Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk vært en liten time i verkstedet i dag, og har gjort ferdig 1. versjon av visker-modifikasjonen min! \:D/  

Det var ikke helt de festene jeg hadde tenkt å bruke, men de funker veldig bra. Jeg lurer nå på om jeg ikke skal bytte til slike jeg la ut bilde av tidligere, slik at viskerne stikker parallelt ut under armen i stedet for at de går parallelt ved siden av armen slik de gjør nå.
50823114537_a699b647d8_b.jpg

50822269563_a386ef18d3_b.jpg

 

Jeg syns de stikker litt langt opp på ruta når de er i hvileposisjon, spesielt på førersiden. Vinkelen på den på førersiden er heller ikke helt optimal. Skal varme den opp og bøye den til sånn at den står parallelt med panseret.
50822269468_e30b9606f3_b.jpg

50822269623_b6c8aebc42_b.jpg

 

Ellers så syns jeg forsåvidt det ser bra ut da! Og det fungerer veldig bra. Mye mindre bråk, ingen viskerblader som slår i panseret eller i plasten under der. Det virker også som at viskermotoren går mye lettere nå. De "aerodynamic"-bladene er litt lettere enn de originale BMW-bladene.

Så da mangler jeg bare å få byttet kopperforingene i viskermekanismen så den blir helt tight og å få lakkert opp de nye armene. Og jeg skal også kjøpe meg litt lengre blader, da de jeg har nå kom fra den VW Passaten som jeg tok armene fra, og de er litt for korte :P
50822269663_4b8fcecd40_b.jpg

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok en runde i vaskehallen i dag, etterfulgt av en liten "photoshoot" utenfor Bilia Stenshagen! Gjorde seg godt. Synd at det er så vanvittig mye pollen i lufta at den kommer til å se ut som jeg har kjørt gjennom Sahara igjen i morgen..

50823125947_ee306f5ac9_b.jpg

50822281173_911726a688_b.jpg

50822281208_f83d7a7550_b.jpg

50823126287_f43f13fbaf_b.jpg

IMG_0909IMG_0929

 

IMG_0920IMG_0927IMG_0940IMG_0943

 

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var en tur på skroten i dag og fant en 518i med avtagbart hengerfeste! Har savnet muligheten til å dra henger med bilen, så det var et fint funn. Fikk hele skiten for 400 kroner med alt av fester, ledninger, nøkkel og div. Har ikke sett noe på hva disse går for brukt, men nye av samme type (Westfalia) går for 5-6000 så jeg sier meg fornøyd. Reiste på ferie i dag så får ikke montert det før jeg kommer tilbake, men det kommer bilder av monteringen ;)

 

Noen bilder.

Brukte avfetting og vasket over hele greia, derav plastposen rundt alle ledningene.
50789268382_931cc6885d_b.jpg

 

Nøkkel inkludert
50788401448_d58b187335_b.jpg

 

Originalt ledningsnett fra BMW + holder til å ha selve kula i når den ikke er festet under bilen! :D
50789160486_a22f3256e1_b.jpg

 

Skal få pusset ned det som er av rust og gitt det et lag med syregrunning og lakk av noe slag så det ikke ruster igjen før jeg monterer det! Skal bli bra.

 

Ellers er det dårlig med aktivitet her om dagen, men har en relativt stor innkjøpsliste som jeg skal handle inn i løpet av sommeren ;) Så det kommer mer i løpet av sommeren!

 

Heihå.

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@A.Sørensen: Ja, ser den. Hadde nok ikke gjort det selv heller nei..

@Fredrik 90: Takkertakker! :)

@sveigis: Ja, jeg må kjøpe deksel selv.. Det manglet på bilen på skraphandleren. Takk :)

Jeg har et slikt deksel til org fanger, du kan få det for en slikk og ingenting :)

Hadde hengerfeste på min, men så ville jeg ha mtech bakfanger, kula var rusta fast, prøvdr å slå samt varme.. kappa av kula og skulle montere fangeren, ramma stakk såpass mye ut at jeg måtte demontere hele skiten for å få plass..

Tenker å bytte bakfangeren min med hull til hengerfeste da..

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagens fangst på huggern!
En slik man kan ha inni reservehjulet under bagasjeromsmatta for å legge ting i og strøkne originale BMW gulvmatter foran på begge sider! Mattene ser helt nye ut og er ikke slitt i det hele tatt. Og de har så vidt det er meg kjent gått ut av produksjon hos BMW, så jeg sier meg fornøyd med å ha fått tak i dem :D 

50788402568_9fb4035e45_b.jpg

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...