Gå til innhold

Hvor mange alpina b10 biturbo i norge?


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er urørt? min nr 356 og 003 er ikke urørt dersom motor skruing regnes for å røre noe..

For min del så er urørt biler som ikke er skjøtet, bygget om eller har noe som helt med en annen bil og chassisnummer å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så er engangsavgiften den minste engangs utgiften når det gjelder å få skilter på bi turboen. Skilter skal jeg ha uansett hva det koster. En grom bil uten skilter er bare en halv bil her til lands syns jeg.

Er under 100 lapper i moms og engangs avg på en bi turbo nå så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så er engangsavgiften den minste engangs utgiften når det gjelder å få skilter på bi turboen. Skilter skal jeg ha uansett hva det koster. En grom bil uten skilter er bare en halv bil her til lands syns jeg.

Er under 100 lapper i moms og engangs avg på en bi turbo nå så

Der er jeg helt enig med deg, så fremt man ikke eier prøveskilter så er det tull å ha en bil stående uten skilter som man bare kan kjøre av og til. Er litt derfor det aldri har blitt noe slik bil på meg, gidder ikke å ha en såpass dyr bil bare stående å samle støv og jeg har ikke råd til skilter. Når jeg en gang i nær fremtid skal ha en Alpina eller M så blir det selvsagt med skilter, hvis ikke så gidder jeg ikke :P

Men som nevnt tidligere så blir drømmen langt mer oppnålig nå med nye avgifter, og E34 er jo i sin beste alder sånn sett så dette tegner bra for meg og mange entusiaster der ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Det er 8 registrerte biler som har et chassisnr som begynner med WAPBATL pr i dag ( kjøretøy med chassinummer som begynner med WAPBATL i Bilregisteret. Side 1 (regnr.info) )

Disse har følgende Alpina-nummer

#003 - "Concorde-bilen" - er i full drift - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #003

#059 - avregistrert i 2012  - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #059

#143 - avregistrert i 2018 (jeg tror den er eksportert ut av landet) -  Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #143

#232 - i full drift - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #232

#356 - i full drift - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #356

#432 - i full drift - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #432

#438 - avregistrert i 2007 - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #438

#474 - i full drift - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #474

 

I tillegg

#355 - ikke registrert - Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #355

DF62226 - karrosseribytte (?) med ukjent donor-bil. Avregistrert i 2018

NE61755 - Touring med ukjent donor-bil. Alpina b10 btt - Side 6 - Bilder og filmer / Show-off - Bimmers.no | BMW Forum

 

alpina_b10_bi-turbo_6.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#003 (Concord bilen) byttet nettopp eier og befinner seg nå i en kjent BMW samling her i landet (ikke Indrehus). Var vel kun flaks som gjorde at denne ble i landet, jeg kjenner forrige eier av bilen og han har i lengre perioder hatt interesse fra Tyskland som ville kjøpe. Regner med vi kan "takke" Covid 19 for at denne ikke gikk ut av landet nå når han først skulle selge. 

Forhåpentligvis så blir #003 å se på noen BMW treff fremover 👍

Når det gjelder #143 så vet jeg ikke hvor dere har det fra at bilen er avregistrert i 2018. Bilen (BT37142) ble iallfall EU godkjent nå i Januar og har vært registrert på samme eier siden 2017...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

073 er blå, sist sett i Japan Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #073 og 077 er svart, sist sett i Sverige Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B10 BiTurbo #077 (men lenge siden siste oppdatering der).

 

Post gjerne info om du får tak i 🙂

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mailet til dem i ny og ne med oppdateringer, men det er en stund siden sist. På min liste har jeg 145 biler nå, men her er nok noen som er vraket/eksportert/glemt/forsvunnet, så sannsyligvis er det +/- 100 registrerte biler i kongeriket pr. i dag.

 

E9 - en B2 3.0 coupé

E10 - 2 stk, en sedan og en touring

E12 - 2 stk, en B8 og en B7 Turbo

E21 - en B6 2.8

E24 - 3 stk, en B7S og to B9 3.5

E28 - 4 stk, to B7 Turbo og to B9 3.5

E30 - 7 stk, en C1 2.5, en C2 2.7, to B3 2.7, en B6 2.8, en B6 3.5 og en B6 3.5s

E31 - 3 stk, to B12 5.0 og en B12 5.7

E32 - 4 stk, tre B12 5.0 og en B11 3.5

E34 - 15 stk, to B10 3.5, en B10 4.0, en B10 4.6, en B10 Allrad og 10 B10 Biturbo

E36 - 14 stk, en B6 2.8, seks B3 3.0 (tre limo, to cab og en coupé), to B3 3.2 (en coupé og en touring) og fem B8 4.6 (fire limo og en coupé)

E38 - 5 stk, to B12 5.7 og tre B12 6.0

E39 - 22 stk, en B10 3.2 (touring), to B10 3.3 (limo), 11 B10 V8 (syv limo, fire touring), fire B10 V8/1 (to touring og to limo) og fire D10 (tre touring og en limo)

E46 - 8 stk, seks B3 3.3 (tre limo, en cab og to coupé’er), en B3 3.3 Allrad og en B3S (limo)

E52 - en Roadster V8 NA

E61 - En B5S Touring

E90 - 7 stk, alle D3

E91 - 4 stk, to D3 og to D3 Biturbo

E92 - 5 stk, tre D3 Biturbo og to B3 Biturbo

F01 - tre B7

F06 - en B6 Biturbo

F10 - en D5 Biturbo

F30 - 5 stk, tre D3 Biturbo, en B3 Allrad og en B3S Biturbo

F31 - 16 stk, ti D3 Allrad og seks B3 Allrad

F32 - 7 stk, alle B4 Allrad

F33 - en B4 Biturbo

G31 - en B5 Biturbo

 

PS: har kommet en B3 3.3 til mens jeg laget lista 🤓 Alpina B3 3.3 (+) - Annet BMW og motorprat - Bimmers.no | BMW Forum

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Den ombygde Touringen er noe mystisk da nr på motor er slipt bort. Sikkert gjort ved ombygging hos Manhart. Om de fikk tak på delebil eller motor osv fra Alpina er usikkert. 
 

bil 438 er vel ikke på veien mer hvis ikke den står nedplukka på en eller annen låve 👀 den gikk vel av veien ?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

df62226 har jeg, er under full resturering. bilen er typisk norsk kappet og skjøtet. under oppussinga blir alle spor av dette fjernet. bilen er kun snittet i søylene ved bakruta, og tatt ut en bit tvert over bilen ved stolfestene. resten er alpina. 

planen var å få denne på veien igjen for noen år siden, men pga husoppussing så havnet denne på vent. driver med dynokjøring/mapping, så tiden har flydd litt. 

kort oppsummert, mye rust(rusta hull i gulvet flere steder) kanalprofiler skikkelig skadd, motor der det kom sølv under tapping av olje. 

denne er egentlig en 91mod, men pgs kapping og skjøting, registrert som 88mod 535 med 360hk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...