri ut fingern å få fikset det 😂🙈

Det er helt sant .😊

Åpner man disse ,må alt byttes uansett som du sier Tore .

Sett en mengde videoer på disse ,samt sett en kamerat prøvde å åpne på sin e32 og ta og fikse den ,men ble fiasko ..

Nye pakninger og oringer gjorde susen .🙏😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Da er det bare å få bytta det og sette sammen igjen da, så har du det i orden.

Ja ,har en på hånda nå samt bestille repsett til den jeg har .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg liker er å få besøk av forum medlemer 😊

Idag hadde jeg besøk av @Mortenej her ,noe som var veldig koslig .

Hadde med seg sin fine f10 525d .

Alltid koslig å treffe folk fra forumet .

Ellers ble formiddagen brukt på å fylle bensin på begge bilene og ta de en lengre tur .

Fredagen og bilene :

9421CB76-E50E-4869-B394-0BAD5C7A4451.thumb.jpeg.830c8687d15bb53605c474e6a4f0edf7.jpeg

Sideshot av det old one :

7DCE925C-7BF0-45F0-8C7E-79251796D3AB.thumb.jpeg.9a89b17a42438a225572b757f05c446d.jpeg

Dette :

2A71DFC0-3968-4416-89F7-DFD05883B83C.thumb.jpeg.02ce04ad679d72f6983205d14145f36c.jpeg

Ellers igrunn lite her som skjer da det går i huslige sysler for tiden og faktisk så trives jeg med det .

En annen ting må vel være første sesongen der begge biler virker optimalt samtidig 😊😊.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Fredags upd .Besøk
  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...