Gå til innhold

Hvor bra er regnsensoren din?

ducatiboy72
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en ny F31 og er superfornøyd med bilen, med ett unntak. Regnsensoren fungerer heller dårlig, den reagerer alt for sent, selv om den er skrudd på max.

Er dette vanlig i nye BMW'er? (F10, F30 etc)

Regnsensoren i min gamle E91 og brutterns X5 fungerer helt fint...

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du må kalibrere den på nytt, dette er vel garantisak.

I forbindelse med skifting av frontruter ( ikke aktuelt for deg med ny bil, såklart! ) må sensoren kalibreres, jeg er forøvrig veldig fornøyd med sensoren på min E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

den er treig på min F20 også. reagerer rett og slett sent, samt at den går for sakte på mye regn. resulterer i at jeg alltid har den på fullt.

det virker til å være en gjenganger på F20/21 og F30/31 - disse er vel også bygd på mye av den samme teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tidligere modeller kunne man slå av regnsensorn, også vente med å skru denne på til det var "plagsomt mye regn" på ruta...dette gjorde at sensoren kalibrerte seg selv, og slo da på viskerne automatisk når det var like mye vann på ruta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Generelt ganske fornøyd med regnsensor jeg også, hatt det på flere biler. Min E61 endret litt oppførsel etter bytte av rute. Før hadde jeg den innstilt på minimum, nå på nest øverste. Mulig det kan kalibreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min virker ikke. E38 99 model. Det er slik at sensor er på i hakk 1? Og sensitivitet reguleres med det hjulet? Min er hvertfal helt lik i alle hakk på hjulet. Ca 10 sek mellom hver gang uansett om det er masse regn eller ikke noe regn.

Men ruta er netopp byttet. Så må kanskje kalibreres. Har kjøpt sånn diagnose/koding sak. Så får vel fikset det når posten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sensoren er defekt går den automatisk over på fast intervall. Hadde samme feil på E39 og da sa verkstedet at den måtte "initieres" på nytt via diagnoseinstrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...