Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Godt valg med det m sport rattet😄 kan virkelig anbefale knapper i og med du har cd43 spilleren, er så deilig å kunne styre musikken fra rattet samt med orginal look😄 men kom jo ikke orginalt  i e36  så skjønner godt hvis det ikke er et alternativ 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kjelljakob97 skrev:

Godt valg med det m sport rattet😄 kan virkelig anbefale knapper i og med du har cd43 spilleren, er så deilig å kunne styre musikken fra rattet samt med orginal look😄 men kom jo ikke orginalt  i e36  så skjønner godt hvis det ikke er et alternativ 🙈

Lekkert ratt ja! Har satt i det gamle nå siden jeg ikke hadde knappene, men blir vell på sikt å få laget til det rattet :)

Knapper hadde igrunnen ikke vært dumt. Jeg ser rattet mitt har slepering med koblingene (er nok et gammelt e38 ratt jeg har). Vet du om det er mye styr å få koblet knappene opp imot cd43en? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BjornarHS skrev:

Lekkert ratt ja! Har satt i det gamle nå siden jeg ikke hadde knappene, men blir vell på sikt å få laget til det rattet :)

Knapper hadde igrunnen ikke vært dumt. Jeg ser rattet mitt har slepering med koblingene (er nok et gammelt e38 ratt jeg har). Vet du om det er mye styr å få koblet knappene opp imot cd43en? :)

ikke mye styr nei :D 2 ledinger inn på spilleren så har du det ;) litt usikker på hvilke pins som skulle hvor på sleperingen, men den ene skal fra slepering og inn på pin 7 i kontakten på radio (ibus), den andre kobler du deg på lys (grå/rød) ledning så har du mulitratt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kjelljakob97 skrev:

ikke mye styr nei :D 2 ledinger inn på spilleren så har du det ;) litt usikker på hvilke pins som skulle hvor på sleperingen, men den ene skal fra slepering og inn på pin 7 i kontakten på radio (ibus), den andre kobler du deg på lys (grå/rød) ledning så har du mulitratt :) 

Tror jeg må forske mer på dette ja! Ser jo faktisk at jeg har alle funksjonene som MFL har på knappene. Viss en skulle tatt det helt ut, så skulle en laget til det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BjornarHS skrev:

Tror jeg må forske mer på dette ja! Ser jo faktisk at jeg har alle funksjonene som MFL har på knappene. Viss en skulle tatt det helt ut, så skulle en laget til det 😅

ja mener det ikke skal være så vanskelig å få lagt opp cruise control også hvis man har det fra før ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare bedre å bedre denne her!  

Spent på hva du ender opp med av skinnfarge løsning, trenger å gjøre det samme selv på mine biler.  

Ang. Lakken din, gjør du noe mer for å beskytte rødfargen? Kontra «vanlig»farget bil? Mulig jeg er gammel og husker for godt at rødfargede biler fortere ble blasse kontra andre farger. Ref min forrige Hellrot z3. Med den nye akter jeg å ta alle forholdsregler, siden den er i ok stand ennå.

ps: følger også spent på cd43 og knappe styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fxslin skrev:

Blir bare bedre å bedre denne her!  

Spent på hva du ender opp med av skinnfarge løsning, trenger å gjøre det samme selv på mine biler.  

Ang. Lakken din, gjør du noe mer for å beskytte rødfargen? Kontra «vanlig»farget bil? Mulig jeg er gammel og husker for godt at rødfargede biler fortere ble blasse kontra andre farger. Ref min forrige Hellrot z3. Med den nye akter jeg å ta alle forholdsregler, siden den er i ok stand ennå.

ps: følger også spent på cd43 og knappe styring.

Ja, har ikke fundert så veldig mye på hvordan jeg skal ordne det rattet, men når jeg finner det ut så kommer det oppdatering på det (kansje ikke med det første, men) :)

Nja, igrunnen ikke. Nå har større deler av min vært oppigjen lakkert over årene, men dører, tak og bagasjeluke er orginallakk. Tok en maskinpolering for noen år siden, og etter det har jeg bare lagt på voks (en gang i året, eller annet hver år). Her har jeg vell brukt swissvax onyx, poorboys nattys, autoglym hd wax. 

Skal jeg rangere de 3 voksene så synes jeg:

Swissvax sin holdt lengst på lakken, men synes å huske denne ikke hadde en vanvittig glød av seg (denne var dyrest av de 3).

Poorboys sin var fin glød i, men virker som at den har dårlig holdbarhet (men igjen den desidert billigeste av de 3).

Autoglym sin synes jeg er fin glød i, og kan virke som at den holder greit på lakken (denne er vell priset litt under swissvax). 

Alle 3 har vært greie å legge på og buffe av :)

Testet forsåvidt turtlevax sin premium voks og på en bil. En billig voks, men denne var utrolig tung/seig å jobbe med!

Nå ble det litt off-topic, men har bare holdt bilen med vanlig maskinpolering og voksing. Nå skal det og sies at bilen har stått for det meste under tak de 6 årene jeg har hatt den :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BjornarHS skrev:

Alle 3 har vært greie å legge på og buffe av :)

Takk for svar. Har en box med Fusso som jeg har vært ganske fornøyd med på sølv/sort her. Tenker å teste den og se den får fram rødfargen like bra som på din bil!

Tenkte også å pumpe @StigJ og @Havers for info også rundt dette emnet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fxslin skrev:

Takk for svar. Har en box med Fusso som jeg har vært ganske fornøyd med på sølv/sort her. Tenker å teste den og se den får fram rødfargen like bra som på din bil!

Tenkte også å pumpe @StigJ og @Havers for info også rundt dette emnet:-)

Ikke dumt! Har hørt mye godt om fusso, spesielt dette med holdbarheten på den. Usikker hvordan glansen er, men det vet nok de som mer inne på dette ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål, hvilke fjører kjører du på? Høyde (senking) merke, og hvordan blir det med høyde fra nav til bue kant osv. Skal kjøpe mye fjører til min mens isen jeg har justerbart nå så er det litt vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Husket at du hadde noe om fjører tidligere i tråden men fant ikke det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Simen Aass skrev:

Lite spørsmål, hvilke fjører kjører du på? Høyde (senking) merke, og hvordan blir det med høyde fra nav til bue kant osv. Skal kjøpe mye fjører til min mens isen jeg har justerbart nå så er det litt vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Husket at du hadde noe om fjører tidligere i tråden men fant ikke det igjen. 

Min er godkjendt med 40/30 senk (supersport fjærer og demper). Men synes den ble vel høy forran da, nå har jeg noen røde senkefjærer forran som er på 60. Dermed så er den nok 60/30 nå :)

Vet du får supersport senkesett med dempere og fjærer i 60/30 billig i utlandet. Var forsovidt der jeg bestilte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BjornarHS skrev:

Min er godkjendt med 40/30 senk (supersport fjærer og demper). Men synes den ble vel høy forran da, nå har jeg noen røde senkefjærer forran som er på 60. Dermed så er den nok 60/30 nå :)

Vet du får supersport senkesett med dempere og fjærer i 60/30 billig i utlandet. Var forsovidt der jeg bestilte :)

Fint å høre, sliter litt med å finne riktig høyde fjærer jeg skal kjøpe, spessielt siden jeg kjører på 8,5x18 forran og 9,5x18 bak med et35 hele veien rundt. Dekk er 225/40/18 og 245/35/18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt update:

Ikke så mye som skjer, men kom over noe på ebay: IMG_20190708_151322.thumb.jpg.50571178971ff59ebf14698b62562540.jpg

 

Som inneholdt:

 

IMG_20190708_151650.thumb.jpg.1d5b88b90f2ab66c62f1315535bdfd29.jpg

Komplett ryggesensor-sett ifra en e36 cab. Var en liten skavanke i den store listen, men denne ble til slutt nesten ikke synlig.

 

Har invistert i bukk fra ef-motor, så litt greiere å holde på med bil nå. Anbefaler både bukk og forhandler :)

IMG_20190708_161647.thumb.jpg.060ca1a71b7f4fc6334bcb8f1585efd5.jpg

Bakfanger av. Brukte først hullsag og "opnet" hullene i fanger og forsterkingen bak. Botnet hullsagen før jeg kom igjennom, så resten tok jeg bakfra med multikutter.IMG_20190708_165546.thumb.jpg.04957299a7d26bc45485d69877a7db0c.jpgIMG_20190708_165412.thumb.jpg.159daa19c77893184c26e16292cfda4c.jpg

Litt smøring av lister, brukte her owatrol polytrol:IMG_20190708_205952.thumb.jpg.ae2cff0c4e292b22d420612526e81d7b.jpg

Så var det hullet for gjennomføringen til ryggesensorene. Målte dette til cirka 35mm, noe som viste seg å passe utmerket med hullpresse ifra biltema:IMG_20190708_211642.thumb.jpg.693137f2b1e48cbddfa6666cd6305a82.jpgIMG_20190708_211702.thumb.jpg.402ad17776b68fcc0cfd766151eb62c1.jpg

Sprayet på noe grunning og satte i gjennomføring:IMG_20190708_213831.thumb.jpg.0b5e7a5887e4d0a941494eac80305a53.jpg

Fanger på og sensorer på plass:IMG_20190708_214119.thumb.jpg.0aae32956dcacc9eb40e812bd5fc0d89.jpgIMG_20190708_225213.thumb.jpg.1f9d66310b445720ee8e61cf2b1e7bf1.jpg

 

Synes det gjør seg litt på looken med sensorene som bryter opp de lange listene. Neste steg blir å koble det opp. Her er det egentlig bare 12v+ fra ryggelys, jording, og ledning fram til høyttaleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...