Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, ahj skrev:

Må si at de felgene dine passer vanvittig bra på bilen din. Hvis du skal selge får du si i fra til meg :) 

Takk! Skal huske på det. Min bedre halvdel har allerede fått forespørsel fra en på jobben som ville ha de fordi de var så vanskelige å få tak i. Så derfor burde jeg heller aldri selge de fikk jeg i tillegg beskjed om fra samme person :D du får prøve å slå kloa i @magneten sine her på forumet, som står på Z4en hans. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som skjer - bilen blir stort sett bare brukt og vasket. Tok en skikkelig vask her om dagen med Wetcoat oppå. Begynner å gå tom for diverse vaskemidler så må kjøpe inn litt. Tenkte på følgende:

Korrosol, prickbort, nerta foam, detailer brush, clay mitt, samt Auto finesse Tripple, Collinite 476 og noen microfiberkluter til buffing.

Har ikke fått tatt vårshiningen på bilen enda da jeg har drevet på å fikset bremsene på GSXRen (mye viktigere!) og har ikke poleringsmaskin. Tenkte derfor å gå lett over med AF tripple for å skjule litt riper, så legge 476 voks over. De var dessverre utsolgt på BN for Fusso..:/ men ser ut som førstnevnte er et godt alternativ.

I mellomtiden har jeg vært på IKEA å snopt litt oppbevaringsbokser. Merkelig hvor mye kjekkere det er å gå der når en skal ha noe til boden..:) Fikk endelig litt orden i vaskesaker og andre kjemikalier.

image.jpeg

image.jpeg

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerta er kanon :) Collinite er ikke dårlig alternativ til Fusso, men har aldri vært borti en voks som er så motstandsdyktig..

Veldig kjekt å ha system på bilpleieutstyret. Ikke så bra system hos meg enda, har flere Swissvax bagger i klesskapet.. Litt her og der. Men når garasjen står ferdig har jeg bestilt et låsbart stålskap til alt av utstyr! Blir en fryd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg prøver Collinite. Er heldigvis ikke så dyre noen av de, så går an å kjøpe Fusso når den kommer på lager igjen. 

Garasje ja.. Fint å kunne stå inne å polere og vokse :) alltid kjekt å ha orden i sakene, er litt Rainman på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Hvordan oppdateres kart? Aldri gjort det før..

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Lurer på akkurat det samme .. :) 

Sendte mail til han som startet denne tråden: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1195531

Oppgi VIN nr på bilen og hvilke kartversjon som står i bilen pr nå.

Fikk link til gratis nedlasting av kart på x (evt ftp), betalte via PayPal og fikk kode rimelig kjapt tilbake. 

Ligger ved en grei Readme-fil i nedlastingen som forklarer hele prosessen. Veldig enkelt.

1) Ekstrakte de zippa filene med f.eks. 7zip

2) dersom du bruker 8GB minnepenn slik jeg gjorde: kopier over innholdet på Disk 1-mappa på minnepennen og sett den i USBen i hanskerommet. tast inn FSC koden du har fått når systemet ber deg om det.

3) når iDrive gir beskjed om å sette inn USB 2, ta ut minnepenn og bytt ut Disk 1-innholdet med innholdet i Disk 2-mappa på USBen. 

4) sett inn i USBen i bilen igjen og systemet fortsetter automatisk. 

5) gjør steg 3+4 på nytt når den spør etter USB 3.

systemet starter på nytt når det er ferdig.

Voila!

Kjekt med nye kart da det som låg inne var 2009-2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Takk for god info :) Jeg må sjekke kartversjonen på bilen etter jobb idag, er det en enkel affære forresten?

Gå inn på Navi, klikk på Options-knappen på iDrive-kontrolleren, scroll ned til "Navigation system version" eller noe i den duren. Der står det hvilket år kartene dine er fra, og hvilken type du har. Regner med du har BMW CIC Premium West.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gorg skrev:

Hva betalte du for det? Så ikke noe sum på det :) 

45 Amerikanske daler. Det inkluderte 5 dollars i rabatt om jeg skrev en feedback i tråden på e90post etterpå. En liten sum sammenlignet med de 1500kr Bavaria skulle ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...