Gå til innhold

Alpina B3 3.3 (+)


Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

Den er nok havarert for mange år sia. Alpina 3.3 veiva likte ikke ladetrykk så den knakk i benken. Den var 3.4l i sin tid. Og da gikk veiv og blokka. Kasta en råde og totalt havarert

 

Toppen derimot med kammer er alpina fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Morty999 said:

Den er nok havarert for mange år sia. Alpina 3.3 veiva likte ikke ladetrykk så den knakk i benken. Den var 3.4l i sin tid. Og da gikk veiv og blokka. Kasta en råde og totalt havarert

 

Toppen derimot med kammer er alpina fortsatt :)

Men er ikke org. Motor basert på M54 og ikke M50? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ambivalent kjenner jeg, Alpina er fantastiske biler.

Denne har altså fått knekt motoren sin å fått inn en heftig trimmet M50, rart valg - for meg!
Vet ikke hva dette gjør med helheten, men for min del ser jeg gjerne en flott unik bil, holder seg original.

En B3 bør være «tilstrekkelig», hvertfall i den grad at hvis man vil ha hysteriske effekter, kan man hive inn en S38 inn i et Chassis som er noe mindre spesielt, men det er min mening.

Hva er dine planer med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

i en e46 så er 280hk langt ifra nok om man er vant med litt futt.

for min del så bryr jeg meg ikke om orginal motorn er borte for lengst. den skal forbli turbolada i min tid og jeg skal få godkjent den med det :)

jeg skal få norske skilt på den og ha mye gøy men samtidig ta vare på den, driver gradvis å får den "orginal" igjen i utseende etter flere svensker har røska bort endel ting og MYE dårlig datasprut kobling, nå har dne fått Maxxecu plug and play så alt av canbus systemer virker, samt cruise kontrol og DSC osv er i drift igjen.

har airbag lampe som lyser som jeg ikke finner ut av, må få ordna meg noe program så jeg får kommet inn å lest ut litt på detta.

 

skilt kommer nok til vintern da det blir "gratis" over nyttår da bilen blir 20 år

Endret av Morty999
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...