Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke like strengt når du er 23 og jeg er 19 ;) Og ja, kan være at du leverer for dem også, haha. Mulig en privatperson vil tillate meg det en dag.. Bare prøvd E-Golf av elbiler, og var ikke veldig imponert av den akkurat.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt grei, men ikke noe spesielt. Toppfart på 140 var også litt irriterende :lol: Og ræva dekk på den jeg prøvde, så understyrte av ingenting. Men nå skal jeg ikke besudle tråden her med VW-snakk.

nei sant nok :P men grei bil til en billig bil mtp at du får en kliss ny til 250 000 xD

men sorry OT tilbake til 540´n! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et litt anderledes innlegg i dag, er alltid åpen for nye ting, men har alltid hatet elbiler siden jeg først fikk vite om de, leaf, up og alle de små der, men så kom tesla og tok verden med storm, 2t super sedan som var ganske billig iforhold til konkurentene som hadde 4 dører og stor motor, til og med 2 dørs sportsbiler!

Fikk prøvekjørt en tesla i dag, mer nøyaktig en p70 med 4 hjuls trekk, og jommen var det artig!

400hk som er der momentant og sømløst uten å skifte gir er en utrolig rar følelse.

Stod stille på en påkjørings rampe mellom lillesand og Kristiansand yxn for de som vet om den, og ga bånn gass, la merke til en bil i sidesynet idet jeg ga gass, og endte opp forran den med god margin før feltet slutta.

Og det og stå stille samt vente i lyskryss var også uvant, ingen vibrering, fun fact: Mercedes leverer spakene til gir og vindus viskermekanismen, el vinduer, og knapper til det elektriske setet [emoji14]

Veldig artig men rart, telsla er en premium bil og det kjennes, den er tung og stabil og har en Mercedes feel på seg.

Men akkurat nå er ikke tidspunkt for noen tesla for min del, hadde vært ideelt med den som hverdagsbil og 540n som kosebil. med det var gøy å prøvekjøre tesla det skal de ha!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

70D var det du kjørte, den finnes ikke i Performance ;)

 

Det stemmer at hendler er like som hos Mercedes, da Daimler eier en liten andel av Tesla, rundt 1-2 prosent hvis jeg husker riktig.

 

Morsomt å høre at folk i bilmiljø får sansen for elbil.

Det, for meg, gjør at jeg tror mye av hatet rundt elbiler ligger i uvitenhet rundt konseptet, og at man ikke har prøvd slike biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70D var det du kjørte, den finnes ikke i Performance ;)

Det stemmer at hendler er like som hos Mercedes, da Daimler eier en liten andel av Tesla, rundt 1-2 prosent hvis jeg husker riktig.

Morsomt å høre at folk i bilmiljø får sansen for elbil.

Det, for meg, gjør at jeg tror mye av hatet rundt elbiler ligger i uvitenhet rundt konseptet, og at man ikke har prøvd slike biler.

Tror mye av hatet ligger der, at det er uprøvd, er jo premium feeling, tung og stødig bil, med eksepsjonelle specs som hamler opp med super biler. Eneste negative er all den ladinga, at man må planlegge så mye mer.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Endret av crabfish190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra når du går tilbake til original fargen, den er så classy og fin på denne bilen :)

Var selv og prøvde Tesla, det var P85D versjonen med 700 hester. Sykeste akselerasjonen jeg har vært med på, såpass at man blir kvalm og uvel om man gjør det for mange ganger. Synes dog ikke den når opp til F10 5-serie når det kommer til kvalitet, comfort og kjøreegenskaper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

20160109_145432.thumb.jpg.740150ee5c2640

Plutselig,  flere dager med mye snø! 

20160105_155823.thumb.jpg.b77433a5099269

Gjør meg godt når jeg ser fler e34 og iallefall vogn :D (heldig plassering av snø på skiltet) 

20160105_214714.thumb.jpg.02402f881896cd

Lurer på hvordan all snøen kom seg in der :o?? 

20160118_195707.thumb.jpg.04faaf43f704ca

 

Så bestemte jeg meg for å bytte kasse pga en sync ring i 2 gir. fikk en kasse ganske billig, men neida den passa ikke. men ville ikke putte i den gamle kassa inn igjen så da var det på leit etter ny kasse.  

getrag til venstre of zf til høyre. 20160120_181226.thumb.jpg.3a40d8fb864b74

Har fått tak i en zf 525 kasse med 145.000 km dokumentert  for 1250 :D 

Nå har bruksbilen stått en uke på bukk :(  men den som venter på noe godt,  venter ikke forgjeves  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
24 minutter siden, viggo E34 skrev:

Var ikke no upris det nei 😀

Ble bra med ny kasse da?

Digg med ny kasse ja,  men må få den i hehe,  problemet ble da jeg demonterte knakk 4 av 6 bolter så pøvde å borre de ut under bilen,  men det gikk ikke,  så må skru ut manifildene og borre ut rett.  Problemet er mangel på garasje tid,  og kræsj med jobb..  Så for se til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sist gang jeg holdt på å skru, så knakk 4 av  6 bolter, prøvde å sveise på en bolt,  men  det gikk slik :20160210_211212.thumb.jpg.62ab84fcf9e883

fikk borra opp en,  men  resten var det alt for mye vinkling til å kunne borre rett

20160210_203340.thumb.jpg.e0ee3d14b58e48

Denne gangen skulle skru av manifoldene og få de i en skrustikke der jeg kunne borre boltene ut, men begge løftebukker var opptatt :( en som skulle lufte bremser,  og en annen som skulle bytte clutch på en  landrover, jaja tenkte jeg får begynne på felgene jeg har :) 

Muttertrekker,  og piper. 

Snapchat-595267596772975401.thumb.jpg.18

Noen av boltene var veldig vriene,  måtte banke pipen på (bolthodet).  Mistenker korrosjon,  eller at noen av boltene er 9mm istedenfor 8mm som jeg har pipe til. 20160217_181707.thumb.jpg.d9ffe21da9c8a5

Måtte seff snu senter når jeg fikk sjansen :

20160217_175933.thumb.jpg.c0ab87df51fcf7

Ble mandig innpress nå 😈

Tenker å lakke senter i en slags gunmetal farge,  men det er uendelig mange forskjellige, noen som har tips til noe?  Er også en liten mulighet for at jeg skal utvide,  må da kappe av "leppa" og da gjør om til 3 delte,  2 delte er bare sveisa sammen 3 delte ser man nøye på disse så ser man en sveis akkurat der ytter og innerleppa treffer. 

 

 

Dette er org oz mito hjul 10" og 9" breie kanten standard er 3" forran og bak,  men blir litt mindre da center bygger litt,  så men en 4" leppe blir vel greit :P

Har ikke helt bestemt meg ennå ang det,  blir litt mer jobb, må prøve felgene med snudd senter en gang iallefall  :P

IMG_20160219_032637.jpg

Endret av crabfish190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...