Gå til innhold

Hvorfor er brukt BMW 7-serie (F01) såpass 'billig'?

LazyEye
 Share

Anbefalte innlegg

Enig med Saltkjelen angående at 730d er en bra motor og en sjuer kommer aldri til å bli overraskende kjapp. Med tanke på hvor mye komfor det er i disse bilene, så er de bare kjappe uten å rive av deg nakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du ser på bildene så er det da skinntrukket dash på den 740d`en?

Om du ser på sammenlikningsbildene jeg har lagt ut ser du forskjell på det som betegnes som skinntrukket dashbord og ikke. Den annonserte 740d har standard dashbord og betegnes ikke som skinntrukket dashbord. Igjen, option 4ND. Jeg illustrerer igjen:

4ND skinntrukket dashbord:

16_1892062881_xl.jpg

Standard dashbord:

76_2133585944_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jo egentlig alle interiører/dashboard av litt høyere plastkvaliet. Teksturen på at alminnelig dashboard fra BMW er laget så det skal minne om skinn/hud. Forskjellen er med andre ord kun at man tilfører en fake langsgående søm på det tilsvarende dashboardet av plast på 7-serien.

Jeg vil forøvrig ikke anbefale et skinntrukket dashboard. Jeg hadde dette på min Porsche 928S og det var svært vanskelig å holde pent iom. at bilen var 4-5 år gammel. Vedlikeholdet av skinnet blir vanskeligere jo mer bilen står direkte i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei må bare beklage her saltkjelen trudde det var skinn da jeg så sømmen. men da skjønner jeg. hmm ble litt usikker nå om dette er noe ok kjøp. får min del har jeg varmgarasje men når jeg er på jobb står den ute så hadde kanskje vært lurt med webasto. men jeg gidder nok ikke betale 50 lapper for noe ettermonterte greier. dårlig erfaring med sånt.

hva med driftsikkerhet? noen som har noen formeninger her ? bør man gå for en F10 eller er F01 like bra ? noen som har noen kilometer bak ratte på en sånn eller hørt noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forøvrig ikke anbefale et skinntrukket dashboard. Jeg hadde dette på min Porsche 928S og det var svært vanskelig å holde pent iom. at bilen var 4-5 år gammel. Vedlikeholdet av skinnet blir vanskeligere jo mer bilen står direkte i solen.

Uten videre sammenlikning, vil jeg bare nevne at dashbordet i min E38 (skinntrukket som sådan), ser helt nytt ut, selv etter 14 år på veien. Og må sies å være en av delene jeg liker best på bilen. ;)

http://images.bimmers.no/files/0x1i8w6hmgsz3bh2oi25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten videre sammenlikning, vil jeg bare nevne at dashbordet i min E38 (skinntrukket som sådan), ser helt nytt ut, selv etter 14 år på veien. Og må sies å være en av delene jeg liker best på bilen. ;)

Gud så forfriskende å se ekte skinn på dashbordet i BMW... Det burde vært standard - hever premiumfølelsen til et helt nytt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man sannelig si. Det skinnet ser nyere ut en de delene av mitt skinnratt som jeg normalt aldri rører når jeg kjører og mitt ratt er 10 år gammelt. Jeg har sett noen biler med skinntrukket dashboard opp igjennom årene og det har alltid irritert meg at overflaten på skinnet i likhet med min tidligere Porsche har hatt sprekker og tørre partier, men det finnes åpenbart unntak... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra skinnet holder seg er vel også et spørsmål om man har såkalt nappaskinn eller bøffelskinn. Såvidt jeg forstår holder bøffelskinnet vesentlig bedre enn nappaskinnet. Jeg husker å ha sett noen bilder av et par E23 745i´er her inne med bøffelskinn og kvaliteten er fantastisk selv etter alle disse årene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi majoriteten av planetens befolkning lever et grått og nitrist liv, og har allergi mot individualtet og god smak. De følger flokken. Det at man får brukte 7-serier billig er en gavepakke for de som er i motsatt ende av skalaen, f.eks meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi majoriteten av planetens befolkning lever et grått og nitrist liv, og har allergi mot individualtet og god smak. De følger flokken. Det at man får brukte 7-serier billig er en gavepakke for de som er i motsatt ende av skalaen, f.eks meg:)

Enig her. Men er jo litt gambling da, kan jo bli dyrt hvis ting går i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...