Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Hverdagen med Horst .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig å finne slikt i postkassa :)

Angrer ikke lite på at alt av bilbrosjyrer gikk i søpla når vi rydda huset hjemme for 10-12 årsiden. Der var det mye flott fra 80 tallet, og flere utgaver fra 5 serien til BMW fra 88 og opp til tusenårsskiftet....

 

Kos deg med denne Jan, mye kjekk lesning å finne her.

Ja veldig gøy dette 😊

Sånne opprydninger kan man angre på livet ut for oss som er litt ekstra int .

Ja skal det og er gøy å lese til nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen bønn forbi ,bilen blir levert imorgen 😊

Tok litt tid men spiller ingen rolle da jeg ligger godt an.

Fikk og satt på siste kronen på verket idag ,nemlig listen på passasjersiden.

Men før jeg gjorde det ,la jeg på et lag med fett før jeg monterte :

72BA6DF2-352C-4937-A24B-36A7799A32A1.thumb.jpeg.cdc201041fa3bfc5d8f5a5afdf21db5d.jpeg

Og hvorfor gjorde jeg det ?

For å lettere montere de på plass og evnt demontere de .

Disse blir jo som oftest ødelagt ved demontering ,men ser den jeg monterte for to årsiden spratt rett av uten å bli ødelagt og fremdeles like fin for rust ,så noe for seg må det ha hatt.😊

Nymontert og på plass:

97A384F0-DB3F-4DEE-B12D-91172C710FE0.thumb.jpeg.33d6a8d8c1495de46e9cb68362ff4048.jpeg

Og dette :

28850418-051A-4222-B48C-3519C416FD5E.thumb.jpeg.348ea5732944aa9ba4d75f1c57799a47.jpeg

Siden jeg og Fredrik 90 skal levere den ,ville jeg få vasket den skikkelig før den settes bort for kapp og sveis da jeg vet noen liker å ha det sånn når de skal arbeide .

Så ikke noe mer enn en vasket bil her :

5EDD861F-E11D-49C0-BB77-7C3DF0585FE5.thumb.jpeg.646bf4c5b41f3b6f7c37ff144cb0c981.jpeg

Er noe eget når ting er komplett og helt :

A35AB66F-CFCB-44EE-AFEB-865EF448DCFC.thumb.jpeg.1ce1f3ef6bffce7a0c3e1955d5a56802.jpeg

Her må man se bort fra detaljer som ikke er freshet opp da dette kommer så fort bil er hjemme igjen .

Vannlekkasje ved radiator holder seg tett:

669C18F4-5C1F-4A83-A0C7-CC7DF0FF169E.thumb.jpeg.8dc84d02194caabe4b6e19237daa4b2b.jpeg

Så var det dette med forbruk igjen da !😊

Sånn i snitt på blandet kjøring dvs min kjøring ligger den sånn:

34CC08A0-ED28-4DEE-9EE0-005BA7BD5B3C.thumb.jpeg.a6e86b10b53333874286215200f68533.jpeg

Da snakker vi alt fra butikk ,skolekjøring kona som låner osv osv .

Dette sier jeg ikke noe på ,men likevel kan det jo gå an å prøve å få gjort noe med det spesielt i disse tider .

Her for en liten stund siden byttet jeg filter altså luftfilter .

Tok da en gjennomgang av alle slanger.

Fikset den som var til luftfilter ,nye vakuum her og der ,renset plugger og fikk korrekt åpning .

Merket jo at bil gikk renere og veldig mye mer med liksom .

Samme dag nullstilte jeg obcen og idag noen uker og mil senere ville jeg for morroskyld se på obc igjen og den viste da dette:

4B9AE6F9-7B44-47D6-AE64-063DCD5B2B49.thumb.jpeg.6ce95b4b2824bfb908ded8d73c94d343.jpeg

Dette gav jo en pekepinn på at små ting kan bidra til det bedre .😊

Jeg stoler aldri på disse ,men de gir nå hvertfall et utgangspunkt på hva du kan forvente .

Vet hvertfall at på disse motorene så skal man akseptere mye fuel men går og an å se at alt av slanger osv er på plass og er tett,da alt dette hjelper på .

Men nå vet jeg ikke hva som skjer videre her ,så får nesten bare vente og se fremover med bilen .

Jeg har ingen hast 😎

9135EE7A-B59D-486C-A75D-92B6EF9C75EB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .Mandags upd

Dette blir veldig spennende Jan 😃 Krysser fingrene for at du skal bli fornøyd og glad over sluttresultatet 🤞☺️
 

Hvor stor åpning skal det være på pluggene ? Det var jo ganske markant nedgang i forbruket. Min pleier å ligge på ca 1,4 når det har vært en del småkjøring. Laveste jeg har fått til på langkjøring er vel 0,94 mener jeg. Men dette økte litt da jeg fikk på de svære hjula 😅 Nesten umulig å få den under litern 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Dette blir veldig spennende Jan 😃 Krysser fingrene for at du skal bli fornøyd og glad over sluttresultatet 🤞☺️
 

Hvor stor åpning skal det være på pluggene ? Det var jo ganske markant nedgang i forbruket. Min pleier å ligge på ca 1,4 når det har vært en del småkjøring. Laveste jeg har fått til på langkjøring er vel 0,94 mener jeg. Men dette økte litt da jeg fikk på de svære hjula 😅 Nesten umulig å få den under litern 😂

Ja dette blir spennende helt klart .😊

Angående plugger så kjører jeg 0,8 mener jeg ergo jeg gjør det .

Tjaaa om det er reelt det vet jeg ikke ,men det viste nå dette etter bruken jeg har hatt .😊

Men min går ca som din til vanlig på veien føler jeg dvs om jeg har på cc og lar den gjøre jobben kan jeg få den ned på 0.86.

Det som er greit er at heldigvis ikke ,så er ikke dette en bil som brukes til daglig kjøring lengre .

Det hadde tatt knekken på oss med de prisene som er nå 😩😩

Så fortsetter dette ,så blir e28en ikke brukt mye da den får 98 oktan .

Trøsten er at den er den billigste av e53 og e34 å bruke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Ja dette blir spennende helt klart .😊

Angående plugger så kjører jeg 0,8 mener jeg ergo jeg gjør det .

Tjaaa om det er reelt det vet jeg ikke ,men det viste nå dette etter bruken jeg har hatt .😊

Men min går ca som din til vanlig på veien føler jeg dvs om jeg har på cc og lar den gjøre jobben kan jeg få den ned på 0.86.

Det som er greit er at heldigvis ikke ,så er ikke dette en bil som brukes til daglig kjøring lengre .

Det hadde tatt knekken på oss med de prisene som er nå 😩😩

Så fortsetter dette ,så blir e28en ikke brukt mye da den får 98 oktan .

Trøsten er at den er den billigste av e53 og e34 å bruke .

Komputern på min er ganske nøyaktig faktisk. Er litt slemmere enn virkeligheten.

Ikke så veldig morsomt å fylle drivstoff om dagen nei 🙈 Men jeg kommer til å bruke den en god del allikevel. Da får jeg heller knappe ned på andre ting 😅

Jeg reiser uansett ned til Spania i ferien min. Billigere ferie får jeg ikke, så det er ikke der feriepenga får bein å gå på 😉

Men som du sier, det er ikke hverdagsbil og siden jeg kjører kanskje 500 mil max gjennom sesongen, så skal jeg bare lukke øya og kose meg med kjøring 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende Jan, gleder meg til updates fremover og resultatet når denne er tilbake.

Kjekt at du gjør bilen rein før du leverer, må være verdens tristeste jobb å mekke på en skitten bil.

 

Kjipt med drivstoff prisene om dagen, merker at det koster å reise på langtur. Trøsta mi er at dagligkjøring gjøres med handlevogna (aka e-golf) og strømprisen her opp er jo bare en brøkdel av resten av landet. Så da kan jeg koste på meg 20+ når en av Bimmerne skal ut på vegen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette blir spennende Jan, gleder meg til updates fremover og resultatet når denne er tilbake.

Kjekt at du gjør bilen rein før du leverer, må være verdens tristeste jobb å mekke på en skitten bil.

 

Kjipt med drivstoff prisene om dagen, merker at det koster å reise på langtur. Trøsta mi er at dagligkjøring gjøres med handlevogna (aka e-golf) og strømprisen her opp er jo bare en brøkdel av resten av landet. Så da kan jeg koste på meg 20+ når en av Bimmerne skal ut på vegen.

 

 

Ja blir gøy ,nå skal dog sies at jeg får nok ikke oppdatert så mye da bil står langt borte fra der jeg bor men skal få tilsendt litt bilder 😊

Ja angående drivstoffutgifter nå fremover er jeg glad x5 ikke er så tørst sånnsett og da føles det enda bedre å kjøre de gamle av og til .

Edit det blir nok mer kjøring enn jeg forestiller meg 😊

Hehe egolf må jo være perfekt nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Ja du må be han være ivrig med kameraet og sende prosessbilder. 
 

Jeg er veldig glad for alle bildene som ble tatt av han som sveisa kanalene på min.
 

Kjekke bilder å ha til senere og kjekt å kunne vise fram ved evnt salg av bil 👍

Ja skal få han til og ta bilder ,men kommer nok til å prøve å være der så mye jeg kan jeg og fremover 😊

Er mye jeg selv kan gjøre der av småting sånn at jeg slipper å gjøre det hjemme .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg informere om at jeg og Fredrik90 har levert bil for fiksing .😊

Ble faktisk noen mil igår da det er et stykke men bare hyggelig det med godt selskap.

Sa da gjenstår det å se når alt er ferdig og jeg har null hast .

Helt ærlig er det forbannet deilig å ikke ha den hjemme nå dvs da slipper jeg å la meg friste i å bruke den .

Men nå skriver jeg historie her faktisk ,for det er første gang i historien min at tunet her er helt tomt for biler :

BFBC49B7-C0CC-4C6F-90BA-67D225606740.thumb.jpeg.be0e0fad9fb0f70931447dcbc4fc755c.jpeg

Når det normalt er sånn:

13F5CB9B-5D9C-48F0-8D9A-62B997A68573.thumb.jpeg.e712d478304337d69803a373f6d712ec.jpeg

Og må bare si det igjen at salg av Tds når jeg ser bildene av den ,det er det dummeste salget som har skjedd .🤬🤬

Hadde jeg visst det jeg at angående drivstofffpriser osv idag hadde min grønne vært borte isteden desverre .

Siden jeg nå ikke har bil å skru på ,fant jeg frem denne :

D395AF58-42B1-4F12-9AA4-A1713BD11755.thumb.jpeg.2900eef1581220728fd784809ba9ef72.jpeg

Denne har ikke gått på tre år og fikk den av en kollega til fruen som kjøpte den ny i 2012 .

Noe med motor må jeg ha og styre med 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .Bil levert

He he he ja der var tomt gitt 😂 Men bea du har en liten scooter å suldre med da 😉 Nå er det bare å vente og så håper jeg du snart kan hente ut Horst 👍 Regner med at våren på sørlandet snart dukker opp.

Utrolig kjipt med de drivstoffprisene vi har om dagen 🥵 Er ikke mye fristene å fylle opp tanken nå. Måtte det løse seg og at prisene ihvertfall synker under tjuekronerslinja 🙏🤞🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føles rart at tomta er tom for biler....

Tenker at det var bra du ikke visste om drivstoff prisene, E34 535 er synnonymt med Jan :) så hadde vært rart å se denne reise til fordel for TDS'n.

Men at du savner TDS'n og angrer litt på salger er jo forståelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he he ja der var tomt gitt 😂 Men bea du har en liten scooter å suldre med da 😉 Nå er det bare å vente og så håper jeg du snart kan hente ut Horst 👍 Regner med at våren på sørlandet snart dukker opp.

Utrolig kjipt med de drivstoffprisene vi har om dagen 🥵 Er ikke mye fristene å fylle opp tanken nå. Måtte det løse seg og at prisene ihvertfall synker under tjuekronerslinja 🙏🤞🥺

Aldri vært så tomt her nei 😊

Veldig gøy å skru moped og så enkelt!

Angående Horst ,så kjenner jeg et viss sug nå helt ærlig ,men må bare være sikker på at det ikke kommer mer snø ,da mars er lunefull her nede 😩😩

De drivstoffprisene er ikke noe å bli for nei ,men hvis man kan klare seg for hvertfalll rundt 20 kr /L så får vi bare smile 😊

 

5 timer siden, Mortenej skrev:

Må føles rart at tomta er tom for biler....

Tenker at det var bra du ikke visste om drivstoff prisene, E34 535 er synnonymt med Jan :) så hadde vært rart å se denne reise til fordel for TDS'n.

Men at du savner TDS'n og angrer litt på salger er jo forståelig.

 

Ja veldig og .😊

Hehe sant nok det ja ,har jo hatt nå i 10 år nå og vært rart om andre kjørte den .😊

Jada men sånn er det jo ,men når jeg tenker meg om ,så er det godt å slippe å bruke tid på Tds og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne igår :

0400E85F-678A-412E-80A0-F8F5CCF68B8F.thumb.jpeg.9332619d6f55f9173c4b2950b8b5400a.jpeg

Så da står den og hever seg i varmen klar til kapping .😊

I mellomtiden er det moped som gjelder :

FF18351D-014A-44AC-9E23-7D3A7E1D6012.thumb.jpeg.98a3e90a87ec795ca591ec1eac609962.jpeg

Her er alt av el fikset nå da null virket men nå nærmer det seg noe :

C9A945CF-1F68-4907-8E6F-FB85C5705FAE.thumb.jpeg.3c0a8b6dedee6c46f464417a71698d3f.jpeg

Baklys på gang:

085DF87E-3391-4604-82BD-627C7A9B014B.thumb.jpeg.9fc92f904ff7e429fbcdbf06aa14cc7a.jpeg

Og denne er jo utstyrt med selvstyrt som ikke virker .

Takket være jeg gikk @Rune-K sin el skole for to årsiden ,målte jeg meg til at startrele er gåent .

Synes jeg var flink nå 😊

Som sagt vet ikke når bil er ferdig og stresser ikke .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Hverdagen med Horst .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...