Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Rune-K skrev:

Spesielt siden vedkommende er formann i 02/classic avdelingen i BMWccn.

Da er det hvertfall gøy 😊

Jeg merker noe nå for tiden mtp treff ..

Jeg synes det er dørgende kjipt å se biler som er total restaurert helt klin originale .Misforstå meg rett her ,altså nydelig er det men liker bedre de som bygger bilene med mye av tilvalget man fikk på 80 tallet og noe 90 talls .

Ta et eksempel her .

E12 525 med 14 toms stålhjul og kapsler og noe 70 talls krams innvendig ,joda fine saker .

Men en tilsvarende bil med 15/16 toms BBS Mahle hella tåkelykter under fanger ,80 talls stereo ja det får øynene mine mer opp på treff .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Trivelig med en tur innom i dag, må si at bilene dine ser enda bedre ut live enn på bilder, to flotte vogner. 👌🙂

Utrolig hyggelig å treffe deg idag ja ,veldig koslig 😊

Mange takk for det @Olaandref,som jeg sa så er det biler som skal bli brukt på denne tiden og de småtingene som er ,får bare være 😊

Nå vet du hvor jeg bor hvertfall .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Utrolig hyggelig å treffe deg idag ja ,veldig koslig 😊

Mange takk for det @Olaandref,som jeg sa så er det biler som skal bli brukt på denne tiden og de småtingene som er ,får bare være 😊

Nå vet du hvor jeg bor hvertfall .😊

Ja, dette må vi få til flere ganger 👌🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å få slike overaskelser i posten Jan.

Godt du fikk tatt den på en tur, salg er nok fristende når den bare blir stående, men så er det med å ta seg en tur og kjenne hvilken bil en har.

Nyt de 2 gml luksus bilene :) ikke alle forunt å ha både en e28 og e34 i så god stand som du har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somsagt så hadde jeg besøk igår av  @Olaandref.😊

Er alltid hyggelig å treffe brukere fra denne forum plattformen .

Men fikk og gjort litt på e28 igår bla vasket bort forrige helgs treff og er igjen klar for bruk :

157B5A06-CCF2-4422-9AE2-B7100299B1B7.thumb.jpeg.83cdeb24455da31d017bb4448ede398f.jpeg

Klar for helg :

B4A0169A-6CC0-48B7-B1F2-C0A378F47FCB.thumb.jpeg.38945665e36b01ed4f81ed901ee20564.jpeg

Så får jeg besøk av en nå ila høsten som har med seg to hattehyller med original rollo .

Den ene manuell ,den andre elektrisk 😊😊

Så en av disse skal monteres men må finne ut hvordan jeg gjør det med høyttalerene for ønsker ikke å fjerne de .

Altså e28 med org el rollo ,da er jeg såpass arrogant og snakker hønsetenner her 😅.

Kun et fåtall som har det .

Men igjen ofrer ikke høyttalerene mine for det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2022 den 20.14, Mortenej skrev:

Gøy å få slike overaskelser i posten Jan.

Godt du fikk tatt den på en tur, salg er nok fristende når den bare blir stående, men så er det med å ta seg en tur og kjenne hvilken bil en har.

Nyt de 2 gml luksus bilene :) ikke alle forunt å ha både en e28 og e34 i så god stand som du har her.

Beklager sent svar her men ja gøy er det .😊

Det bevitner jo og om at faktisk folk bryr seg om hva jeg setter pris på og dyrker .Jeg selger jo aldri noe som jeg får og koser meg glugg ihjel med alt .

Angående e34 ja så har den blitt brukt mye de siste dagene og trives jo med det og som du sier ,man merker jo hvilken bil man har og aldri får igjen ved et salg .

Takk for det og jeg gjør det og Morten og er veldig glad i disse gamle pampebilene 😊

I skrivende stund så er jeg på farten ned til en kamerat her nå og fikk beskjed :Ikke x5 ned takk !,trenger lukt og lyd her så da blir det blå eller grønn bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk rollo i E28, kan tenke meg at det er det ikke mange av. Slike oppgraderinger er det jeg liker, finne orginale tilvalg fra bilen var ny.

Håper du får det til å passe med de høytalerne du har, de må du helt klart beholde, en god representant fra hva som stod i bilene på 80 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2022 den 14.38, Mortenej skrev:

Elektrisk rollo i E28, kan tenke meg at det er det ikke mange av. Slike oppgraderinger er det jeg liker, finne orginale tilvalg fra bilen var ny.

Håper du får det til å passe med de høytalerne du har, de må du helt klart beholde, en god representant fra hva som stod i bilene på 80 tallet :)

Nei det er det et fåtall av ja ,ekstremt skjeldent .😊

Liker og sånne oppgraderinger / tilvalg til bilen .

Det håper jeg og at jeg gjør så skal nok få landet noe her Morten .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid savnet litt lyd inni bilen på e34en.

Musikk elsker jeg og tenkte å få brukt litt av det jeg har liggende .

Høyttalere er jo fra 92 og det er ikke mer lyd enn det må være .

Dvs de spiller høyr nok men mangler bass 😀

I og med jeg har sub og forsterker liggende , startet jeg med å få den på plass .’

Og her er jo en egnet plass til forsterker :

463314B9-BF5C-465C-87F1-ABDA048674BB.thumb.jpeg.76a316cdfb37d870b638305af47f83e4.jpeg

Brankett ble skrudd av og forsterker tilpasset og montert :

46F7C8AA-4E77-487C-904B-A04F6F2AE9C9.thumb.jpeg.bef88b1f8b3ab0481bd1a40a5757b795.jpeg

Så inn i bil og ferdig montert :

E58F3F31-BA76-41DA-9FA0-4D52EAA53778.thumb.jpeg.902a42771750eae6ef6ef9cbcbe5cda1.jpeg

Greit å få skjult tingene 😀

Det som nå skjer videre her , er at bak her er der et deksel :

6EC67AAA-31F8-4EE6-BCA3-CEAB4828802A.thumb.jpeg.b7449887709a93a2fbe36800824b6b73.jpeg

Altså ved baksetet.

Dette fjerner jeg og da har jeg et hull sånn at jeg kan sette basskassen der og regner med jeg vil få litt mer krutt i musikken nå 😀

Ved neste besøk på Biltema , tar jeg med kabler sånn at jeg får koplet det opp .

Sånn er kosejobb .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Smådill/ e34

Synes det ser ut som du har ekstra batteri i kofferten. Da kan du bruke det for å drive forsterkeren så har du nok power. 

Det skal være en sikringsholder rett i nærheten av det batteriet med fire sikringer. Det er bare å bruke en av de som ikke er i bruk. Så vidt jeg husker så er de fire til Webasto 2 stk, mobiltelefon og +12 volt ladning gjennom tilhengerkontakten. Det sitter også et rele der som er koblet til ladelampen så den kobler ifra ekstra batteriet så fort bilen slutter å lade. På den måten kan du tappe ekstrabatteriet uten at du får startproblemer. Fint når du står på rånestripa og skal vekke naboene.

Når jeg kjørte Ix så var det original Webasto på den. Da måtte jeg bytte dette batteriet for at den skulle starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Hva slags musikk pleier du å spille?

Trenger ikke dunk dunk dunk bass i ryggen slik for at musikken skal være bra :P

Alt mulig egentlig..

Nei det vet jeg men det blir hvertfall ikke bedre med papplyd fra disse små høyttalerene som er i disse originalt .

En annen ting så liker jeg bass når jeg spiller musikk ,altså innenfor rimelighetens grenser 😊

20 minutter siden, Rune-K skrev:

Synes det ser ut som du har ekstra batteri i kofferten. Da kan du bruke det for å drive forsterkeren så har du nok power. 

Det skal være en sikringsholder rett i nærheten av det batteriet med fire sikringer. Det er bare å bruke en av de som ikke er i bruk. Så vidt jeg husker så er de fire til Webasto 2 stk, mobiltelefon og +12 volt ladning gjennom tilhengerkontakten. Det sitter også et rele der som er koblet til ladelampen så den kobler ifra ekstra batteriet så fort bilen slutter å lade. På den måten kan du tappe ekstrabatteriet uten at du får startproblemer. Fint når du står på rånestripa og skal vekke naboene.

Når jeg kjørte Ix så var det original Webasto på den. Da måtte jeg bytte dette batteriet for at den skulle starte.

Det stemmer det Rune angående batteri her .

Jeg har ikke noe Webasto her og sånn jeg har sett på det så virker det som at det er noe kabler til noe mobil greier .

Sakl ta en titt på det ,men vet dette er gåent .

Kanskje jeg skal kjøpe et batteri der så jeg kan bruke det som forsyning ?

Haha ja det gjør jeg og ,ingenting er som å hente tilbake ungdomskilden med dunk dunk 😊

Neida fra spøk til alvor så blir det lite av det da disse er så tette innvendig at man hører omtrent ingeting utenifra .

Kun for å få litt mer lyd i dette som er fra før .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...