Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt intrykk er at original bremsene er veldig gode og man skal jobbe veldig hardt rundt en bane for at de skal bli for varme, mine var så varme at det røyk av dem på Nurburgring men de beit fortsatt veldig bra. Bakdelen er at de støver veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden kom det en høy viftelyd fra midtkonsollen med 3-4 sekunders varighet ca. hvert halve minutt. Det ga seg ikke før bilen hadde stått parkert en stund med tenninga av. Har ikke hørt noe slikt før. Noen som har en idé om hva det kan være?

 

Har også opplevd et par ganger at HUD ikke kommer på når bilen startes. Må da stoppe og låse bilen, for så å låse opp igjen for at HUD skal fungere som normalt. Noen som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som sliter med vindstøy på F10? Min begynner å støye ved 80 km/t. Under 80 km/t i er det helt stille :)

Det er godt merkbar vindstøy i F11 når man kjører i 100-110 km/t, ja. Jeg har ikke sett på dette som et problem, men som en naturlig konsekvens av fysikkens lover... ;-) Det er uansett betydelig stillere enn i Passaten jeg hadde før! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan og hvor sensoren som registrer når en berører håndtak (Comfort Access) fungerer? Kom til å tenke på at skitne eller fettede dørhåndtak/sensorer kanskje kunne forårsake slik oppførsel?

Ganske kjent feil på comfort access dessverre, må bytte dørhåndtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, burde ikke en slik bil være så godt som fri for vindstøy? Merker at den forrige bilen min, en 2005 modell A6 hadde betraktelig mindre vindstøy enn F10

DA er det noe galt med bilen din fordi jeg har hatt akkurat samme A6 som deg og den var veldig dårlig støyisolert, ennå jeg hadde bensin motor og 17" hjul så var det mye lyd ifra omgivelsene i den bilen. Særlig vindsus ifra ifra vinduområdet irriterte meg mye på A6en, samt enkelte irriterende lyder ifra interiøret under kjøring på ugjevn og grov asfalt. F10en er som natt og dag i forhold synes jeg... selv om A6en var en utrolig fin bil på alle andre måter :)

Men er mange ting man ikke tenker over som kan forårsake støy, alt ifra dekk til vindusviskere kan skape unødvendig støy i en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er det noe galt med bilen din fordi jeg har hatt akkurat samme A6 som deg og den var veldig dårlig støyisolert, ennå jeg hadde bensin motor og 17" hjul så var det mye lyd ifra omgivelsene i den bilen. Særlig vindsus ifra ifra vinduområdet irriterte meg mye på A6en, samt enkelte irriterende lyder ifra interiøret under kjøring på ugjevn og grov asfalt. F10en er som natt og dag i forhold synes jeg... selv om A6en var en utrolig fin bil på alle andre måter :)

Men er mange ting man ikke tenker over som kan forårsake støy, alt ifra dekk til vindusviskere kan skape unødvendig støy i en bil.

Samme erfaring her som Fredrik beskriver

Hatt en A6 og en S6 (nesten like :iwant:  )

Begge hadde kraftig vindstøy ved førersiden Svært irriterende. Ble aldri fortrolig med det.

F10'en min er dønn stille!  :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her som Fredrik beskriver

Hatt en A6 og en S6 (nesten like :iwant:  )

Begge hadde kraftig vindstøy ved førersiden Svært irriterende. Ble aldri fortrolig med det.

F10'en min er dønn stille!  :love:

Er det ingen forskjell i kupéstøy ved 60 km/t og 100 km/t?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen forskjell i kupéstøy ved 60 km/t og 100 km/t?

Nei ikke nevneverdig, men husk: du kjører 'touring' og ikke 'sedan'

Dekk merke betyr også  mye. 

Jeg har kjørt Continental på de siste 4 bilmodeller. Er veldig fornøyd med sommer dekkene støymengde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hentet bilen min på verksted forrige uke (byttet luftbelg), da mekaniker gjorde meg oppmerksom på pipelyd fra turboen, og sier at denne antakelig må skiftes (stønn!!!). Jeg hører pipelyden når motor er kald, men den gir seg etter hvert som motoren varmes opp. Ellers merker jeg ingenting på bilen. Er dette noe jeg kan kjøre med til det evt. blir verre, eller må turbo byttes med engang? Mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel folk som har hylelyd av turboen når den er kald, og lyden forsvinner når man har kjørt noen meter.

Dette er uavhengig av motor og bil.

 

Det virker ikke som dette er noe kritisk.

Dog så har vel din motor garanti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...