ducatiboy72 Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Hei! Har en ny F31 og er superfornøyd med bilen, med ett unntak. Regnsensoren fungerer heller dårlig, den reagerer alt for sent, selv om den er skrudd på max. Er dette vanlig i nye BMW'er? (F10, F30 etc) Regnsensoren i min gamle E91 og brutterns X5 fungerer helt fint... Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vildalen Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Takk! Sliter med akkurat det samme, min er riktignok en 2008 E82, så det hjelper ikke deg noe, Men sensoren er helt elendig, må være noe bug med den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Kan hende du må kalibrere den på nytt, dette er vel garantisak. I forbindelse med skifting av frontruter ( ikke aktuelt for deg med ny bil, såklart! ) må sensoren kalibreres, jeg er forøvrig veldig fornøyd med sensoren på min E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 den er treig på min F20 også. reagerer rett og slett sent, samt at den går for sakte på mye regn. resulterer i at jeg alltid har den på fullt. det virker til å være en gjenganger på F20/21 og F30/31 - disse er vel også bygd på mye av den samme teknikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 På tidligere modeller kunne man slå av regnsensorn, også vente med å skru denne på til det var "plagsomt mye regn" på ruta...dette gjorde at sensoren kalibrerte seg selv, og slo da på viskerne automatisk når det var like mye vann på ruta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zygote Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Jeg sliter også med at regnsensoren er litt treg. Det kan hende det er tilfeldig, men jeg føler at den noen ganger fungerer bedre enn andre ganger. Er det et kalibreringsproblem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianOrh Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Jeg har F30, og min fungerer veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 jeg har også en E82, regnsensoren min og er temmelig rævva, noen ganger flyr viskerene som helsike bare det kommer noen dråper, andre ganger går den bare på intervaller når det høljer ned, ganske irriterende ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Sensoren er ganske følsom for tilstanden på vindusviskerene. Pleier å skifte hvis sensoren begynner å reagere tregt etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Bra at noe av det gamle er best siden jeg har E39. Der fungerer den meget godt, jeg pleier å ha den på det nest høyeste hakket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Generelt ganske fornøyd med regnsensor jeg også, hatt det på flere biler. Min E61 endret litt oppførsel etter bytte av rute. Før hadde jeg den innstilt på minimum, nå på nest øverste. Mulig det kan kalibreres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Min virker ikke. E38 99 model. Det er slik at sensor er på i hakk 1? Og sensitivitet reguleres med det hjulet? Min er hvertfal helt lik i alle hakk på hjulet. Ca 10 sek mellom hver gang uansett om det er masse regn eller ikke noe regn. Men ruta er netopp byttet. Så må kanskje kalibreres. Har kjøpt sånn diagnose/koding sak. Så får vel fikset det når posten kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Når sensoren er defekt går den automatisk over på fast intervall. Hadde samme feil på E39 og da sa verkstedet at den måtte "initieres" på nytt via diagnoseinstrument. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Ikke fornøyd med min sensor, er for treig. Tenkte kanskje den ble påvirket av at jeg har forseglet ruta med noen lag med RainX men tydeligvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Syns min er helt super:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå