RemyNG Skrevet Oktober 13, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2024 Ikke vært noe problemer med E53n etter forrige post. Har nå brukt bilen daglig uten en eneste feilmelding så da blir det heller avvente med å gjøre jobben på nytt igjen. Brått blir E53n brukt endel mer enn F11n noe som passer greit da EU er rett rundt svingen og med det så trengs det en rask gjennomgang før jeg leverer bilen inn. Bakdemperne på denne har nok gitt opp sine egenskaper da den føles veldig slapp ut bak. Så da er tiden inne for å bytte begge. Nye den ene kjøpte jeg grisebillig da vedkommende ikke klarte å kode den til bilen. Så tok en stor sjanse her egentlig men til den summen jeg betalte så var det verdt å prøve. De gamle tatt av, monterte nye tårnlager og mansjetter i vinter fordi de var egentlig null eksisterende egentlig. Så fører bare disse delene over på de nye. Var ikke så mye liv igjen i disse for å si det mildt. Så blir sikkert en helt annen opplevelse når nye er på plass. Nytt på plass da er det egentlig fram med PCen og Esys. Aldri brukt det men alltid tid for noe nytt. Etter å lest på forumet her fra tidligere tråd samt andre forumer fant man ut hvordan man gjør det. Og fikk det fint til uten feil, og tok en runde ute på landeveien uten at man har feilmelding samt at alt funker. Så det kjøpet ble ikke helt bomkjøp. Da er det bestille EU og få den inn før vinteren slår til. Larssoyl, sveigis, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet Oktober 13, 2024 Skrevet Oktober 13, 2024 Flott arbeid Remy og er det ikke deilig å ha en e53 som funker ? Dvs jeg var jo grisefornøyd med min på alt ,men det var jo dette girspetakkelet da 😅 Fun facten er at den siste girkassen jeg satt inn ,den billigste og som skulle være den dårligste ,funker som snus den dag i dag visstnok ,så skulle jo ikke solgt 😅. Men over til dine ting ,kjekt når man kan gjøre gode handler og at det fungerer . RemyNG reagerte på dette 1
RemyNG Skrevet Oktober 13, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2024 5 minutter siden, sveigis skrev: Flott arbeid Remy og er det ikke deilig å ha en e53 som funker ? Dvs jeg var jo grisefornøyd med min på alt ,men det var jo dette girspetakkelet da 😅 Fun facten er at den siste girkassen jeg satt inn ,den billigste og som skulle være den dårligste ,funker som snus den dag i dag visstnok ,så skulle jo ikke solgt 😅. Men over til dine ting ,kjekt når man kan gjøre gode handler og at det fungerer . Åja blir endel mindre last på skuldrene når man får ting til å funke. Den E53n har tatt plass og irritert meg grønn men vært altfor sta til å bare gi opp. Spesielt når man har byttet så mye deler på kort tid. Vurderte lenge med å bytte til 8 trinns kasse og faktisk. Men nå slipper man det med det første. De er jo ufattelig gode å kjøre når alt er i orden 😅 med stor I ORDEN. Så håper nå at den blir pålitelig bil framover. Uff er kjedelig og når man hiver på den siste delen man har minst troa på også er det den som holder best 😅.
RemyNG Skrevet Oktober 26, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2024 Levert F11n på EU kontroll på tirsdagen, fikk kun feil på endeledd venstre og bemerkning på noe slitt indre styrestag på høyre siden. Så siden bilen uansett må ha en 4 hjulskontroll når dette skiftes så tar man like så greit å bytter begge sider fult ut. Nytt på plass. M5n måtte desverre vike for plassen inne så da blir den stående ute. Her har jeg byttet om til style 65 som jeg fikk tak tidligere men glemt av. Tror det blir å legge om nye dekk samt å bruke disse fremover. Så var det inn og skifte på de delene som gjenstår på F11n. Da var det gamle erstattet med de nye, og er klar for etterkontroll neste uke. En rask justering av styrestagene så det ikke blir helt jævlig å kjøre bilen på verksted. Så er man ferdig og kan kjøre inn M5n igjen. Også M5n opp i lufta, i vinter skal det taes noe rust under. Bytting av clutch, simringer og noe girdeler. Sikkert mer som gjøres mens bilen er der oppe. Blir også ny eksos, funderer på om jeg skal bestille Eisenmann. Men vi får se hva det ender opp med. E.C., sveigis, fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9
RemyNG Skrevet Oktober 29, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2024 Rivd litt deksler under, eksosen av, mellom akslingen og funnet endel rust som må utbedres. Begge fremfre jekkefestene har sett sine bedre dager. De bak tok jeg når jeg hadde bilen hos meg for endel år siden. Denne Bilen var jo aldri vinterkjørt fikk forrige eier beskjed om når skulle kjøpe bilen. Mens tidligere eier før det hadde jo brukt bilene som normalt gjennom vintern 🙄. Så nå blir stigende framover å fjerne mest mulig rust. Men har jo hele vinteren til det. Vegard_, E.C., mslello og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet Oktober 29, 2024 Skrevet Oktober 29, 2024 Ja har skjedd ting her og du gjør som vanlig godt arbeid .😊 Huff den rusten ….En ting er sikkert at man aldri blir overasket når man kjøper gammel bil ,men nå er vel dette ikke så ukjent Remy 😊😅. Uansett dette kommer du nok i mål med . RemyNG reagerte på dette 1
RemyNG Skrevet Oktober 29, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2024 34 minutter siden, sveigis skrev: Ja har skjedd ting her og du gjør som vanlig godt arbeid .😊 Huff den rusten ….En ting er sikkert at man aldri blir overasket når man kjøper gammel bil ,men nå er vel dette ikke så ukjent Remy 😊😅. Uansett dette kommer du nok i mål med . Jada rust på disse plassene er ikke ukjent problem ei heller overraskelse egentlig. Men dette skal man klare å komme seg igjennom med friskt nytt stål og endel pågangsmot.
RemyNG Skrevet November 1, 2024 Forfatter Skrevet November 1, 2024 Da har man forsåvidt begynt smålig, demontert tank, eksosen, alt av deksler under, bak fanger og annet smått. Har også begynt å fjerne endel rust under, noe sandblåsing blir det og. Maskerte opp bilen så jeg slipper for mye klin på lakken når jeg er ferdig. Inntil fruen kom ut og sa at vi kan jo like greit ta oss råd til å sende bilen på lakkering med tanke på at jeg har irritert meg over små ting her og der som noe nyanse forskjell, lakkskader og klarlakk flass noen plasser. Men noe eget innsatt blir det jo selv med sveising og sånt. Samt bytte av bensinrør og tilhørende. og da stemmer jo heller påstanden om at bensinfilteret ble byttet før forrige eier kjøpte bilen. Har heldigvis ny filter og regulator liggende da det skulle byttes uansett. -Har bestemt meg for Eisenmann eksos for å erstatte Magnaflow eksosen men er ca 50 dagers leveringstid på denne fra Schmiedmann.no. E.C., Ingen, Ingvaldsen og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet November 1, 2024 Skrevet November 1, 2024 Viser hvor lite relevante påstander om at "bilen er ikke vinterkjørt i mitt eie" er. Som man ser så kryper ikke rusta akkurat vekk av å sitte innedørst om vinteren etter at skaden først har skjedd. Blir ikke verre, men blir ikke bedre heller. Min e39 er nå på sin 7. vinterlagring på rad, men ser enda verre ut på jekkfester foran. RemyNG og sveigis reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet November 1, 2024 Skrevet November 1, 2024 eisenmann eksos sammen med s62 er musikk for ørene, ble det race utgaven ?
sveigis Skrevet November 1, 2024 Skrevet November 1, 2024 Du er allerede i gang ja ? Dette blir nok knakans bra 😊😊 Det er jo alltid så koslig å begynne å rote med den rusten ,trøsten er at når man er ferdig så føles det helt skjønt . Godt du kastet deg på kvalitets eksos her Remy . Bekjent av meg her nede har Eisenmann på sin e39 M5 og ja ,er nydelig lyd 😊 RemyNG reagerte på dette 1
RemyNG Skrevet November 1, 2024 Forfatter Skrevet November 1, 2024 (endret) 2 timer siden, E.C. skrev: Viser hvor lite relevante påstander om at "bilen er ikke vinterkjørt i mitt eie" er. Som man ser så kryper ikke rusta akkurat vekk av å sitte innedørst om vinteren etter at skaden først har skjedd. Blir ikke verre, men blir ikke bedre heller. Min e39 er nå på sin 7. vinterlagring på rad, men ser enda verre ut på jekkfester foran. Ja man bør vel egentlig ta den påstanden med klype salt når selger skriver ikke vinterkjørt. Hjelper jo lite hvis tidligere eier før der igjen har brukt den aktivt på vintern. Og med denne så var den vinterkjørt av alle tidligere eiere og det var sett med vinterhjul til denne. Men de ble solgt før han her jeg kjøpte den av overtok bilen. Men nå blir det tatt endel så det ikke blir verre. 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: eisenmann eksos sammen med s62 er musikk for ørene, ble det race utgaven ? Ble sport, har X pipe liggende så lyden blir nok ikke for stille eller overdøvende. Så tror det blir veldig greit med lyd. 43 minutter siden, sveigis skrev: Du er allerede i gang ja ? Dette blir nok knakans bra 😊😊 Det er jo alltid så koslig å begynne å rote med den rusten ,trøsten er at når man er ferdig så føles det helt skjønt . Godt du kastet deg på kvalitets eksos her Remy . Bekjent av meg her nede har Eisenmann på sin e39 M5 og ja ,er nydelig lyd 😊 Åja like greit å sette igang så man kan ta seg god tid. Så trøsten når man blir ferdig er at man ikke irriterer seg over rust flekker her og der. Er veldig nydelig lyd med Eisenmann. Har det på 535n som gir temmelig god lyd uten at det høres helt sykt ut 🙂 Endret November 1, 2024 av RemyNG sveigis og E.C. reagerte på dette 2
RemyNG Skrevet November 23, 2024 Forfatter Skrevet November 23, 2024 Rust rust og mere rust, den evige jakten på rust. Godt igang med fjerning av rust samt det blir endel sveising. Kanalen og hjulbuen er nå ferdig på venstre side, tar jo litt tid når men er grovt sett ferdig. Er kun pussing og sånt igjen før man kan si det er innafor. Men når man først var igang oppdager jeg at venstre eksos fest er nokså slapp i fisken. Ved nærmere inspeksjon med roterende børste så finner jeg endel gjennomgående rust. Og voila her var det ikke mye igjen av stålet, hang egentlig så vidt på bilen. Fjernet da alle moduler tilhørende navien og finner en ekstra dreningshull som man helst skulle vært foruten. Så da blir det mer sveising på denne siden og se om det er mulig og bestille braketten eller om jeg må lage en selv for det her var det ikke mye å redde. Alltid kjekt å ha noe mer å gjøre i vinter, men holder ved godt mot... Tror jeg. mslello, norbakken, Ingvaldsen og 4 andre reagerte på dette 7
RemyNG Skrevet Søndag kl. 13:57 Forfatter Skrevet Søndag kl. 13:57 Ikke så mye som har skjedd, gikk egentlig endel tid på å renske under bilen for den orginale massen så det blir blankt stål sånn at jeg får sjekket for rust. Det ble endel sånne hauger etter meg når man drev på med sånt. Så ble det ned med girkasse og tilhørende da denne lekker både fra den ene sensoren samt utgående aksling og girskift akslingen. Og etter dette ble demontert i januar ble det helt stopp. Sånn står bilen etter helt siden slutten av januar, da ble det lengre sykehus opphold desverre. Og da ser det ut som bilen blir en lengre tids prosjekt for hele året. Så gradvis så får man rastløse føtter og må gjøre noe. Dette har irritert meg en liten stund, der gummien løsner av og ser egentlig bare stygt ut. Hadde bestilt nytt for lenge siden men siden men har ligget i hylla temmelig lenge. Så var det demontere dørpanelet og ut dette for å flytte bryteren over. Og voila så ble det seende betraktelig bedre ut. Ser også at passasjer siden er like dårlig så da blir det å bestille nytt der sånn at dette blir byttet. Olaandref, Larssoyl, laffe og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet Søndag kl. 15:39 Skrevet Søndag kl. 15:39 Kjipt når helsa ikke er med Remy 😩 Trøsten er jo at e39 ikke løper fra deg og det beste av alt ,kanskje det er sånn da at man får mer boost etterhvert som tiden går . Ser du og har drevet med små detaljer her og det ble jo mye penere med en gang .😊 RemyNG reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå