Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Se etter denne her

20180624_172302.thumb.jpg.6f0df0ce82903c437e4332e452c38409.jpg

Uansett så er det ikke angel eyes man skal bekymre seg over når det er snakk om å tømme batteriet. IBS (?) vil skru av alt uansett hvis den merker at nivået blir kritisk, noe det absolutt kan bli hvis bilen står med tenning på i flere timer.

 

Har ikke den optionen der siden jeg har adaptive led lykter. Når jeg går inn på lights i min iDrive ser det slik ut:

B028012F-7D26-4F9A-BB9B-61C9911BD6A7.thumb.jpeg.f5f2aeb290c5f2328e3ea2131b3d7bcf.jpeg

La først ut et bilde jeg fant fra Google men så at det ikke stemte så fløy ned i garasjen for og ta et faktisk bilde av hvordan det ser ut i min.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! 

Ny eier av F11 her, og har allerede funnet en sak som irriterer meg litt. Håper noen kan hjelpe meg med å finne ønsket innstilling. 

Bilen min har Comfort Access, og opplåsing av dører og bakluke-åpning er helt konge, men er det ingen måte å få bilen til å låse seg selv når nøkkelen ikke lenger er i nærheten av bilen? Min låser seg ikke selv, så jeg må låse med nøkkel hver gang jeg går fra bilen. (1.world-problems, I know.. 😂)

Ellers, tips til non-rft dekk som er gode på F11? De originale rft-dekkene står fremdeles på bilen, men de er 6 år nå, så disse må byttes. Kommer til å beholde de originale felgene en stund til, så dim. er 245/45/18. Min er xdrive, så tenker å kjøre lik dimensjon på alle for å være sikker på å ikke lage krøll. 

Takker på forhånd for svar.

Mvh.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BrilleBjørn skrev:

Hei folkens! 

Ny eier av F11 her, og har allerede funnet en sak som irriterer meg litt. Håper noen kan hjelpe meg med å finne ønsket innstilling. 

Bilen min har Comfort Access, og opplåsing av dører og bakluke-åpning er helt konge, men er det ingen måte å få bilen til å låse seg selv når nøkkelen ikke lenger er i nærheten av bilen? Min låser seg ikke selv, så jeg må låse med nøkkel hver gang jeg går fra bilen. (1.world-problems, I know.. 😂)

Ellers, tips til non-rft dekk som er gode på F11? De originale rft-dekkene står fremdeles på bilen, men de er 6 år nå, så disse må byttes. Kommer til å beholde de originale felgene en stund til, så dim. er 245/45/18. Min er xdrive, så tenker å kjøre lik dimensjon på alle for å være sikker på å ikke lage krøll. 

Takker på forhånd for svar.

Mvh.

Bjørn

Når det kommer til Comfort Access så har du muligheten til å låse bilen ved å trykke på dørhåndtaket, eneste muligheten til at bilen låser seg selv er hvis du låser opp bilen, ikke åpner noen dører så vil den automatisk låse seg igjen, men ikke bare ved at nøkkelen "forlater" bilen.

 

Av dekk så er Goodyear Assymetric eller noe ganske gode, flere her inne som har sagt så, F3 mener jeg og huske de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Er jo igrunn en grei løsning de, å legge en finger på håndtaket. 😉 

Så litt på Goodyear Eagle Assymetric, men fant at Falken kom bedre ut i test, så blir å prøve Falken denne gang. Har stort sett kun kjørt Vredestein på sommer tidligere, men det skader aldri å prøve noe nytt. Blir uansett ikke til at jeg beholder 18" så veldig lenge, men de gamle rft'ene som står på nå er helt grusomme å kjøre med.. Bråker noe vanvittig, og sporer noe helt hinsides. Kan uansett ikke bli verre. 😂

 

Ett spørsmål til; Har noen fått Deezer på android-telefon til å fungere bra integrert i i-drive? Sliter litt med å forstå hvordan dette med bmw-apps fungerer... Ikke får jeg registrert meg for connected drive heller, verken på norsk eller tysk side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har tittet her inne ganske lenge, men ikke bekreftet brukeren min før nå.
Jeg har eid en 2012 525 xDrive F11 i ca 3 år nå, og vært super fornøyd, med unntak av et par ting.

Etter garantien gikk ut, har jeg måtte bytte følgende på bilen for egen regning:

* Radiator
* Dørhåndtak (Comfort Access)
* Bremseskiver og klosser foran
* Belger bak, begge
* Satt inn DAB (Ikke noe ødelagt, men den hadde kun FM)
* Batteri i nøkkel

Spørsmålet mitt, er hva er deres erfaring med bilholdet fremover? Vil disse reparasjonene bale på seg fremover, eller er det verste over? Det har kostet for mye pr kjørte km det siste året.
Tenker jeg er ved et veiskille, hvor jeg enten selger bilen nå som alt fungerer, eller beholder den i en del år.
Tenker på en nyere 525 eller X3.

Hva tror dere, er jeg over kneika?

Km.stand er ca 130.000km pr i dag.

Edit: km. stand
 

Endret av Kvothe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvothe skrev:

Hei! Har tittet her inne ganske lenge, men ikke bekreftet brukeren min før nå.
Jeg har eid en 2012 525 xDrive F11 i ca 3 år nå, og vært super fornøyd, med unntak av et par ting.

Etter garantien gikk ut, har jeg måtte bytte følgende på bilen for egen regning:

* Radiator
* Dørhåndtak (Comfort Access)
* Bremseskiver og klosser foran
* Belger bak, begge
* Satt inn DAB (Ikke noe ødelagt, men den hadde kun FM)
* Batteri i nøkkel

Spørsmålet mitt, er hva er deres erfaring med bilholdet fremover? Vil disse reparasjonene bale på seg fremover, eller er det verste over? Det har kostet for mye pr kjørte km det siste året.
Tenker jeg er ved et veiskille, hvor jeg enten selger bilen nå som alt fungerer, eller beholder den i en del år.
Tenker på en nyere 525 eller X3.

Hva tror dere, er jeg over kneika?

Km.stand er ca 130.000km pr i dag.

Edit: km. stand
 

Comfort access og luftbelger er så vanlig feil at du risikerer å måtte punge ut for samma jobb om du bytter til en nyere 525. Så disse to tingene bør iallefall ikke være grunn nok til å bytte til en nyere bil med potensielt samme "farene"

Radiator? Har ikke hørt om andre med F10/F11 som har byttet dette med mindre du mente AC kondensatoren.

Har også hørt om folk som har byttet den lille turboen på disse motorene når de er rundt 100 000 km ish. Vet ikke om det forekommer spesielt på dårlig vedlikeholdte biler (30.000km mellom oljeinterval/ ukorrekt behandling av turbo) eller om det er svakhet. Har samme motor i min som nærmer seg 100k og har ingen antydning til turbohavari isåfall. 

Så tenker jeg også at om man først kjøper ny bil, så er det kanskje litt kjedelig gå for nøyaktig samme typen? Verditapet på den du har nå er vel i stor grad tatt, det vil ikke være tilfellet hvis du f.eks kjøper en 2016 modell.

Btw batteri i nøkkel er såpass enkelt å bytte at det ikke er vits i å betale merkeverksted for dette.

Med tanke på at det er snakk om en xdrive ville jeg også sett litt på mansjettene til drivakslene når du evnt skifter hjul. Forekommer at drivknuter må byttes. 

Tror du har fått fiksa "det verste" men igjen.. er mange variabler ved bileierskap som gjør at man ikke kan garantere for problemfritt bilhold fremover. Du nærmer deg km.stand hvor fjærer kan knekke, hjullager begynne å ule, foringer som knirker osv osv. 

Så ville tatt en vurdering om det er billigere å eie litt til og eventuelt ta regningen som kan komme, ell legge større sum penger i kjøp av nyere bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Comfort access og luftbelger er så vanlig feil at du risikerer å måtte punge ut for samma jobb om du bytter til en nyere 525. Så disse to tingene bør iallefall ikke være grunn nok til å bytte til en nyere bil med potensielt samme "farene"

Radiator? Har ikke hørt om andre med F10/F11 som har byttet dette med mindre du mente AC kondensatoren.

Har også hørt om folk som har byttet den lille turboen på disse motorene når de er rundt 100 000 km ish. Vet ikke om det forekommer spesielt på dårlig vedlikeholdte biler (30.000km mellom oljeinterval/ ukorrekt behandling av turbo) eller om det er svakhet. Har samme motor i min som nærmer seg 100k og har ingen antydning til turbohavari isåfall. 

Så tenker jeg også at om man først kjøper ny bil, så er det kanskje litt kjedelig gå for nøyaktig samme typen? Verditapet på den du har nå er vel i stor grad tatt, det vil ikke være tilfellet hvis du f.eks kjøper en 2016 modell.

Btw batteri i nøkkel er såpass enkelt å bytte at det ikke er vits i å betale merkeverksted for dette.

Med tanke på at det er snakk om en xdrive ville jeg også sett litt på mansjettene til drivakslene når du evnt skifter hjul. Forekommer at drivknuter må byttes. 

Tror du har fått fiksa "det verste" men igjen.. er mange variabler ved bileierskap som gjør at man ikke kan garantere for problemfritt bilhold fremover. Du nærmer deg km.stand hvor fjærer kan knekke, hjullager begynne å ule, foringer som knirker osv osv. 

Så ville tatt en vurdering om det er billigere å eie litt til og eventuelt ta regningen som kan komme, ell legge større sum penger i kjøp av nyere bil.

 

Takker for tilbakemelding, mente radiator ja.. Fikk steinsprut gjennom grillen (mente verkstedet), så AC`n funka ikke.

Har lest her inne såpass lenge, at jeg gikk på mange måter rundt å ventet på at belgene bak skulle ta kvelden. Surt allikevel.
Comfort Access tror jeg at jeg sløyfer på neste bil, har ikke hatt annet enn trøbbel med det systemet. Her har jeg nok vært litt uheldig. Bruker normalt et lokalt verksted, som ligger langt under Strandveien her i tr.heim på timesprisen, samtidig som jeg ikke alltid bruker originale deler (f.eks radiator), men allikevel har jeg brukt mye penger pr km siste året. De byttet belgene for 2/3 deler av Strandveien sin pris, samme med radiator. Comfort Access måtte byttes hos merkeverksted.  

Med et kjapt finn.no søk, ser jeg at bilen ligger i nedre 300K sjiktet om man er heldig. Har ikke lån på den, så salgsummen blir EK inn i neste bil. Tenkte ikke å låne mer enn MAX 200K ved kjøp av neste. Har en i familien som har sagt seg interessert, så vil at bilen skal være 100% om jeg selger den.

Har to unger som sitter bakovervendt i baksetet, så tror nok 3-serie blir litt liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kvothe

Var litt det jeg tenkte meg :P det er AC kondensator du har byttet, ikke radiator. Men BMW har kampanje på dette? Sjekka de i det hele tatt opp om det gjaldt din bil også, eller bare bytta de delen? Og det med stein som årsak har jeg lest er bullshit. Det var forklaringen som ble brukt når dette problemet dukket opp for lenge siden, men senere blitt bevist av det er selve kondensatoren som har produksjonsfeil. 

3 serie blir fort liten når du er vandt til 5'ern. Bemerk deg også at Comfort stolene som sitter i 5'ern stjeler litt plass bak. Så standardseter (ikke kjøp bil med dette) eller sportsseter er bittelitt bedre for sjåfør med lange bein som må ha bakovervendte stoler bak seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på Comfort Access, er det meningen at alle dørene skal kunne låses opp ved å ta på det ruglete feltet på håndtaket, eller er det kun førerdør? Når jeg prøver å låse opp ved å gjøre dette på andre dører enn førerdør, så hører jeg bare en masse kikking, men dørene blir ikke låst opp... Er da 3 av 4 håndtak kaputt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser igjen på de ruglete feltene og låser opp når du tar på insiden av selve hådtaket. Så vis fører døren din låser opp når du holder fingeren på det ruglete felte så er det noe humbug med det hådtaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sand1 skrev:

Låser igjen på de ruglete feltene og låser opp når du tar på insiden av selve hådtaket. Så vis fører døren din låser opp når du holder fingeren på det ruglete felte så er det noe humbug med det hådtaket. 

Aha! Bedre med 1 av 4 enn 3 av 4! 🤣 

Takk for kjapt svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har byttet luftbelger og har god erfaring med uoriginale deler? Skuta mi nærmer seg 170k nå, så er vel ikke lenge før de må skiftes. Tenkte derfor å kjøpe inn et sett å ha i bakhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, petterrr skrev:

Hva er vitsen med å handle inn dyre deler når ting fungerer som det skal?

1. Fordi det er et svært utbredt problem på F11, så sannsynligheten er stor for at heller ikke mine varer evig.

2. Jeg vil nødig bli stående langs veien med defekt luftbelg.

3. Jeg ser for meg å ha bilen til den iallfall har rullet 250k, og da vil jeg uansett bytte luftbelgene før den tid for å unngå scenariet som skissert i punkt 2 ovenfor.

4. Ved å handle på forhånd kan jeg heller bruke litt tid på å følge med på om det skulle dukke opp noen gode kampanjer eller tilbud.

:) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkabout skrev:

1. Fordi det er et svært utbredt problem på F11, så sannsynligheten er stor for at heller ikke mine varer evig.

2. Jeg vil nødig bli stående langs veien med defekt luftbelg.

3. Jeg ser for meg å ha bilen til den iallfall har rullet 250k, og da vil jeg uansett bytte luftbelgene før den tid for å unngå scenariet som skissert i punkt 2 ovenfor.

4. Ved å handle på forhånd kan jeg heller bruke litt tid på å følge med på om det skulle dukke opp noen gode kampanjer eller tilbud.

:) 

Jeg bestilte et sett på ebay type arnott, super fornøyd med det og kom på 2700+mva for begge bak. Jeg gjorde noe undersøkelser i forkant og disse er bedre enn orginale sies det. Ble litt confused av at det var continetal gummi på noen bilder, men det er til andre typer biler/modeller, til f10/11 så er det firestone gummi😊

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...