Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Flikke tirsdag .😊

Det nærmer seg sommerferie her i huset for alle og siden ting begynner å bli booket her med gjester ,tur osv ville jeg rett og slett bruke dagen idag på å få flikket og tatt litt steinsprut og lakkrust.

Den største skaden om man kan kalle det noe sånt var denne :

IMG_2740.thumb.jpeg.9d18d70e1309b83fe607049c4a5f7a5d.jpeg

Når man hadde skrapet ferdig ble den sånn:

IMG_2742.thumb.jpeg.f91edad647dc3f893441f05790d16ddf.jpeg

Etter en runde med Dremel ble dette funnet frem :

IMG_2744.thumb.jpeg.31301dd8e849ec0705c16dd160c679c0.jpeg

Og man fikk penslet på sånn at det nå ble hel ved igjen :

IMG_2745.thumb.jpeg.f135984dfa316112bbdfa6ff31aed7a9.jpeg

Nå skal dette tørke helt noen dager så får man trylle litt igjen med våtslip og polering .

Dvs man ser ikke denne i det hele tatt med med mindre man vet om den pga er skrått og helt riktig vinkel her 😊

Noe nederst ble og fikset på skjerm :

IMG_2749.thumb.jpeg.673bf5d5b6aeef58e542df2ef8de1b5b.jpeg

Igjen ting må tørke så shines etterpå .

Fikk tatt endel steinsprut og på den sånn at man slipper hvite prikker .

Den grønne fikk og det samme på panser og noe bak på luken .

Avslutningsvis så må jeg si det er helt nydelig at jeg endelig nå har to gamle hauger som jeg bare kan susle med når jeg vil ,ikke minst vri om nøkkel på hvilken som helst og bare kjøre .😊

Og i år skjedde det altså at denne :

IMG_2751.thumb.jpeg.09ddc87b78ae3bd4386b174992bc49a9.jpeg

Og dennne:

IMG_2750.thumb.jpeg.703e0d920201abcd1b0bc54a4fcf75a0.jpeg

Kunne være sånn som jeg alltid har ønsket .

Det jo sånn jeg alltid har villet ha det med disse to her.

For er jo kjedelig å når den ene står i luften når man helst vil ha begge på stell.

Utifra sånn jeg ser tingene nå ,så er der ikke noe spesielt å gjøre på de annet vanlig vedlikehold men ting kan skje 😊😩.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Div kosmetisk vedlikehold/ flikking.Upd.

Da har man vært og hentet stor tung pakke til e34en :

IMG_2766.thumb.jpeg.9f35f4d6a5b8922d734dfcec757ecbd3.jpeg

Det liker jeg .

Var en person her som skulle kvitte seg med deler mot henting .

Vel jeg betalte frakt og fikk sendt det ned og her var alt mulig 😊

IMG_2767.thumb.jpeg.96346e20937705044aadf3ca57bdd4c1.jpeg

Det viktigste for meg var ratt igrunn og lyktene :

IMG_2768.thumb.jpeg.8f6bbec200cd4fd4ee95962ffe2ced15.jpeg

Rattet må jeg ha pga mitt er slitt og skal sendes til omtrekking .

Lyktene skal jeg og ha pga jeg vil etterhvert ha en sesong med originale lykter foran og bak KUN for å se om jeg liker det ,noe jeg trolig ikke gjør 😅.

Da måtte jeg hatt original høyde og på den og det skjer hvertfall aldri på akkurat denne .

Denne er tidsmaskinen min fra 90 tallet da den er som de var da i mine øyne .

Ellers div annet som klutsj ,lmm osv .

IMG_2769.thumb.jpeg.66326ba7b95511928747f7466093cbec.jpeg

Og @Fredrik 90 har gratis bremseskiver foran til deg her nå 😊

Kun overflaterust på den ene .

Kom og hent når du vil 😊

Men nå har jeg ikke plass til mer deler så får rydde i ferien og bli kvitt endel ting som jeg ikke trenger her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.
1 minutt siden, Shattered skrev:

Nei, dessverre. Har ikke penger/mulighet til å se de, men fått sett de 4 ganger eller noe tidligere, så det går fint. 

Har ikke sett de live, og sitter faktisk hjemme i kveld og. Må ha hatt et langvarig drypp eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, gøy å få tak i litt deler 👍 Jeg gleder meg til å se din bil med oransje blinklys, men jeg må si at E34en din slik den er nå er jo veldig deg som du sier. 

Supert med de skivene, du kan jo snart begynne som delegrossist for E34 deler 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2024 den 18.54, Fredrik 90 skrev:

Se her ja, gøy å få tak i litt deler 👍 Jeg gleder meg til å se din bil med oransje blinklys, men jeg må si at E34en din slik den er nå er jo veldig deg som du sier. 

Supert med de skivene, du kan jo snart begynne som delegrossist for E34 deler 😀 

Veldig kjekt det med deler og gleder meg selv faktisk 😊

Er litt lei nå så vil prøve origianlook på den .

Bare å komme en dag du er forbi og hente .

De er dine 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ikke stort og melde her for tiden .

Bilene brukes hele tiden og funker sålangt.😊

Bruker ellers mye tid sammen med fruen da hun endelig har ferie .

En annen ting så gidder jeg ikke å skru bare for å skru heller nå ,jaggu godt å gjøre noe annet og 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er jo en av de jeg har fulgt de to årene jeg var borte og brukte litt tid på å vokse opp forum-messig

Uansett, artig å se at disse fortsatt er like strøkne og at du mest kan nyte å kjøre dem nå uten særlig behov for å fikse småting på dem :)

Men snakket ikke du tidligere om at du skulle hatt en E36 (coupe)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2024 at 11:29 PM, sveigis said:

Takk det er helt sant og fikk dyster beskjed ikveld😩😩

Skruforbud og alt som hadde med påkjenning av kropp i lang tid .

Så nå skal jeg stå på siden og peke fremover 😜

Huf Jan, ikke kjekk lesning....

Har lest meg opp på de siste mnd, og ikke gøy å se at helsa sliter, men samtidig er det flott å se hjelpa du får for å holde begge veterane på veien.

Og forstår at litt skruing må være lov :) så lenge en tar det med ro og ikke belaster kroppen for mye. Helt ærlig så hadde jeg blitt gal av å sitte i sofaen.

Får prøve å være flinkere på forumet, iallefall å lese, selv om jeg ikke har de store oppdateringene å komme med.

Har vært offline her en god stund pga mye jobbing og liv på østlandet, og når jeg er hjemme er det vedlikehold av hus som står i fokus. Mulig salg om et år, så da må ting være på stell.

Får se om det blir noe tid til E32 iløpet av de neste ukene, før jeg igjen setter nesa østover.

 

God Bedring Jan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blinklys skrev:

Denne tråden er jo en av de jeg har fulgt de to årene jeg var borte og brukte litt tid på å vokse opp forum-messig

Uansett, artig å se at disse fortsatt er like strøkne og at du mest kan nyte å kjøre dem nå uten særlig behov for å fikse småting på dem :)

Men snakket ikke du tidligere om at du skulle hatt en E36 (coupe)?

Hyggelig å høre 😊🙏

Ja jeg har hatt det som en slags klausul hele tiden at disse skal være oppe og gå begge to samtidig .

Det har ikke vært like enkelt men tror jeg er der nå .

Det stemmer godt men er vanskelig å finne ,ikke minst tid og penger spiller mye inn .

De er jo ikke gratis disse heller jeg har å drifte 😅

 

3 timer siden, Mortenej skrev:

Huf Jan, ikke kjekk lesning....

Har lest meg opp på de siste mnd, og ikke gøy å se at helsa sliter, men samtidig er det flott å se hjelpa du får for å holde begge veterane på veien.

Og forstår at litt skruing må være lov :) så lenge en tar det med ro og ikke belaster kroppen for mye. Helt ærlig så hadde jeg blitt gal av å sitte i sofaen.

Får prøve å være flinkere på forumet, iallefall å lese, selv om jeg ikke har de store oppdateringene å komme med.

Har vært offline her en god stund pga mye jobbing og liv på østlandet, og når jeg er hjemme er det vedlikehold av hus som står i fokus. Mulig salg om et år, så da må ting være på stell.

Får se om det blir noe tid til E32 iløpet av de neste ukene, før jeg igjen setter nesa østover.

 

God Bedring Jan!

Nei det ble en pangstart på våren dette ,heldigvis går det bedre og det takket være at jeg har vært streng med meg selv .

Det har vært hardt da jeg klør i fingrene etter småting men har droppet det.

Sofasliter er pyton men heldigvis så har jeg gjort småting som gjør at hverdagen og div går bra.

Det aller beste til nå er at jeg faktisk har fått mye mer tid til venner og de rundt meg😊.

Jeg har alltid liksom sagt nei til div da jeg helst vil holde på med bilene komtra andre ting ,men nå er det så godt å være med kamerater og holde på .

Ja skjønner ditt ståsted her og man må ting i rett rekkefølge her og Morten .

Håper du får dullet litt med e32 😊

Tusen takk.🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt lite som skjer her .

e28 slapper av i solen :

IMG_0049.thumb.jpeg.2bb00b8ec46abbd34c67cd09243036c2.jpeg

De andre det samme :

IMG_0050.thumb.jpeg.c7b94ca3eec8c76f6d9a19f8dae5e799.jpeg

Dvs var ute en tur med e34 nå istad for diverse ærend litt kun for å få kjørt den .😊

Nå venter jeg gjester her et par dager en Bmw kamerat og venninne til fruen .

Satser på sene kvelder på terasse med god prat og latter .

Sånt er digg for kropp og sjel .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...