Fredrik 90 Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Det er vel litt tidlig å gratulerer men... gratulerer med bestilling av super gøyal bil Hvis du kan leve uten sekserlyd så har du her en fantastisk flott bil som er klassens beste kjøremaskin, perfekt utstyrt og med nydelig farge Håper du deler herligheten med oss i form av en tråd om bilen når du får den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Gratulerer så mye med en skikkelig fin bil. Jeg tror ikke at mangelen på sekserlyd blir et problem når F30 328i er såpass effektiv og hurtig som den er. 245 HK mellom 5000 og 6500 rpm er nå én ting, men 350 Nm mellom ekstremt lave 1250 og 4800 rpm er nærmest revolusjonerende. Tenk kort over at denne modellen nesten har mer dreiemoment på tomgang enn E90 330i med 272 HK maksimalt presterer igjennom hele turtallsregisteret. F30 328i er da også både hurtigere 0-100 Km/t og på en stående kilometer. Uten sammenligning forøvrig er det nesten Porsche 911 klasse over det BMW presterer med F30 328i (les: Porsche har alltid blitt kritisert for at 911 "bare" har 6 sylindre). Vi burde nesten kalle den 328i Carrera... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Grattis så mye med en fantastisk bil! Selv om den har litt mange pedaler Hva har du fått forespeilet i ventetid? Jeg måtte bare vente ca 1,5 måned fra bestilling på min F31. Ser ut som noe i den duren, april, evt tidlig mai. Vil ikke ha den før snøen er borte uansett. Forslag på felger noen? Skal bruke 18" som følger med bilen til vinterdekk og kjøpe et sett 19" uten runflat-dekk. Synes BBS ch er tøffe, men har ikke sett dem på noen f30 enda Ikke ch, men ch-r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 Det er vel litt tidlig å gratulerer men... gratulerer med bestilling av super gøyal bil Hvis du kan leve uten sekserlyd så har du her en fantastisk flott bil som er klassens beste kjøremaskin, perfekt utstyrt og med nydelig farge Håper du deler herligheten med oss i form av en tråd om bilen når du får den Jo takk En tråd skal vi nok få til når den er på plass! Noen formeninger om det er lurt å bestille dab-radio? Det er vel sånn at fm fases ut etter hvert og da må man vel uansett ordne et eller annet for å få inn noen kanaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Fm fases ut i 2015 eller 17,husker ikke helt. Da blir det stille i bilen uten dab. Du bør absolutt ta med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Det finnes flere fornuftige og relativt billige 3-parts løsninger som lar deg høre på DAB sendinger med FM radio/spiller i bilen (enten via FM-radio antenneinngangen eller via AUX inngangen). Husk også at DAB spillere ikke kan motta DAB+ sendinger (som er et mer moderne komprimeringsformat). I England bestemte politikerne først at FM-båndet skulle stenges i 2015, men de har siden gått tilbake på dette. Regjeringen har overlatt dette til bransjen selv. Det selges mange nye DAB radioer til biler idag, men som radioformat til heimen er DAB totalt redundant iom. at streaming fra internettet er en mye bedre teknisk løsning. Personlig foretrekker jeg div. offline/podcast løsninger fra f.eks NRK og Spotify enn DAB radio i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Bestill med dab.. Nå husker jeg ikke hvor du bor og hvordan dekningen er der, men det blir mer og mer aktuelt, koster minimalt og jeg bruker ikke annet.. Blir irritert når jeg hører Fm skurring nå . Det er DAB+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Alle sine BMW-radioer med DAB som selges i dag kan motta DAB+. Jeg ville ikke basert meg på å benytte 3. parts jallaløsninger for å kunne høre på radio i en ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2013 Alle sine BMW-radioer med DAB som selges i dag kan motta DAB+. Jeg ville ikke basert meg på å benytte 3. parts jallaløsninger for å kunne høre på radio i en ny bil. Tok dab-radio, og oppgraderte også anlegget til Harman/kardon - tror jeg ville angret hvis jeg ikke tok med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2013 Da har bilen fått produksjon i uke 14 - blir lange uker frem til det! Felger ble BBS CH-R med Michelin Pilot Sport 3, satser på at det blir bra til bilen. Hvis noen har noen veldig sterke formeninger om noe annet er det bare å skrike ut Utstyrslisten ble slik: Runflat-dekkene er forresten til salgs hvis noen er interessert i noe slikt. Modell: 3A51 328i Sedan Farge: B45 Estoril Blue Interiør: HAAT Stoff Hexagon/Alcantara anthracite/Black Ekstrautstyr: ZVA - Drive Comfort pakke ZVC - Functionality pakke ZVD - Visibility pakke 1CA - Fabrikkode 1CB - AG kode 2NH - M Sportbromser 2PA - Hjulbolter med tyverisikring 2PE - [337] LMfelg Stjerneeke 400 18" 2VL - Variabel sportstyring 230 - Fabrikkode 248 - [ZVC] Oppvarmbart ratt 249 - Multifunksjonstaster på rattet 258 - Runflat dekk 322 - Comfort Access 337 - M Sportspakke 4AE - Midtarmlene foran, skyvbart 4DX - [337] Dekorkant estoril Blue matt 4MR - [337] Interiørflater Aluminium Hexagon 4NE - AG-kode 428 - Varseltrekant og førstehjelpssett 431 - [ZVD] Aut. avblendbare innvendige speil 465 - [ZVC] Gjennomlastingssystem 481 - [337] Sportsseter foran 493 - [ZVC] Oppbevaringspakke 494 - Oppvarmbare forseter 5AC - Fjernlysassistent 5DA - Deaktivering av passasjerkollisjonsputen 5DC - [ZVD] Nedfellbare hodestøtter bak 502 - Lyktespylersystem 508 - [ZVA] Park Distance Control (PDC) 520 - Tåkelys 521 - [ZVD] Regnsensor 522 - Xenon 524 - Adaptive kjørelys 534 - Klimaautomatikk 544 - [ZVA] Dynamisk cruise control 548 - Speedometer med kilometertelling 563 - [ZVC] Lyspakke 575 - Ekstra 12V-uttak 6NS - [ZVA] Bluetooth Professional 6UH - Traffic Information 6WA - Instrumentkluster med utøket innhold 609 - Navigasjonssystem Professional 654 - DAB+ radio 688 - Harman Kardon høyttalersystem 698 - Area-Code 2 for DVD 704 - [337] M Sportsfjæring 710 - [337] M Sportsratt i skinn 715 - [337] M Aerodynamikkpakke 760 - [337] Individual Shadow Line, høyglans 775 - [337] Individual antrasitt taktrekk 8KA - AG kode 8SM - AG kode 8TG - AG kode 8V2 - Fabrikkskode 850 - Fabrikkode 853 - Engelsk språkversjon 888 - Dansk instruksjonsbok/Servicehefte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Det blir en nydelig bil det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Gratulerer så mye. Nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2013 Fikk felger og dekk idag. Satt dem inn med swissvax autobahn felgvoks - et fantastisk produkt alle burde prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Det er bra det er flere, gjorde det samme selv i går med sommerhjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Gratulerer med flott bil i bestilling! Høres ut som en liten rakett du har bestilt deg der. Skal se at det blir mulig med oppgradering der, tipper Hartge og ACS har noe på lager snart! BMW kommer vel sikkert med en M Performance oppgradering også. Tror du kan få M performance eksos, det gjør nok noe med lydbildet! Les litt på f30post.com, der er det en del 328i. Har du valgt standard M sport interiøret i alcantara og stoff? Det er fantastisk, tror ikke jeg hadde valgt annerledes om jeg hadde valgt igjen (med mindre en skal ha småunger i, da er nok skinn bedre). Har du mulighet og lyst til å hive på head-up display, hadde jeg garantert valgt dette. Det er fantastisk! Hadde det på en 320d lånebil mens vi ventet på vår F20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå