Gå til innhold

Beste/værste Motor Bmw Har laget noensinne?


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Den dårligste er N42 og N45... Helt utrolig dårlig register og ikke minst trøbbel med valvetronic på N42.

Vært borti flere ganger at en eller flere av kamoverfallene er knekt pga ventilene butter når registeret hopper over.

Her snakker vi relativt nye motorer som ikke bør sammenlignes med gamle bmw seksere som har gått sin gang.

N43 med direkte innsprøytning er mye bedre.

Gjelder dette også N45B20s? Ble litt beskymra jeg nå... Har hørt det skulle være en ganske solid motor siden den ikke er utstyrt med valvetronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik, din er uten (din er "m57n2 /m57 t2" 2,5 versjon).

Tidlige m57 som i de aller første på e39/46. Etter dette fikk alle såvidt meg bekjent, frem til m57n2 2,5d (atlså din motor), som konsekvent ikke har swirl flaps uavhegig av gir osv. Dette henger nok sammen med at den er en nedjustert 3,0d, og at den i såmåte har gode nok avgasser på lavt turtall/lav last uten swirl flaps funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik, din er uten (din er "m57n2 /m57 t2" 2,5 versjon).

Tidlige m57 som i de aller første på e39/46. Etter dette fikk alle såvidt meg bekjent, frem til m57n2 2,5d (atlså din motor), som konsekvent ikke har swirl flaps uavhegig av gir osv. Dette henger nok sammen med at den er en nedjustert 3,0d, og at den i såmåte har gode nok avgasser på lavt turtall/lav last uten swirl flaps funksjonen.

Takker for info :) Lærer noe nytt hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på s54. Syns det er kult at motoren er "forberedt" for overlading.. Rent praktisk er det vel første na motoren fra bmw med mer enn 100hk pr liter slagvolum.

E36 M3 3,2 har 100,3hk/L :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik, din er uten (din er "m57n2 /m57 t2" 2,5 versjon).

Tidlige m57 som i de aller første på e39/46. Etter dette fikk alle såvidt meg bekjent, frem til m57n2 2,5d (atlså din motor), som konsekvent ikke har swirl flaps uavhegig av gir osv. Dette henger nok sammen med at den er en nedjustert 3,0d, og at den i såmåte har gode nok avgasser på lavt turtall/lav last uten swirl flaps funksjonen.

Var dette jeg håpet/trodde. Fint å få det bekreftet av ekspertisen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på s54. Syns det er kult at motoren er "forberedt" for overlading.. Rent praktisk er det vel første na motoren fra bmw med mer enn 100hk pr liter slagvolum.

E36 M3 3,2 har 100,3hk/L :wink:

Helt på siden, men litt motorhistorisk interessant. Porsche presset hele 127 HK/liter ut av deres Fuhrmann motor allerede i 1962 (uten ladeluft). Det er imponerende. Motoren var en boxerfirer på 1498 cm3 som ytet 190 HK ved 8000 rpm i Porsche 804. Den samme motoren fantes bl.a også i den mer kjente Porsche 550, men da med kun 110 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen m40, og alle var det noe galt med, så er ikke imponert av den enda for å si det sånn. Ellers har jeg hørt at første generasjon 116I og lignende har noen svakheter med topp og register? Har ikke hatt noen slik selv, så noen må gjerne komme med mer informasjon her, da jeg selv kunne vurdert å kjøpe meg en 1-serie, men er litt usikker pga. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...