Gå til innhold

Min BMW 420D M-Sport-- SOLGT! Ny bil :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

4-serie med diesel.... Burde ikke være lov....

 

 

Janteloven lenge leve, har man ikke råd til det selv så skal jammen meg de som har det få høre det!  ](*,) ](*,) Helt greit å ha forskjellige meninger, men er det så forferdelig vanskelig å holde slikt for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janteloven lenge leve, har man ikke råd til det selv så skal jammen meg de som har det få høre det! 

Jeg synes det blir litt feil å dra "misunnelse" kortet her, jeg vil nå heller si smak og behag :) Hadde det ennå vært en 335i eller en M4 så kunne jeg vært med på jantelov og misunnelse, men noen mener diesel ikke hører hjemme i en bil som dette og de må de fritt få hevde uten å få janteloven trøkket opp i trynet...

Jeg skal ikke si at diesel er fysj for det kjører jeg selv, men i en Coupe som dette så blir det bare feil for min del. Men der blir alt under 335I feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt feil å dra "misunnelse" kortet her, jeg vil nå heller si smak og behag :) Hadde det ennå vært en 335i eller en M4 så kunne jeg vært med på jantelov og misunnelse, men noen mener diesel ikke hører hjemme i en bil som dette og de må de fritt få hevde uten å få janteloven trøkket opp i trynet...

Jeg skal ikke si at diesel er fysj for det kjører jeg selv, men i en Coupe som dette så blir det bare feil for min del. Men der blir alt under 335I feil ;)

Folk vil vel hevde at om du ikke har en tilsvarende dyr bil selv, får du la være å kritisere motorvalget. Det er jeg forsåvidt enig i, så lenge det er såpass direkte knyttet opp mot avgift, og derav høy pris. Blir litt som å bo i et slitent rekkehus selv, og kritisere andre for å ikke ha enebolig med svømmebasseng og dobbel garasje.

Om en coupe under 35i er feil i dine øyne så er du velkommen til å bruke 1 million på en 435i, det er ingen som hindrer deg :) Likevel kjører du rundt i forrige generasjons 3-serie. Og det er selvfølgelig helt opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil vel hevde at om du ikke har en tilsvarende dyr bil selv, får du la være å kritisere motorvalget. Det er jeg forsåvidt enig i, så lenge det er såpass direkte knyttet opp mot avgift, og derav høy pris. Blir litt som å bo i et slitent rekkehus selv, og kritisere andre for å ikke ha enebolig med svømmebasseng og dobbel garasje.

Om en coupe under 35i er feil i dine øyne så er du velkommen til å bruke 1 million på en 435i, det er ingen som hindrer deg :) Likevel kjører du rundt i forrige generasjons 3-serie. Og det er selvfølgelig helt opp til deg.

Så man må altså har råd til den bilen man skal kritisere for å få og å si sin menig? Der er jeg i såfall sterkt uenig, men får altså ikke diskutere M biler her inne da svært få av oss har råd til slike biler? For meg så måles ikke bilentusiasme etter tykkelsen på lommeboka....

Grunnen til at jeg kjører rundt i min haug gamle 3-serie er fordi jeg ikke har råd til 435I (som ikke er mitt valg om jeg skulle brukt en mill på bil), jeg kunne hatt råd til en ny 420d men de pengene legger jeg da heller i en to år gammel F10 530d. Alt handler om prioriteringer og biler kan man kritisere eller applaudere uavhengig om man har råd til dem eller ei, det mener nå iallfall jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha råd til en 435i for å kunne kritisere dieselmotorene til BMW, men det er uansett patetisk å komme med latterlige uttalelser om at det ikke burde være lov med dieselmotor i 4-serien. Foretrekker man bensin, så er det helt greit (jeg gjør det selv), men det er en grunn til at BMW selger såpass mange dieselbiler i Europa. De tilbyr rett og slett en fantastisk blanding av ytelse og drivstofføkonomi, og det er ingen grunn til at man ikke skulle kunne få dette i 4-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen godt folk har forskjellige meninger, ellers hadde det blitt kjedelig! :)

Som nevnt tidligere, så er utstyr viktigere enn motor i mitt tilfelle. Da ble det en loadet 420D, istedenfor en kjip 428i.

 

Har M5`n som dekker mine behov om jeg ønsker fart og morro. 

 

MEN, selvfølgelig hadde jeg kjøpt en 435i om jeg hadde hatt mere penger! Men og kjøpe helt ny BMW, koster nok som det gjør.. 

 

 

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg savner F10`n. Mye mere komfort.. Når F32`n blir solgt, blir det nok en loadet F10 535D eller 530D..

 

.......hvis jeg ikke ryker på en E92 M3 da    :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg savner F10`n. Mye mere komfort.. Når F32`n blir solgt, blir det nok en loadet F10 535D eller 530D..

 

.......hvis jeg ikke ryker på en E92 M3 da    :bounce:

Ja, jeg vet ikke hva jeg skulle valgt isteden for f10'en, synes den er helt konge.  :bmw:

Jeg vurderte f30, men følte at det ikke ble en stor nok oppgradering fra e90.

Og med coilovers og M5/M550d stab.stag kjører min minst like bra som en f30 også.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha råd til en 435i for å kunne kritisere dieselmotorene til BMW, men det er uansett patetisk å komme med latterlige uttalelser om at det ikke burde være lov med dieselmotor i 4-serien. Foretrekker man bensin, så er det helt greit (jeg gjør det selv), men det er en grunn til at BMW selger såpass mange dieselbiler i Europa. De tilbyr rett og slett en fantastisk blanding av ytelse og drivstofføkonomi, og det er ingen grunn til at man ikke skulle kunne få dette i 4-serien.

Ja måten innlegget i første omgang var skrevet på var lite heldig, sånn sett så forstår jeg reaksjonene som kommer. Med å komme med janteloven er tull og tøys, dette har ingenting med janteloven å gjøre. Å kjøre BMW med diesel er ingen skam, jeg tør påstå BMW lager markedes beste dieselmotorer i dag med en kombinasjon av ytelser og økonomi ingen andre kan matche :)

Det er jammen godt folk har forskjellige meninger, ellers hadde det blitt kjedelig! :)

Som nevnt tidligere, så er utstyr viktigere enn motor i mitt tilfelle. Da ble det en loadet 420D, istedenfor en kjip 428i.

 

Har M5`n som dekker mine behov om jeg ønsker fart og morro. 

 

MEN, selvfølgelig hadde jeg kjøpt en 435i om jeg hadde hatt mere penger! Men og kjøpe helt ny BMW, koster nok som det gjør.. 

 

 

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg savner F10`n. Mye mere komfort.. Når F32`n blir solgt, blir det nok en loadet F10 535D eller 530D..

 

.......hvis jeg ikke ryker på en E92 M3 da    :bounce:

Helt enig, vi har alle forskjellige behov og da er det godt vi kan velge det som passer best for enn selv. Noen mener diesel blir feil mans andre mener det er det helt riktige....

De fleste hadde nok valgt 435I om vi hadde hatt ett fornuftig avgifts system, når vi ikke har det så får man nøye seg med mindre motor eller vente to tre år til 435I har sunket i pris. Det er opp til en og enhver å avgjøre :) F10 er herlige biler med fantastisk kjørekomfort med perfekt balanse mellom sport og komfort, driver selv å leter i hovedsak etter 530d men å finne bil med både Sportautomat, M sport, stor navi og takluke er ikke lett...Også har jo 535I blitt ett godt kjøp inn ifra Tyskland 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man må altså har råd til den bilen man skal kritisere for å få og å si sin menig? Der er jeg i såfall sterkt uenig, men får altså ikke diskutere M biler her inne da svært få av oss har råd til slike biler? For meg så måles ikke bilentusiasme etter tykkelsen på lommeboka....

Grunnen til at jeg kjører rundt i min haug gamle 3-serie er fordi jeg ikke har råd til 435I (som ikke er mitt valg om jeg skulle brukt en mill på bil), jeg kunne hatt råd til en ny 420d men de pengene legger jeg da heller i en to år gammel F10 530d. Alt handler om prioriteringer og biler kan man kritisere eller applaudere uavhengig om man har råd til dem eller ei, det mener nå iallfall jeg :)

Jeg har aldri sagt at man ikke kan kritisere bilen om man ikke har råd til den - jeg har sagt at jeg mener det blir feil å kritisere motorstørrelsen, og kun det, dersom man ikke har råd til noe tilsvarende selv. Jeg kunne ikke funnet på å kritisere en som kjøper en F11 530d for at han ikke gikk for en 535d, når jeg kjører en F11 520d selv. Hva angår design, modifiseringer og øvrige synspunkter så står man fritt til å komme med sine synspunkter uansett om man kjører M5 eller Skoda. Jeg sa heller ikke at bilen din er hauggammel, jeg skrev bare "forrige generasjons 3-serie", noe som vitterlig også er korrekt. Om du anser den for å være gammel for stå for din regning, for det mener ikke jeg at den er uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje litt bastant ut, men det jeg mener er:

 

-Om man kjøper en 4-serie, da setter man sportslighet og kjøring foran fornuft. (Hadde man vært fornufting hadde man kjøpt en 3er.)

 

Derfor blir det litt sånn halvhjertet å kjøre 4er med diesel....Jeg liker litt å kjøre bil, men ikke helt ;)

 

Spesielt blir jeg overrasket over de som kjøpte E92(E93?) cab, med diesel. Hvem er det som gidder å sitte høre på den driten der. 330d går vel nesten an, men 320d??

 

WTF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...