Gå til innhold

BMW 335i. Med eller uten x-drive?


mbergan
 Share

Anbefalte innlegg

Men istedenfor å prøve å krangle om hvilke merker som er best, så kan vi vel egentlig slå oss til ro med at både Audi, BMW, MB, og Jaguar for den skyld har biler i ytterste toppklasse - men myntet på litt forskjellige folk som ønsker enkelte egenskaper i sin bil.

Den skal jeg være enig i, men føler for å la Porsche bytte plass med Jaguar :)

Selvfølgelig hører Porsche til der! Egentlig mener jeg personlig at de ligger i klassen over skjønner du (Ferrari osv) :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe..der kom det typiske youtube "bevis" fra bmw entusiast ja! (fredrik90)

A6 3,2 mot 325d videoen kjøper jeg heller ikke.. den 325 er det langt mer enn 197hk i ihvertfall :D

Tja det kan du sikkert bevise ja... :roll:

Normalt skjønn og sundt bondevett sier at en org 325d ikke gruser en 250hk audi på den måten.

Men men... du får komme med dokumentasjon så skal jeg gi meg :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,2 litern skal gjøre 0-100 på 7,1 sekund, mens 325d gjør det på 7,3. Når det er sagt så er vi inne på dette igjen med at Audi er optimistiske med sine akslerasjonstider. Min 2,4 liter skulle etter boka gjøre 0-100 på 9,1 sekund, men likevel så klarte jeg ikke å kjøre i fra en kompis sin E34 520I som skal gjøre 0-100 på 10,4 sekunder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av nå gutta ;) Hvis det gjelder mellomakselerasjon, så ser jeg ikke bortifra at en mindre, lettere og dieseldrevet 325 er raskere enn en smådau 3.2 V6 bensin i en tung A6.. Uten at jeg har sett videoen, kun basert på mine antagelser utifra vekt/ytelser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sjåføren skal gå i seg selv da :) noe sier meg du ikke ville kjørt ifra en gammel 316i med en Porsche, av den enkle grunn at bmw er best - ingen protest :P

Mye mulig bilen i videoen var oppjuster litt, skal ikke nekte for det. Var mer ment som ett småironisk innslag :P

Ang Audi V6erne så synes jeg de moderene utgavene er noe slappere i henhold til effekten. Hadde en 1993 2,6 V6er og denne synes jeg var riktig så fyrrig, bra moment hele veien. FSI motorene har en mer flat momentkurve som øker bitte litt på topp og "thats it", men du for ett nydelig lydbilde :D

Flere har klaget på at 3,2 litern føles overraskende slapp til å ha hele 255 hk, 2,4 litern går helt greit med sine 177 hk, men den er til gjengjeld nesten like tørst som 3,2 litern igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer og mer tydelig at Porsche nå er en fullt integrert del av VAG. Det Audi har manglet av dynamiske kjøreegenskaper har nå fått fokus på en måte som gjør at BMW ikke lenger kan ta det for gitt at de er best på dette området. Det er etter min mening litt kritisk for BMW når Audi i den grad iht. denne testen (og andre tester) går BMW på klingen når det gjelder helt essensielle BMW verdier som f.eks styrefølelse i rattet og chassiskontroll på svingete veier. Ja... selv et nogenlunde førerorientert dashboard (minner om E36) har Audi nå. Back to basic BMW... E46 is the benchmark... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En test dere burde se :)

tittet på den, men sitter igjen med et veldig uklart bilde. Han klager på dårlig styrefølelse, en antispinn som blinker heletiden, tidene på banen i sving er betydelig dårligere, og bremselengden er mye lenger. Også klarer han ikke å forstå at årsaken til det er dekkene. Han nevner tidlig at BMW står på all-seson, mens Audien står på gode sommerdekk. Hadde BMW fått samme dekka, så skulle jeg gjerne ha sett om resultatet ble det samme.

Lurer også på hvorfor ikke BMW fikk lov til å ha med x-drive varianten når Audi stiller opp med quattro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formodentlig er årsaken at en viktig del av testen er å kjøre bilene med den klassiske oppsetningen slik de primært selges i USA (altså Audi´s Quattro mot BMW´s bakhjulstrekk). Dette påvirker selvfølgelig bilenes kjøredynamiske egenskaper, men slik har det alltid vært... også da BMW alltid var best selv om Audi hadde Quattro nærmest som standard i USA... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å gi meg etter dette innlegget. Føler det blir litt dumt å kjempe for Audi på et BMW forum :P

Jeg mener bare at man ikke lengre skal ta det for gitt at BMW fortsatt er dominerende i svinger etc. Filmen Marius2002 sin film er et godt eksempel på dette. Blir nesten litt for dumt i å tjase om hvilke dekk som står på osv. Og klart det skulle være bwd mot quattro. Det er jo på den måten det i grove trekk blir BMW mot Audi :)

Ang. 2.4 literen i A6en, synes jeg denne var helt kurant. Ikke den sprekeste jeg har kjørt, men gir ett fint skyv i ryggen ved pådragninger. At du ikke kjørte fra en E34 520 høres litt suspekt ut :lol: Og sammenlignet med E60 sin 2.3 liter, er jo Audien en rakett.

Og så må jeg også si at jeg synes Porsche ikke hører til i denne diskusjonen, utenom at de får mer og mer vra og til VAG. Selv synes jeg Porsche hører til noen klasser over :)

Edit: Synes for øvrig amatør filmer fra yuotube som "bevis" blir litt svakt :P Her ser dere to filmer av Rs6 vs. E60 M5 (som forøvrig er rs6ens konkurrent, og ikke f10 :) ) I den ene filmen går det slik:

Hadde egentlig tenkt å finne en hvor M5en tok Rs6en, men fant ingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å gi meg etter dette innlegget. Føler det blir litt dumt å kjempe for Audi på et BMW forum :P

Jeg mener bare at man ikke lengre skal ta det for gitt at BMW fortsatt er dominerende i svinger etc. Filmen Marius2002 sin film er et godt eksempel på dette. Blir nesten litt for dumt i å tjase om hvilke dekk som står på osv. Og klart det skulle være bwd mot quattro. Det er jo på den måten det i grove trekk blir BMW mot Audi :)

Ang. 2.4 literen i A6en, synes jeg denne var helt kurant. Ikke den sprekeste jeg har kjørt, men gir ett fint skyv i ryggen ved pådragninger. At du ikke kjørte fra en E34 520 høres litt suspekt ut :lol: Og sammenlignet med E60 sin 2.3 liter, er jo Audien en rakett.

Og så må jeg også si at jeg synes Porsche ikke hører til i denne diskusjonen, utenom at de får mer og mer vra og til VAG. Selv synes jeg Porsche hører til noen klasser over :)

Edit: Synes for øvrig amatør filmer fra yuotube som "bevis" blir litt svakt :P Her ser dere to filmer av Rs6 vs. E60 M5 (som forøvrig er rs6ens konkurrent, og ikke f10 :) ) I den ene filmen går det slik:

Hadde egentlig tenkt å finne en hvor M5en tok Rs6en, men fant ingen :D

Det finnes ikke 2.3 liter i BMW E60? Hvordan bil sikter du til?

Ja nei det er for dumt å påpeke at en bil blir kjørt med helårsdekk, mot Pirelli P-zero på konkurrenten. Det ødelegger jo hele budskapet #-o

Det burde vell du Fredrik vite inderlig godt, at forskjellen på dekk vil være alfa omega i de testene der.

Men det er jo ikke noe nytt fenomen at amerikanerne manipulerer testene med valg av dekk for å få de utfallet de ønsker. Det har de gjort i åresvis med sine amerikanske modeller vs europeiske, altså konkurrentene blir utstyrt med helårsdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på 523, og da gikk det litt fort i svingene gitt :P

hehe, men sammenlignet med 523. Så blir vell ikke A6 2.4 noen rakett da heller :) 0-100 på 8.9sek mot 8.2sek på BMW'en. Toppfarten er også høyere på BMW'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...