///Magnus Skrevet September 9, 2013 Share Skrevet September 9, 2013 Da var det visst tid for bilbytte igjen, og min X5 4,8iS gikk i innbytte mot en E61 M5. Var i og for seg fornøyd med X5en, men det er noe eget med M-bil, og som vanlig gøy med noe nytt! Grunnen til at det ble E61 M5, var vel igrunn at jeg tilfeldigvis reflekterte over at prisene på denne generasjonen M5 nå var kommet ned på et relativt mennesklig nivå. Dette har vært en bil jeg har siklet på fra den kom, og for min del da særlig stasjonsvogn kontra sedan. Synes rett og slett den er penere, samtidig som jeg trenger plassen til et hundebur og at vi har en liten gen-videreføring på vei. Relativt sjelden er den også - kun produsert i 1025 eksemplarer. M3 CSL er til sammenligning produsert i 1400 eksemplarer. Var i sommer nede og prøvde en bil som sto til salgs i Kristiansand, og var vel solgt allerede da. Det ble ikke akkurat den bilen, men en tilsvarende. Bilen er en 2007-modell Black Sapphire metallic (sort) med Silverstone II (grått) interiør. M5 Touring kom sammen med faceliften (LCI) til E60/61 i 2007. Jeg må si at denne bilen er den perfekte kombinasjon av fornuft og ufornuft. Man kan kjøre komfortalbelt med god plass og 400 hester den ene veien, for så å trykke på M-knappen og få strammere understell, mer presis styring, hardere og raskere girskift og 507 hester den andre veien. Det er to forskjellige kjøreturer for å si det sånn... Jeg har hatt en M3 og en M3 CSL tidligere, og heldigvis har denne M5en også den typiske M-følelsen jeg liker så godt, og har savnet. Fantastisk lyd og gassrespons fra en perle av en turtallsvillig sugemotor - som dessverre antakeligvis er den siste av sin rase i disse miljøhysteritider... Har ikke så mye planer, men mørkere ruter og vinterdekk står på blokka. Har et sett 21" Hartge Classic 2 til den også, men vurderer å selge det. Synes de blir hakket for store, og ikke minst tunge. Noen bilder: DieselVegard, hermanoo90, MariusW og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 9, 2013 Share Skrevet September 9, 2013 Grattis med M bil igjen! Det er som du sier noe eget med M:) Ser forøvrig virkelig lekker ut. Ikke vurdert rails? Grattis også med en på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 9, 2013 Share Skrevet September 9, 2013 Lekkert! Pent med hvitt/lyst skinn i sort bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 9, 2013 Share Skrevet September 9, 2013 Nei så rått Dette er stasjonsvogna si det, gratulerer så mye Er bilen solgt ny i Norge eller nylig importert, var en lik en som for en del år siden ble heftig smelt og fikset opp igjen Forøvrig gøy med to E61 M5 i forumet på kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 For en utrolig nydelig bil. Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 åhh gratulerer med drømme vogn fantastisk fint interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 10, 2013 Forfatter Share Skrevet September 10, 2013 Takker! Rails vurderes når evt behovet for skiboks melder seg. Synes det ser cleant og fint ut uten, og så og si alle har jo rails i det landet her. Bilen er kjøpt ny og servet i Italia, og jeg er første eier i Norge. Den er kjøpt og servet i Bussolengo utenfor Verona, så antas å ha hatt én eier i Italia. Kjøpekraften er som kjent ikke på topp i Europa, så den ble solgt til en forhandler i Tyskland i mai, der ble den plukket opp av Drømmebil AS som jeg kjøpte den av. Den umiddelbare fordelen jeg tenker på med bil gått i Italia, er at den antakeligvis ikke har sett så mye saltlake, strøsand og drit. Det bærer den også preg av. Feks så er den originale frontruta fortsatt helt plettfri, det hadde den ikke vært her til lands... Den kommer til å bli brukt på vinteren her, men mye av grunnen til at jeg har samvittighet til å velge en slik bil, både med tanke på km og vinterbruk, er at jeg kjører relativt lite iløpet av et år. Mellom 10- og 12-tusen. Grått interiør var i utgangspunktet ikke førstevalget, men liker det veldig godt nå. Lyst interiør gir jo absolutt en litt mer spennende kontrast i mørk bil. Tepper og slikt er heldivis ikke lyst, da kan det bli litt for mye av det gode igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Gratulerer med en m-bil. Ser jeg misunner deg mye( på en god måte seff ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Nydelig.. Hver sin smak naturligvis, men jeg synes dette er det fineste interiøret. Svart skinn synes jeg er gruelig kjedelig, men samtidig så er det veldig praktisk for de late Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Så fett ut uten rails faktisk!! gratulerer med feit bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freddalur Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Dette er absolutt en drømme bil Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Gratulerer med drømmebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Gratulerer med flott bil! Stemmer for å ikke montere rails, tross alt ikke et ekspedisjonskjøretøy du har der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Ja... gratulerer med superfin bil. Jeg vil tro at den på alle måter er helt grei når V10 motoren nærmer seg 8000 rpm. Jeg har aldri sett poenget med rails... mest clean & sleek uten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå