Daddycool Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Hei! Har et spørsmål omkring Bilstein senkesett på E-39. Monterte Bilstein senkesett på min e-39 for ca 2 år siden (husker ikke betegnelsen på det nå, men det kostet 14000kr, kjøpt på GS). På de 2 årene har jeg måttet skiftet støtdemperlagerene 3 ganger og nå er de gåen igjen, så jeg lurer på hvordan jeg kan få slutt på dette. Ser GS selger justerebare støtemperlager, http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/438/1538160 Spørsmålet mitt er om jeg bør gå over til disse lagerene? Tåler de mer? Eller er det andre løsninger/demperlager jeg kan bruke? Begynner mildt sagt å bli lei av å skifte demperlager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Jeg hadde samme problemet med mine Bilstein dempere, men det visste seg jo at dempere var ødelagt og for stive, som igjen betyr mer stress på topplager. Skiftet topplager og til Sachs dempere, så er problemet borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Så du er ikke sikker på at du mangler en skive i festet mellom demper og tårnlager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daddycool Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2013 Jeg hadde samme problemet med mine Bilstein dempere, men det visste seg jo at dempere var ødelagt og for stive, som igjen betyr mer stress på topplager. Skiftet topplager og til Sachs dempere, så er problemet borte. Har fått byttet demperene foran en gang tidligere, men har aldri blitt helt fornøyd med de, spesielt på venstre side foran mener jeg at det er noe galt med demperen, har tatt dette opp med GS men har ikke fått særlig respons. Litt surt å bytte dempere når en har lagt ut 15000 kr. Hvordan kan man få testet om det er noe galt med demperene? Så du er ikke sikker på at du mangler en skive i festet mellom demper og tårnlager? Nei mangler ikke skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Jeg har sett nr 4 med Bilstein B8 fremme på min E39 nå. Siden det er en såkalt opp/ned demper som ikke har drenering så samler det seg vann inni demperen som gjør at den blir stivere og stivere. Dette settet jeg har nå er borret hull i før montering så får vi se hvordan det går. Hvis du søker litt rundt i verden så er det veldig mange som borrer hull i Bilstein dempere. Merkelig at de ikke har noen form for drenering originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daddycool Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2013 Jeg har sett nr 4 med Bilstein B8 fremme på min E39 nå. Siden det er en såkalt opp/ned demper som ikke har drenering så samler det seg vann inni demperen som gjør at den blir stivere og stivere. Dette settet jeg har nå er borret hull i før montering så får vi se hvordan det går. Hvis du søker litt rundt i verden så er det veldig mange som borrer hull i Bilstein dempere. Merkelig at de ikke har noen form for drenering originalt. Har du fått byttet på reklamasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Har du fått byttet på reklamasjon? Ja det stemmer. Både deler og arbeid dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Samme problem som hos meg, som Hpi har/hadde. Dog ble det ikke bedre av borring. Har nå Sachs supertouring eller hva de het, og de helt topp! For å se om demper er ødelagt så kan du prøve å gynge på skjermen foran på begge sider. Når mine var ødelagt, så ble bilen holdt fast nede av demper slik at den ble lavere når jeg hadde lent meg på skjermen. Den kom ikke opp igjen. I tillegg så var støtstanga på demper ekstremt rustet, selv etter bare 1-1,5 år gammel. Altfor dårlig av Bilstein! Men GS fikset opp og gav meg som sagt Sachs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Her er et bilde av mine 1-1,5 år gamle Bilstein B8 som hadde trøbbel med at de låste seg. Jeg vet ikke om dette påvirket ytelsen eller hva, men de burde nok ikke se slik ut etter såpass kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Jeg opplevde ødelagte Bilsteindempere (B8) etter ca 3000km på min E39 for noen år siden. Fikk nye på reklamasjon, og jammen skjedde det samme med de. Det kom vann i de, og de fungerte dårligere og dårligere. I minusgrader frøs de. Må si Bilsteinstjernen har falmet litt i min bok. Antok jeg hadde uflaks den gangen, men har sett at andre har slitt med det samme senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Sett nr 3 jeg hadde ble borret etter at de hadde låst seg. Rant ut endel vann av den ene og de ble mykere men ikke helt som nye synes jeg så da ble det sett nr 4 som ble borret når de var nye før montering så vil det vise seg om det er noen forskjell å borre før det kommer vann inni. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daddycool Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Høres ut som at jeg heller får reklamere på nytt på demperne i stedet for demperlagerene... har allerede skiftet dempere foran en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Lurer på om jeg også skulle byttet til ett annet merke, noen som vet om noen bra dempere, Korte som B8 er? Har B6 nå men egentlig er det for mye slakk mellom fjær og demper da jeg kunne montere de uten fjærklemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Ang borring, alle disse bilstein demperne er jo opp ned, og relativt like. Det er jo dog KUN e39 jeg har vært borti dette problemet på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 31, 2013 Share Skrevet Mai 31, 2013 Haug523, du kan velge Sachs supertouring, den er fin fin til senking. Har det på mine M fjører. Var kanskje bittelitt lengere enn B8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå