Kjell Z3 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Audi kommer etter ryktene med sin Q8 e med en rekkevidde på 595 km sannsynligvis i 2017, da er det viktig at BMW også følger litt med her, men de har jo lagt grunnlaget nå med i3. De bør ikke gå glipp av av dette sterkt voksende markedet. Audi'en blir en bil sannsynligvis i prisleiet 7-900.000,-., og BMW burde også komme med en langtrekkende el-bil. Jeg mener at når man likevel produserer biler som går på stylter kan man likegodt lage el-biler også. En X3 / X5 har ikke mye med den "normale" BMW å gjøre uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Beklager offtopic og kverulering her, men 6-serie, M6 og i8 dekker veldig bra for CL og SLS synes jeg i hverfall. Tja, 6-serie/M6 er nærmere e-klasse coupé enn CL, og ikke i nærheten av SLS. Hvor i8 kommer inn vet jeg ikke, men den kommer nok litt mer på sidelinjen. R8 konkurrerer vel mest med SL, ihvertfall V8-versjonen, og her har heller ikke BMW noe. Jeg er enig med Fredrik 90 at BMW mangler noe her. En ny 8-serie hadde vært en direkte konkurrent til CL, og det burde vært på plass for lengst. I tillegg kunne jeg gjerne sett en Z6(?) som kunne konkurrere mot SL/R8, og en ny M1 mot SLS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Beklager offtopic og kverulering her, men 6-serie, M6 og i8 dekker veldig bra for CL og SLS synes jeg i hverfall. Delvis også R8, men R8 med V10 blir superbil aktig og jeg skal si meg enig med at BMW mangler en bil med sikkelig drømme/plakat-faktor som M1 eller M8 prototypen. Hadde sikkert hjulpet imagebygging og vist røkla hvor skapet skal stå, men skjer sikkert ikke. i8 var liksom det store her har jeg fått inntrykk av.. GL er egentlig en seriøs offroader, så at BMW skal gå inn i et nytt modellmarked der biler som Landcruiser, Rang Rover + Sport, osv har vært etablert lenge, kun for å selge til folk som skal bare kjører på asfalt uansett, ser jeg ikke helt poenget med. Viss du mente mer som Audi Q7, altså bare en enda større luksus SUV for folk med mætta kidz, enorm pondus/kropp eller med personlige mangler så er jeg med. Nye X5 er ikke en liten bil og den har muligheter for 7 seter, men har lest rykter ang. en X7. Så her kan det være lys i enden av tunnelen! Ånei, I8 med sin tresylindrede turbomotor er ikke en gang i nærheten av SLS eller R8....6 serie konkurrerer delvis mot SL og BMW mangler en større V12 basert lukuscoupe etter samme prinsipp som CL, her skulle de ha realisert en ny 8 serie basert på konseptbilen Grand Lusso . X7 er i følge ryktene på trappene og skal være ett enda mer luksuriøst alternativ enn X5, men den som lever får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 SL er en to-dørs "sportsbil" med to seter, 6-serie er ikke helt der. Jeg vil ikke kalle de direkte konkurrenter, men det er nok likevel det nærmeste BMW har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 SL er en to-dørs "sportsbil" med to seter, 6-serie er ikke helt der. Jeg vil ikke kalle de direkte konkurrenter, men det er nok likevel det nærmeste BMW har. Ja det er litt i gråsonen der, men ser alltid at 6 serie Cabriolet blir testet mot SL cab i tester. 6 Serie GC konkurrerer jo med CLS og A7 og ordinær 6 serie føler jeg står litt uten konkurrenter fra de to andre. A5 og CLK føler jeg retter seg mer mot 4 serien igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Ja, vi er egentlig enige der, og godt er vel det, for denne tråden handler om noe helt annet. Edit: for å rette opp i dette passer det jo med et pent bilde av en i3. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Kan ikke si at I3 er en stygg bil lenger http://www.lumma-design.com/news-en/lumma-design-presents-design-concept-clr-i_50.php?PHPSESSID=821098dc2707681f3a4b6cff542f6db1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Tøff den, men ikke håp i havet med sånne hjul, hjulhusene er dessverre alt for smale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Den var faktisk litt feit Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Problemet med den er jo at hjulene alene sikkert tar 30-40 prosent av rekkevidden som fra før ikke akkurat er imponerende lang..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Poenget her er vel at i3 er en seriøs elektrisk/miljøbil og dermed ikke et godt utgangspunkt for ekstreme customprosjekter som inkluderer store felger/dekk, ekstra plastikk og massive eksosrør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Børster støv av denne tråden, da jeg har brukt info fra flere her til å diskutere med meg selv hvilket steg jeg skulle ta ved neste bilbeltet. Etter 6 måneder med testing av diverse biler + diverse analyser og ødesløse timer på finn.no - fikk jeg denne uken bestemt meg, for mitt neste bruksbil. Min 17 år gamle a6 quattro rundet 300k denne uken , og har danket ut det meste av halvnye fornuftskjøretøy i prisklasse 150-200k ( passat, octavia, avensis osv). I den ene enden har jeg vurdert Max leketøy type LR deffender og wrangler UL (varebil) til kjøremaskiner (brukt) f30 og f20, dog med minste motor Subaru outback eller audi A4 allroad, hadde vært det naturlige valget, som arvtager etter 14 år med skikkelig bruks audi. Men man lever kun en gang , kan ikke safe hele veien noen ganger må man prøve noe annerledes , så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut hva en el- bil var for noe. Startet med å teste bmw i3 i november , her ble jeg rett og slett tatt på senga, el- bill var jo mye mer en det jeg hadde forestilt meg, bilen var jo meget fin å kjøre. Men siden dette var første elbil bekjentskap , fortsatte jeg å teste , vw up, leaf og golf 7 ( bensin) ,som snart lanseres som el- bil, alle disse var helt grei, men har hatt fwd før og vært fornøyd med rwd og awd. Så fikk jeg anledning til å prøve en vw touareg diesel , dette var triggeren for meg til å ta det neste steg - etter timer med inåndig av diesel eksos/ eim ,kvalme, duving i latterlig stor bil , min kropp på 180 85 kg, ble rett og slett bitte liten inne i denne farkosten, nei dette ble helt feil for meg. Jeg digger bensinbilen som jeg har , ingen av disse skal selges , men brukes både som famile/feriebil , hobby bilen jeg har med rekkesekser skal nytes til siste dråpe på godværsdager. Men siden jeg 90% av tiden/km - ca 25.000 i året, går i Oslo og omegn, så bruker jeg idag ca 50 lapper på bensin og bom pr. År. Med elbil ,så får man i tillegg til ekstremt lave driftskostnader, forhøyet komfort for by ,køkjøring da bortfall av motorstøy og forenklet kjøring da det kun er et gir å forholde seg til. Valget mitt falt til slutt på BMW i3, ja den har noen svakheter, men du verden for et artig kjøretøy - bilen er sikkert ikke optimal for en storfamiliene eller for de med behov for å dra henger, men det slipper jeg å bekymre meg over. Bilen har motor bak og er bakhjulsdrevet og er usannsynlig rask i responsen. Det noe ventetid på i3 , så den dukker ikke opp før sommer. marius paulsen, S. Gunstad og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Hvis din gamle A6 er holdbar og god så behold den, er det billigste bilholdet du kan ha på sikt. Audi 100/A6 C4 er de siste gode Audiene som er bygget, alt etter dette er møl som går i stykker...Hadde en 1993 100 2,6 selv, knallgod bil må jeg si som gikk små godt dog ikke like solid byggekvalitet som E34en jeg har nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Ja disse c4 er virkelig solide, senere modeller har jeg ikke hatt sansen for. * kjørte nylig Oslo/gjelleråsen - Trondheim sentrum (forskningsparken) , med start kl. 04.00 og parkering kl. 10.15 for å lede et møte ut dagen. Kjørte hjem etter endt arb. Dag dagen etter. Dette var kjøring i kraftig snøvær - selv ny el bil vil ikke klare dette. Billig bilhold er det , og ikke minst pga fravær av for mye komplisert , så er det kurant å vedlikeholde selv. Ja bilen beholder jeg i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 E.H.D og RNJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå