Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg nok en gang vært venn med google og lært noe nytt. Har alltid trodd at den store forskjellen var at Type 1 hadde sentere skrudd fra baksiden/midten og Type 2 var skrudd fra front. Men der har jeg tydeligvis tatt fullstendig feil :)

Ser jo stor forskjell på Type 1 og 2 med sentere skrudd i front ja. Et lass flere bolter på Type 1 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! 17" Type 1 er senteret montert bak, så du hadde ikke helt feil heller. :) 18" type 1 har 40 bolter og type 2 har 35 (hvor 5 av de er skrudd fra baksiden og dermed ikke synlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, ja. :)

Edit: Du kan jo  bruke 18" type 1 senter og maskinere oversiden slik at du får montert kant øverst og senteret i midten. Hvis du tør å "ødelegge" senteret. :P

Edit2: RH sine er vel kanskje slik du ønsker deg! Gammel annonse, men bare for å illustrere: 

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ahj skrev:

Dette ble/blir veldig bra! Gleder meg til å se felgene på bilen :) 

Takk for det! :) Imorgen blir det montering.

-

Bestilte den siste baklykten og kabelsett idag hos koed. Det skal bli digg å endelig få LCI-baklykter på bilen, burde sikkert vært første ting jeg skulle gjort når jeg kjøpte den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, williamwiers skrev:

Samme farge som du hadde på futura'ene? :) har ihvertfall god tro på dette! 

Sentrene du tenker på? Futura var standard sølv, Hamann er lakkert Moonstone Silver som har mye gull/gul-effekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frode D skrev:

Sentrene du tenker på? Futura var standard sølv, Hamann er lakkert Moonstone Silver som har mye gull/gul-effekt. :) 

De eg tenkte på ja :) visst du skal ha m3 bakfanger på, blir det då m3 eksos eller noen annen plan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, williamwiers skrev:

De eg tenkte på ja :) visst du skal ha m3 bakfanger på, blir det då m3 eksos eller noen annen plan? 

Det blir en egen vri på det, men ingen M3-eksos. I mine øyne er 335i-eksosen det fineste man får på E9x.

Har forresten original 335i-eksos liggende om du vil ha dobbel på E90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode, nå blir jeg litt forvirra. Fant disse Hamann felgene for salg på wheel-whores. Selger hevder at dette er "riktige" PG1 felger

image1-full.jpg

Han skriver og at det ikke er OZ pegasus felger, med senter skrudd fra baksiden, når jeg da søker på OZ pegasus på google får jeg da opp PG1 felga dine. Finnes det flere varianter, eller driver folk å blander de to sammen?

Nå blei jeg småforvirra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'n  Jeg ble veldig usikker selv, men jeg tror at @Tyggern har rett i det han sier. Er lite info å finne, trolig fordi veldig mange bruker begge navnene i annonser for å få flere treff. De frontmonterte jeg fant i farten har alle 35 bolter i senter (17") mens OZ 18" har 40.

Slik jeg ser det så har PG1 senterdeksel over boltene, mens Pegasus har synlige bolter og senterkopp.

Er helt enig med @RF91 at frontmonterte ikke er noe fine i forhold til bakmonterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...