Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det nettopp er kommentarene og filmingen utenom selve kjøringen som løfter filmen opp på et høyere nivå enn bare en vanlig amatørfilm fra en biltur. Filmen er på den måten mer et ordentlig reisebrev og dermed også mye mer interessant enn det man normalt ser i relasjon til amatørfilmer av dette kaliberet. Det er også verdt å tenke på hvor mye jobb som faktisk ligger bak en film som dette. Med et kamera og/eller kun en bil må Bjørn stoppe flere ganger bare for å kunne filme sin egen bil kjøre forbi. I tillegg må han hele tiden huske på å filme nye sekvenser slik at det ikke oppstår logiske og merkbare "huller" i filmen. Slikt krever en hel del planlegging og tilrettelegging. I tillegg kommer også klippingen av filmen i ettertid samt å legge på musikk, fjerne evt. uheldige kommentarer/lyder etc. Dette er kanskje lett nok når en film er 10-15 minutter lang, men når filmen er 1,5 timer lang er det snakk om noe mer enn et rent amatørprosjekt. Jeg er iallefall veldig imponert over de filmene Bjørn lager... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk video! Artig at du tok turen innom Tromsø til tross for at det er en omvei og du ikke hadde noe easybring å levere. :) synd dere var så uheldig med været.

Gleder meg til del 2!

Jeg hadde vært i Tromsø én gang for mange år siden. Og da var det mørketid og jeg var på et jobboppdrag. Denne gangen fikk jeg sett mer :) Været var surt i starten av dagen, men det ble strålende fint før vi dro. Det holder i massevis for meg. Dessuten fikk jeg vist at Model S klarer seg utmerket i snø.

 

 

Veldig bra video Bjørn, svarte absolutt til forventningene :) Det er virkelig artig å se hvordan dere løser eventuelle ladeproblemer og hvor hyggelige og gjestfrie folk er for å hjelpe, meget bra må jeg si :)

Ja, jeg har fått utrolig god hjelp fra folk på veien. Uten dem hadde ikke turen vært gjennomførbar.

 

 

Virker som en bra video har kun sett litt til nå men har da begynt, til og med skrudd av adblock i tilfelle du skulle tjene noen grunker på annonser.

Jeg har vanligvis reklame på videoene mine, men akkurat denne er litt problematisk. YouTube sin automatiske algoritme påstår at jeg har brukt opphavsbeskyttet materiale. Tingen er at jeg kun har brukt Creative Commons-musikk. Men det har tydeligvis gått noe galt her siden YouTube sitt system tror at jeg ved ca. 71:30 har brukt noe pulstoner til en meditasjons-CD. Jeg har klaget inn saken og avventer svar fra dem. Takk for at du slår av adblock :) Men for min del har jeg ikke imot at folk har dem på. YouTube genererer ca. 1k i inntekt i måneden. Mens jeg får 10k for Easybring.

 

 

Dette var god underholdning. Tror jeg må ta en liten roadtrip sjøl i sommer.

Ser med glede frem til del 2 :smile:

Det blir ganske mye mer behagelig å tanke i 5 minutter kontra 6-7 timer da :P

 

 

Damn, det var en stor hund! Men flott film, som alltid :) Noe lang, men blir vell slik på en såpass lang tur! Er ikke verre enn å se litt og litt :P

Jeg kunne ha kuttet den ned til en halvtime eller time. Men basert på tilbakemeldingen fra teaseren så ville folket ha veldig lang film. Hadde jeg kuttet ned ville en del essens (blant annet ladeproblemer) ikke blitt godt nok gjengitt.

 

 

Stor hund og liten dame er alltid gøy.  :grin:

Så ut som en fin tur. Fin video også, men jeg skulle gjerne sett flere og lengre kjøreklipp. Det ble litt mye prat i en så lang video.

Noe å tenke på til neste film kanskje..?

Det måtte nødvendigvis bli en del prat rundt lading. Siden det ikke finnes superladere store deler av turen så var prat og opplegg rundt dette ganske viktig. Jeg så det derfor som nødvendig å ha med ganske mye prat mellom kjøringene. Mange av de som ser på har faktisk Model S selv og vurderer å kjøre deler av turen i løpet av året.

 

 

Jeg synes at det nettopp er kommentarene og filmingen utenom selve kjøringen som løfter filmen opp på et høyere nivå enn bare en vanlig amatørfilm fra en biltur. Filmen er på den måten mer et ordentlig reisebrev og dermed også mye mer interessant enn det man normalt ser i relasjon til amatørfilmer av dette kaliberet. Det er også verdt å tenke på hvor mye jobb som faktisk ligger bak en film som dette. Med et kamera og/eller kun en bil må Bjørn stoppe flere ganger bare for å kunne filme sin egen bil kjøre forbi. I tillegg må han hele tiden huske på å filme nye sekvenser slik at det ikke oppstår logiske og merkbare "huller" i filmen. Slikt krever en hel del planlegging og tilrettelegging. I tillegg kommer også klippingen av filmen i ettertid samt å legge på musikk, fjerne evt. uheldige kommentarer/lyder etc. Dette er kanskje lett nok når en film er 10-15 minutter lang, men når filmen er 1,5 timer lang er det snakk om noe mer enn et rent amatørprosjekt. Jeg er iallefall veldig imponert over de filmene Bjørn lager... :)

Ja, du har helt rett. Å lage en slik video legger sitt beslag på tiden. En driveby-shot tar fort 10-20 minutter å gjennomføre. Og i det ferdige resultatet bruker jeg ikke 10 sekunder engang. Det jeg har lært er å filme så mye som mulig. Så får jeg mulighet i ettertid til å velge hvilke shots jeg skal ta med. Jeg har gjort tabben altfor mange ganger å ikke filme nok. Da kan det bli hull i storyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... hva ville resultatet ha vært hvis Tesla var en tysk bilprodusent (legg forøvrig merke til at de tester Model S mot S-klassen og ikke E-klassen)?

 

De koster det samme i usa, sikkert derfor det er et naturlig valg å sammenligne mot S550 klassen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet Tesla her en dag, og ble utrolig imponert over bilen i sin helhet, men som han sier i filmen så virker interiøret "billig" ut, og har liksom ikke helt den rette finishen.

 

I tillegg er det jo ingen tvil om at fordelene til bilen også i stor grad er ulempene.

 

Vi var i Danmark i påsken, og skulle vi gjort den turen med en Tesla hadde det krevd veldig mye planlegging, kontra ca. ingenting nå. Når man kommer i land i Hirtshals på kvelden med trøtte unger i baksetet vil man frem dit man skal, ikke på jakt etter et sted å lade de neste fem timene.

 

Jeg kunne gjerne hatt en Tesla, og om jeg av en eller annen grunn måtte ha byttet bil hadde den nok vært en kandidat, men man må endre tankemåte ganske drastisk i endel situasjoner. Noe som forøvrig viser ganske godt i Bjørns siste film. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lademuligheter finnes mange steder, og det blir bare mer og mer av det, men når man er på familetur er det ikke så aktuelt med hotell for min del. I tillegg hjelper det jo ikke om hotellet ligger lengre unna enn det rekkevidden på bilen tilsier.

 

Nå kan man såklart argumentere med at en natt og to på hotell knapt koster det man sparer i bensin på turen, men det hjelper jo ikke når man desperat leter etter et sted å lade kl 11 om kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen kan mene en tesla ser finere ut enn nye s klasse er kun fordi man er på Bmw forum. :) Grillen og generelt sett fronten på en Tesla harmonrere jo ikke i det heele tatt. Men den er tøff bakfra.. Det skal Tesla ha :)
Imponerende arbeid i filmene du lager Bjørn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...