Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

....videre har vi denne Ferrari Testarossa som ble solgt ny her i 1988. Var nok ett rått syn på veiene her den gang :) Hos Ital Auto (eller hva de het) så ble denne Lamborghini Countach solgt ny til pyramidekongen Ole Christian Bach i 1986, ble visstnok solgt ytterligere en Countach ny i Norge og den skal være hvit om jeg ikke tar feil

Artig informasjon når det gjelder eldre superbiler i Norge. Firmaet du viser til var Italbil AS som hadde salgslokaler på Hoff gård mellom Skøyen og Smestad i Oslo. De hadde mye fint og jeg mener at de bl.a solgte 3-4 stk. Lamborghini LM002 på norske skilter (kun 328 stk. produsert).

Ellers gikk jeg i klassen med sønnen til eieren av Studio H. Olesen Pels i Oslo... som var og er en av landets finere pelsforretninger (uten at jeg har særlig sansen for den industrien). I 1974 hadde han en Mercedes-Benz W116 450 SEL 4,5 og det var alt annet enn alminnelig på den tiden. En nabo hadde en BMW E9 3.0 CSi... og den var heller ikke akkurat alminnelig i 1974.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite coutachen uten vinge, er hjemmehørendes på Jæren, den andre hvite med vinge, som er observert i nordfylket, er mye mulig den som er eid av en av eierene bak entreprenørfirmaet Vasbakk&Stol, en av disse skal ha en slik bil. Det har også kommet en orange Lamborghini Murcielago til Stavanger, i tillegg så er det en gul og en orange Gallardo her i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KF50000 er ihvertfall en Countach så regner med det er den :wink:

Den LY-registrerte Countachen er den samme som Fredrik90 (og jeg) har postet tidligere. Denne stod lenge på et (nedlagt) museum i Sørlandsparken, men er nå flyttet til et "museum" i Grimstad. (foreløpelig ikke åpent for alle)

Denne fikk jeg prøvesitte når jeg var der. Sitter jo helt nede på gulvet :shock:

Da er nok ikke den hvite Countachen Norsk, ser ut som en amerikansk modell med de kraftige blinklysa på sidene. De Norsksolgte har mye mindre :) KF50000 tallrekken er vel ett stykke utpå 90 tallet også så er nok en importert bil ja....

Ja den (LY regga) står dessverre innelukket foreløpig, men det snakkes om at dørene skal åpnes for publikum også etterhver. Er man heldig så får man imidlertidig se den på veien i sommerhalvåret, den har blitt luftet av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hender han lufter bilene heldigvis.

Men burde absolutt fått noen med peiling til å polere/lakkorigere ALLE bilene han har utstilt. Sjokkerende mye og grove vaske/poleringsriper på nesten alt som er utstillt. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers gikk jeg i klassen med sønnen til eieren av Studio H. Olesen Pels i Oslo... som var og er en av landets finere pelsforretninger (uten at jeg har særlig sansen for den industrien). I 1974 hadde han en Mercedes-Benz W116 450 SEL 4,5 og det var alt annet enn alminnelig på den tiden. En nabo hadde en BMW E9 3.0 CSi... og den var heller ikke akkurat alminnelig i 1974.

Ja luksus sedaner var litt mer vanlig og akseptert enn lave superbiler :) Iallfall hvis man var fabrikkeier, bedriftsleder eller banksjef så kunne man kjøre W116, Opel Admiral eller Jaguar XJ12. Overraskende mange av sistnevnte som finnes i Norge er faktisk Norsksolgte, gjerne med DA skilter :wink:

Apropo DA skilter, Arne Bendiksen hadde jo en Ferrari Dino som jeg husker å ha sett avbildet med DA skilter...noen som vet noe om denne? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierene av Vassbakk & stol har en pen bilsamling, men jeg tror ikke det er/har vært noen Countach i den samlingen. Den er forøvrig registrert i Bergen.

Denne Murcielagoen fikk en heller trist erfaring på motorveien inn til Stavanger: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 69677.html

Kjenner han som hadde denne, og passerte bare minutter etter dette uhellet. Denne ble kondemnert etter denne smellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble kondemnert etter denne smellen.

Er du sikker på det? synes jeg så den til salgs for litt siden hel og pen :?

Jeg ble iallefall fortalt av eieren at den ble kondemnert, og at forsikrings selskapet. har overtatt bilen, mulig de har solgt "vraket" videre, til noen som har bygget den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KF50000 er ihvertfall en Countach så regner med det er den :wink:

Den LY-registrerte Countachen er den samme som Fredrik90 (og jeg) har postet tidligere. Denne stod lenge på et (nedlagt) museum i Sørlandsparken, men er nå flyttet til et "museum" i Grimstad. (foreløpelig ikke åpent for alle)

Denne fikk jeg prøvesitte når jeg var der. Sitter jo helt nede på gulvet :shock:

Stemmer at det er KF50000 ja :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

denne tråden må vi da holde i gang!

vet om en del superbiler i den øvre klassen her i norge. kan skrive litt info om de til uken en gang:)

for å gjøre det kort nå siden klokken snart er 4, tar vi bare denne - siden det var så mye grining om at alle våre vakre jaguarer er eksportert ut av landet.

1yrlw24iqy2n7s2gigrh.jpg

denne kom til norge 3-4 år siden. karen som la ut dette bildet på autofoto.no sa han hadde snakket med eieren. den skulle ikke registreres på skilter, bare ta seg godt ut i garron. dette er noen år siden, så mulig den har skilter nå...eller så står den bare og samler støv #-o MEN vi har i alle fall en xj220 her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våres kunder gjør jobber for Ugland innimellom og har tilgang til "museumet".

Sist jeg var der nede ble jeg spurt om å være med å ta en kikk.. desverre det ble ikke tid, men har blitt lovet en runde neste gang jeg er hos denne kunden.

Det skal være mange gamle superbiler der.

De ble utstilt for noen uker siden, for allmenheten.. kun èn dag.. og etter hva jeg har forstått kommer det aldri til å bli åpnet for publikum igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...