Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MGunders skrev:

Har et felgsett som fulgte med bilen som jeg vurdere å sette på.

Det er 9x20 foran og 10,5x20 bak. ET20

Går det på F11? Innpresset er jo langt unna hva som skal være orginalt

Foran vil det antakelig gå kant i kant med hjulbuen, mens bak vil det (som @E.H.Dnevner) stikke utenfor hjulbuen - med minst 15 millimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Vil stikke altfor mye ut, spesielt bak, burde vært ET35-40 bak. 

 

1 time siden, Walkabout skrev:

Foran vil det antakelig gå kant i kant med hjulbuen, mens bak vil det (som @E.H.Dnevner) stikke utenfor hjulbuen - med minst 15 millimeter.

Takker

Det var egentlig det jeg fryktet / forventet. Navet er jo laaangt inn i felgen i forhold til orginalfelger, særlig bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Uten å gi noe garanti, så vedder jeg på at det er EGR kjøler som lekker. Ville også sjekket om bilen din ligger på tilbakekallingslisten, grunnet brannfare knyttet mot EGR systemet om jeg ikke husker feil.

https://www.dn.no/nyheter/2018/08/08/1938/Motor/tilbakekaller-300000-biler

 

Link hvor egr kjøler nevnes

https://www.tu.no/artikler/mikaels-bil-brant-opp-pa-motorveien-slik-svarer-bmw/443558

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Uten å gi noe garanti, så vedder jeg på at det er EGR kjøler som lekker. Ville også sjekket om bilen din ligger på tilbakekallingslisten, grunnet brannfare knyttet mot EGR systemet om jeg ikke husker feil.

https://www.dn.no/nyheter/2018/08/08/1938/Motor/tilbakekaller-300000-biler

 

Link hvor egr kjøler nevnes

https://www.tu.no/artikler/mikaels-bil-brant-opp-pa-motorveien-slik-svarer-bmw/443558

 

 

Glemte å skrive at bilen er 11 modell, så da går den vel utenfor den tilbakekallingen om jeg leste rett.

Vil lekkasje i egr kjøler være synlig i dette tilfelle? Har hatt bilen i gang i en times tid for å sjekke etter lekkasjer,men kan ikke se noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens! 

Har en 528ix som er kjørt rett i underkant av 40kkm. Kjøpte den for noen måneder siden, og nå i helgen på vei til Bergen merket jeg vibrasjoner ved bruk av bremser. Kjennes ut som kast i skive, men klarer ikke å kjenne om det er fremme eller bak, ingen vibrasjon i ratt, men merker man dette iom. elektrisk servo? Har måleur, så tenkte å ta av dekk, for å ta mål av skjevhet i skivene nærmeste dagene. 

F11 er vel som alle andre biler, skal ikke være noe annet som gir vibrasjon ved nedbremsing? Foringer å slikt regner jeg som utelukket grunnet km.standen. 

Så til saken; jeg fikk 12mnd garanti ved kjøp av bilen, og den dekker nok normalt ikke slitedeler, men bremseskiver som gir kast etter 40kkm? De skal vel normalt vare dobbelt så lenge? 

Har ikke snakket med selger enda, men tenkte å høre med dere, om dere ville krevd dette utbedret på garanti? 

Skal legges til at jeg ikke har grisekjørt med bilen, så tviler på at ekstrem oppvarming kan ha forårsaket kastet. Dette er vel 2-delte skiver? Kan disse "løsne" og gi nevnte problemer? 

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, BrilleBjørn skrev:

Hei folkens! 

Har en 528ix som er kjørt rett i underkant av 40kkm. Kjøpte den for noen måneder siden, og nå i helgen på vei til Bergen merket jeg vibrasjoner ved bruk av bremser. Kjennes ut som kast i skive, men klarer ikke å kjenne om det er fremme eller bak, ingen vibrasjon i ratt, men merker man dette iom. elektrisk servo? Har måleur, så tenkte å ta av dekk, for å ta mål av skjevhet i skivene nærmeste dagene. 

F11 er vel som alle andre biler, skal ikke være noe annet som gir vibrasjon ved nedbremsing? Foringer å slikt regner jeg som utelukket grunnet km.standen. 

Så til saken; jeg fikk 12mnd garanti ved kjøp av bilen, og den dekker nok normalt ikke slitedeler, men bremseskiver som gir kast etter 40kkm? De skal vel normalt vare dobbelt så lenge? 

Har ikke snakket med selger enda, men tenkte å høre med dere, om dere ville krevd dette utbedret på garanti? 

Skal legges til at jeg ikke har grisekjørt med bilen, så tviler på at ekstrem oppvarming kan ha forårsaket kastet. Dette er vel 2-delte skiver? Kan disse "løsne" og gi nevnte problemer? 

 

Mvh

Bjørn

Sjekk casterstag, hadde samme greia på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, BrilleBjørn skrev:

Hei folkens! 

Har en 528ix som er kjørt rett i underkant av 40kkm. Kjøpte den for noen måneder siden, og nå i helgen på vei til Bergen merket jeg vibrasjoner ved bruk av bremser. Kjennes ut som kast i skive, men klarer ikke å kjenne om det er fremme eller bak, ingen vibrasjon i ratt, men merker man dette iom. elektrisk servo? Har måleur, så tenkte å ta av dekk, for å ta mål av skjevhet i skivene nærmeste dagene. 

F11 er vel som alle andre biler, skal ikke være noe annet som gir vibrasjon ved nedbremsing? Foringer å slikt regner jeg som utelukket grunnet km.standen. 

Så til saken; jeg fikk 12mnd garanti ved kjøp av bilen, og den dekker nok normalt ikke slitedeler, men bremseskiver som gir kast etter 40kkm? De skal vel normalt vare dobbelt så lenge? 

Har ikke snakket med selger enda, men tenkte å høre med dere, om dere ville krevd dette utbedret på garanti? 

Skal legges til at jeg ikke har grisekjørt med bilen, så tviler på at ekstrem oppvarming kan ha forårsaket kastet. Dette er vel 2-delte skiver? Kan disse "løsne" og gi nevnte problemer? 

 

Mvh

Bjørn

Det var ikke casterstag, kast i begge skiver fremme.. 😭 Dette dekkes ikke av garanti... Noen som har erfaring med Brembo skiver og belegg på disse bilene? Har Brembo Max på E46'en, og er meget fornøyd med dem der. 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, flobben skrev:

Jeg hadde prøvd meg på garanti, men du får det sikkert ikke gjennom. På min gamle f11 ble skivene bytta på 60k rundt om. Skikkelig dårlig kvalitet på skivene. Volvoen min bytta vi på 180k for første gang.

Har snakket med Norsk Bilgaranti, skiver og belegg er ikke dekket... Hadde ikke regnet med annet heller. Hadde det vært caliper som hadde ødelagt skivene, hadde det vært dekket..

Har lest en del på utenlandske forum, og det virker som dette er noe som går igjen. Er det bremsene som er dårlig konstruert, eller er det dårlig kvalitet på de originale skivene/belegget? Frister ikke veldig å spa ut for nye originale, om de er like dårlige.. 

Car-parts24 har komplett Brembo-sett som kommer på rundt 4k levert og momset. Heller mot dette, da GS skal ha 3k for 1stk skive. Har ikke sjekket Bavaria enda, men får ta en tur innom å høre. 

 

Bjørn

Endret av BrilleBjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...