Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, DanielStance skrev:

Åja :) Trodde Melbourne red var F3x farge. 

Men uansett fint med rød E90 i stedenfor sølv og svart som alle har.

Stemmer bra det, denne er omlakkert for rundt to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er vel på tide med en liten oppdatering.

Har egentlig holdt mest på med E90'en. Kjøpte et brukt Bilstein B14 coiloversett, noe jeg angrer på. Det er rust på stempelet foran og det mangler justeringsdelen bak. Så om noen har eller vet hvor jeg får tak i kun justeringsdel bak så er jeg veldig takknemlig. Har sendt mail til AutoTrio, men ikke noe svar. 

Subbene og forserkeren er ødelagt i E90'en så jeg valgte å flytte over sub og forsterker fra E92 mens jeg venter på nytt fra selger. Lagde kasse på samme måte som jeg gjorde i E91. Tok ikke så mange bilder, men jeg har noen. Det kommer sort filt på den når jeg har fått kjøpt meg spraylim.

24839552733_52ad260035_h.jpg

25466279745_819d8c2359_h.jpg

24835718434_be593b5857_h.jpg

En skikkelig vask innvendig og utvendig var på høy tid. Skal detaile den når det nærmer seg vår.

25347841022_47a1b3c0a7_h.jpg

Når det kommer til E92'en så venter jeg fortsatt på coilovers. Det tar dagesvis mellom hvert svar jeg får fra de, og siste beskjed var at de ikke kunne levere de med air cups. Jeg har nå bestilt de som vanlige coilovers, og venter på svar om når de blir sendt... Jeg har sett litt på designet de har på air cupsene og jeg kommer til å prøve å montere air cups fra stanceshop.com, da de bygger vesentlig mindre enn de fra Fortune Auto. Får bare krysse fingrene om at det går. Tank, kompressor og ventiler har jeg kjøpt allerede så jeg håper det ordner seg...... Lei av å vente nå! :stupid:

Hadde felgene i avbalanseringsmaskin igår og tre av felgene ser bra ut, ene går litt sideveis (?). Begynte å dele de etterpå og fant ut at senteret var 2mm skjevt diagonalt over. Skal ta de med til et maskineringsverksted idag og få de til å frese anleggsflaten rett igjen.

Ene felgen nekter å dele seg i tillegg..

24835718654_4ab4f060ce_h.jpg

Har forøvrig 19" BBS LM-replika til salgs. Løp og kjøp! http://bimmers.no/forums/topic/805994-bbs-lm-kopifelger-19/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du e90n hos forhandler? 

Hva er planene når du får tilbake subbene og forsterker? Det fins jo 8" subber til å ha under setene. Har enda ikke slått ifra meg 10" sub under bagasjerommet på sikt. 

Kan du ta bilde av hvordan du koblet signal til forsterkern, ligger den rett i nærheten der bak? 

Kommer til å bli en rå daily driver! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, williamwiers skrev:

Air cups? :) no ble eg nyskjerrig.

likte sub løsningen i bagasjerommet, denne må eg kanskje kopiere visst eg får behov for det i e90'n :P

Air cups monteres på coilovers og hever bilen ved hindringer. Sjekk her: http://www.stanceparts.com/air-cup-lift-system/

Det gir absolutt mer trøkk i bilen så det er en god oppgradering uten å ta plass i bagasjerommet.

2 timer siden, Gorg skrev:

Kjøpte du e90n hos forhandler? 

Hva er planene når du får tilbake subbene og forsterker? Det fins jo 8" subber til å ha under setene. Har enda ikke slått ifra meg 10" sub under bagasjerommet på sikt. 

Kan du ta bilde av hvordan du koblet signal til forsterkern, ligger den rett i nærheten der bak? 

Kommer til å bli en rå daily driver! 

Nei, kjøpte den av en kompis. Subbene/forsterker var defekt når jeg kjøpte bilen, så avtalte bare at han skulle bestille deler når vi fant feilen. Jeg ville egentlig bytte de ut med 8", men siden det var så billig fra Latvia så gidder jeg ikke å legge mer penger i det.

Kipte bare ledningene og loddet på kabelsko/ledninger ut til forsterker. Det er viktig å ha en forsterker som er laget for høynivå inn og gjerne som er testet på BMW. Utgangen på forsterkeren til subbene virker ikke, så jeg koblet meg til på signal fra spilleren. Dette anbefaler jeg ikke da signalet er veldig lavt i forhold til ut fra forsterkeren. Skal koble det om når jeg har byttet forsterker. Er ikke så mye å ta bilde av, men forsterkeren ligger på venstre side i bagasjerommet om du har HiFi-pakke. Hvis du har standard stereo må du hente signal fra en av høyttalerene, og aller helst subbene under setene.

Brukte denne linken for å finne riktige kabler å koble meg på. Fargene varierer etter hvilken Hi-Fi-pakke man har.

-

Forøvrig så har jeg kjøpt meg Carly for BMW, som er superenkel å bruke. Har kodet følgende:

- Fjernet varsel for sikkerhetsbelte

- Full lysstyrke på angel eyes

- Digitalt speedometer

- Fjernet check control på skiltlys (LED)

- Litt diverse på lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier byttet til 2x 8" og lagt forsterker der du har din. Usikker på hvor mange høyttalere den driver. Skal forske litt, sannsynlig at det er to forsterkere i min. 

Carly skal være på vei for meg også. Veldig kjekt å ha, veldig mye man kan kode. Sette i led i tåkelys, uten motstand siden man kan kode vekk voltsjekk på de forskjellige lysene :)

Kan du koble Aircups på det forrige oppsettet? Må vel ha kompressor til det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Forrige eier byttet til 2x 8" og lagt forsterker der du har din. Usikker på hvor mange høyttalere den driver. Skal forske litt, sannsynlig at det er to forsterkere i min. 

Carly skal være på vei for meg også. Veldig kjekt å ha, veldig mye man kan kode. Sette i led i tåkelys, uten motstand siden man kan kode vekk voltsjekk på de forskjellige lysene :)

Kan du koble Aircups på det forrige oppsettet? Må vel ha kompressor til det også?

Det hjelper nok godt på med 2x 8". Samme som meg, greit å fjerne voltage monitor for å slippe blinkende LED. Spesielt hvis man har masse LED-pærer. Har bestilt LED til angel eyes på begge biler, og grøftelys på E90, så må fjerne det der også.

På hvilket forrige oppsett? Kompressor og ventiler er et must, jeg har kjøpt tank i tillegg for å ha litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorg skrev:

Du hadde jo luft før, eller er det på enda? 

Må være genialt å kunne kombinere luft og coilovers! :)

Åja, sånn ja. Kunne brukt styringssystemet som jeg hadde ja. Men det hadde blitt litt overkill, da disse egentlig bare er ingenting eller fullt trykk på.

Ja, hvis det fungerer så er det helt supert. Syns det ble for mykt med den lave kjørehøyden jeg hadde (lavt trykk i belgene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir hull på en belg ligger man jo nedpå. Skjedde med fattern sin e60, måtte kjøre veeldig sakte hjem fra Trøndelag til Troms..

Legg ut video når du kommer så langt, du har en veldig informativ der du rygger inn i en garasje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...