Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

Takker takker Fredrik!

Det gjør nok det da. Åpne lokket der ECUen sitter og se etter en lyseblå kontakt! Den er til hjernen til CC, og ligger enten der eller bak fotstøtta på førersiden under dashbordet. Har du den kontakta mangler du bare spak, hjerne og motoren til gasspjeldet! Jeg har spak i veldig god stand til bil med airbag hvis du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare være tut å kjør da! Mulig man må justere kabelen fra motoren til gasspjeldet litt, men jeg har en DIY for det. Hjernen er kobla sammen med hastighetssignal fra speedometeret, så det skal funke å bare montere og kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sett PowerFlex-traversforinger liggende, som jeg kjøpte for leeenge siden, som jeg skal prøve å få montert i morgen! Har utsatt det gang på gang siden det er så helvette å få ut de gamle foringene. Har gjort et forsøk på å lage meg et verktøy for å dra ut de gamle foringene! Det er ikke så pent, og jeg må kanskje finne på noe annet å ha på toppen av foringen for å dra, men jeg håper dette vil gjøre susen sammen med litt varme!

50792443332_97d41ac201_b.jpg

 

Byttet til slike foringer på pappas E34 for noen år siden og det ble utrolig bra, så dette gleder jeg meg til. De som står i min nå er nok originale og er helt utslitte, så det dunker og slår i vilden sky bak der, så det skal bli godt å få gjort :P

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke fått montert noen PowerFlex foringer eller fått kobla noe cruisekontroll, men jeg har fått på plass den engelske forklaringen til sikringsboksen! Måtte vente en time på et fly hvor jeg skulle hente noen folk, og fant plutselig lappen i sikringsboksen!

 

Før!
50791580193_6740bdff37_b.jpg

 

Etter :)
50792445097_e950c24ea2_b.jpg

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :D
Nei, for øyeblikket har jeg ikke noe på gang utenom å prøve å få fullført cruisekontroll-installasjonen og få satt inn PowerFlex-foringer i traversen. Og så må jeg få byttet viskosekobling før det blir skikkelig sommertemperaturer. Har et lite kokeproblem, som jeg regner med kommer fra den. Har ganske ny vannpumpe og termostat, og kjølesystemet ble ordentlig luftet etter at jeg byttet toppakning sist vinter. Men jeg tror også at jeg har en lekkasje fra varmeregisteret, så jeg må sjekke ut det også. Og det er jo ikke akkurat billig. Så hvis det er lekk håper jeg at det er dårlige o-ringer som har skylda :P

 

Men det dukker nok opp noe mer om ikke så fryktelig lenge! Jeg jeg må på EU-kontroll innen september, og jeg har litt småting jeg må få bukt med før jeg skal det. B.l.a. traversforingene, bærearmer foran (har fått risting rundt 90/100-kilometer i timen + dunking når det er dårlig vei), div. foringer foran og bak som begynner å bli dårlige + at clutchen min synger på siste verset. Shit, dette ble visst en lang liste mens jeg satt og skrev :P Ser pengene bare fly av sted.. Jaja, sånn er det å ha gammel bil!

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjedd lite på bilfronten i det siste, men i dag har jeg brukt så og si hele dagen på diverse bil-ting!

 

Begynte dagen med en rask vask. Etter det byttet jeg cruise kontroll-spak, da armen på den andre jeg fikk OGSÅ løsnet fra festet sitt.. Så jeg rengjorde og limte den første jeg fikk fra Koed. Ble helt tight og som ny! Så nå må jeg bare få koblet sammen alt sammen. Var også litt heldig og fikk fikset varmeapparatet mitt i samme slengen! Jeg har hatt konstant varme på førersiden i flere måneder nå og jeg har ikke klart å finne ut hva som var grunnen. Har også ny varmeventil, noe som gjorde det enda rarere.. Men når jeg skulle ha på plass dekslet under rattet i dag måtte jeg ha av hanskerommet på førersiden for å få det til. Oppdaget da at vakuumslangen og kontakten til temp-sensoren til venstre side av kupéen ikke var koblet til.. Så det løste jo det problemet med en gang :D

 

Når jeg hadde gjort det gikk jeg i gang med å koble opp sigarettenner/12v bakerst i midtkonsollen. Fikk kjøpt selve uttaket bak for noen måneder siden, og manglet bare å få koblet fra tenneren foran og bak, siden jeg manglet opplegg til det. Så mye av dagen gikk med til å ha ut midtkonsollen og øvre del av konsollen foran under dasjbordet. Men NÅ har jeg enelig 12v bak. Så slipper jeg å åpne askebegeret hver gang jeg skal lade telefonen i bilen :P

 

Har også bestilt meg et par nye deler denne uken! Har hatt problemer med varmgang i kø og på lyskryss, så det ble bestilt en ny viskosekobling. Bestilte også Castrol Magnatec-olje + filter så jeg får tatt et oljeskift! Er på overtid på den, så det er på tide.

Som en liten bonus fikk jeg også bestilt meg en oppladbar lommelykt til hanskerommet! Men jeg bestilte den nye typen som er sort. Fikk også med tilhørende sokkel så jeg får montert den med lading! Må bare få modifisert den til LED så er det helt topp.

 

 

For å avslutte dette innlegget kan jeg meddele at jeg har funnet meg nye sommerfelger! Har gått forbi dem på skraphandleren mange ganger, og ikke sett nøye etter siden jeg var helt sikker på at det var vanlige Style 5 felger. Men for noen uker siden så jeg nærmere på dem og det viser seg at det er BBS RZ 395 i 15" og ET18. Så jeg skal polere leppene på dem og prøve å få sporet opp noen senterkopper som passer! Så må jeg også bestemme meg for hva slags BBS-merker jeg skal ha på dem. Sort med sølvskrift, sort med gullskrift, rød med sølvskrift eller rød med gullskrift? Noen som har noen forslag? :)

 

Et bilde jeg tok på skroten:50791591888_52c3286c2c_b.jpg

 

Looken jeg skal ha, utenom kanskje andre klistremerker.

bbs-395-bmw-5x120-7x15-et-18-3143171302.

 

bbs-395-bmw-5x120-7x15-et-18-3143171302_

 

Kommer tilbake med oppdateringer når jeg får deler ;)

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...