Hardtop Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Nei, men vi sjekket også i Drammen der de ettermonterer på bla bmw, de var også klare på at det ikke går Dette må jo være nytt på facelift det da. Jeg har både Webasto og M-pakke på min F11 fra 2011. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg er enig i at Sportautomat ikke er nødvendig på 520d, men på mer motorsterke biler som 530d så ville jeg ikke vært uten. Har også kjørt sportautomat på 320d og den girkassen synes jeg er fantastisk, rett og slett. Men det er en smakssak Har du 335en ennå? Jeg hadde sportsautomat på f30 320d jeg hadde, det var greit det, men ikke noe must. Å det er jo kun 520 du ikke får det på lenger.335'n ble til en X5 via GT'n ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Dette må jo være nytt på facelift det da. Jeg har både Webasto og M-pakke på min F11 fra 2011. På vår 2012 modell F11 med m-sport har vi også webasto. Rare greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Dette må jo være nytt på facelift det da. Jeg har både Webasto og M-pakke på min F11 fra 2011. Nytt på facelift ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Sportsautomat er overhodet ikke savnet på slik bil. Det er sikkert pga at denne ble satt opp som en komfort bil. Man har jo også muligheten til og endre motorkarakteristikk, så jeg tenker det holder. For å få sportsautomat så må man opp til 525, et alternativ jeg hadde for et par år siden, bortkastede penger i forhold til 520. Hva skjer når du skyver girspaken til venstre? Står det S5 f.eks eller bare MS i displayet? Det er sikkert ikke så stor forskjell i praksis, for jeg tror selve kassa er den samme, men sportaut spaken er så mye finere. Tror prisforskjellen på 520d og 525d har blitt mindre, for nå er det "bare" 77000kr i forskjell på F10 iallfall. (184hk vs 218hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 S1-8 Og jeg syns 77' for grom gearspak er mye;)) for effektmessig er det ikke myeå merke. Man må gå for 530 hvis det skal ha noe for seg, og da begynner det å nærme seg 200' mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 S1-8 Og jeg syns 77' for grom gearspak er mye;)) for effektmessig er det ikke myeå merke. Man må gå for 530 hvis det skal ha noe for seg, og da begynner det å nærme seg 200' mer Så den har fått 8 trinn også, var vel kun Sportsautomaten som hadde det på preface. Ja da forsvinner jo enda en grunn til å velge sportautomat Ikke noe vits i å kjøpe 525d nå lengere etter at denne også ble 2,0 liter, er jo i grove trekk en "chippa" 520d som koster over 70 000 kr mer. Da hadde jeg mye heller valgt 520d, slengt på X drive og M Sport samt kjøpt original tuning som opprettholder garantien johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg kjøpte på rett tid, og fikk med xdrive for 9900,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Så den har fått 8 trinn også, var vel kun Sportsautomaten som hadde det på preface. Ja da forsvinner jo enda en grunn til å velge sportautomat Ikke noe vits i å kjøpe 525d nå lengere etter at denne også ble 2,0 liter, er jo i grove trekk en "chippa" 520d som koster over 70 000 kr mer. Da hadde jeg mye heller valgt 520d, slengt på X drive og M Sport samt kjøpt original tuning som opprettholder garantien Alle aut kassene er 8-trinns. 525d har jo 34 hk og 70Nm mer, så det bør jo merkes i forhold til en 520d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Da hadde jeg mye heller valgt 520d, slengt på X drive og M Sport samt kjøpt original tuning som opprettholder garantien Ved original tuning må du vel også betale for hestekreft avgift (bmw krever dette ved kjøp), så da blir det jo svindyrt. Da ville jeg heller chippet den hos TS-tuning. Rimeligere, og kan ikke oppdages, så da slipper du unna avgiftene samt at garantien opprettholdes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Alle aut kassene er 8-trinns. 525d har jo 34 hk og 70Nm mer, så det bør jo merkes i forhold til en 520d.Jeg har hatt f11 525xdat, og jeg er ikke i tvil om at det var bortkastede penger kontra og kjøpe en 520. S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Gratulerer med flotte biler John ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Alle aut kassene er 8-trinns. 525d har jo 34 hk og 70Nm mer, så det bør jo merkes i forhold til en 520d. Jeg synes ikke forskjellen var så stor på disse to, det er klart man merket at det var mer "trøkk" men ikke nok til å forsvare prisen På 3,0 litern så hadde man i det minste en annen lyd som igjen ga ett annet inntrykk av kjøreopplevelsen. Ved original tuning må du vel også betale for hestekreft avgift (bmw krever dette ved kjøp), så da blir det jo svindyrt. Da ville jeg heller chippet den hos TS-tuning. Rimeligere, og kan ikke oppdages, så da slipper du unna avgiftene samt at garantien opprettholdes. Bavaria har iallfall tilbydd Hartge tuning, mine foreldre fikk gjort dette da de kjøpte ny 520d. Kostet vel rundt 20 000 kr og da beholdt man garantien, finnes vel noe annet også utenat jeg har satt meg så mye inn i dette. Men hva har egentelig dette med denne tråden å gjøre? La oss dreie tilbake til Johnja sin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Grattis med nok en flott bil i garasjen! johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2014 Greit med høy bil når det er såpass med snø KireS og m-blå reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå