Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Til og med mange biler med forbrenningsmotor regenererer idag strøm til batteriet for å spare energi og dermed gå litt lenger pr. liter drivstoff... :)

 

jeg sa i stad at jeg ikke gidder å diskutere med deg mer. Du kan møte meg i Oslo så kan vi ta denne diskusjonen face to face så slipper vi fyll opp Bjørn sin tråd med dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot at vi diskuterer fossil vs el så lenge vi er saklige. Mine videoer er jo en mix av turer, noe teknisk om Tesla og også ofte en sammenligning av el vs fossil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjennbruk av argumenter er fordi jeg aldri får svar på spørsmålene jeg stiller. Derfor svarer jeg det samme og stiller de samme spørsmålene. Du og trådstarter bare unnviker dem for dere har ikke noen svar på dem Fredrik. Men dette gidder jeg ikke mer, lei av å ikke få svar på enkle spørsmål. 

Det er godt at det ikke bare er meg som opplever dette, noen ganger er det like effektivt som å stange hodet i veggen. Jeg har overhode ikke noe i mot deg Fredrik, men på samme måte som du synes jeg er BMW fanboy så synes jeg du er vanskelig å diskutere med av og til.. 

En ren elbil som lader seg selv ved kjøring, uten induksjon? Er det en evighetsmaskin / kald fusjon du er ute etter? Alle elbiler regenererer strøm ved trilling og bremsing. Det kommer ALDRI til å bli nok til å holde batterikapaditeten konstant. Med mindre du alltid kun kjører i nedoverbakke. Det finnes visst noen fysiske lover som nevner noe om det.

Det er her hybridbiler er geniale :) Man får både fossilbilens og elbilens fortreffeligheter i en og samme bil. Man lader batteriene mens man bruker motoren og man sparer miljøet for utslipp i byen og på småkjøring.

Til og med mange biler med forbrenningsmotor regenererer idag strøm til batteriet for å spare energi og dermed gå litt lenger pr. liter drivstoff... :)

Dette har min 530d :) Når man ruller så er det ett lite felt i fremkanrt av økometeret som lyser blått for å illustrere at strøm generøs til batteriet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at det ikke bare er meg som opplever dette, noen ganger er det like effektivt som å stange hodet i veggen. Jeg har overhode ikke noe i mot deg Fredrik, men på samme måte som du synes jeg er BMW fanboy så synes jeg du er vanskelig å diskutere med av og til.. 

 

 

Javel, men spørsmålet er egentlig hva du forventer av diskusjonene. Noen ganger er man enig eller blir enig, mens andre ganger er man uenig og forblir uenig. I dette tilfellet synes jeg at deler av diskusjonen er mest ordkløveri og kverulering rundt elbiler i alminnelighet. Jeg har forsøkt å rette ut trådene i forhold til de ulike konseptene som idag omfatter elektriske motorer i relasjon til biler (det er på ingen måter enten eller) samt hvorfor noen betrakter elbiler som mer premium/eksklusivt enn biler med forbrenningsmotorer. Det er faktisk lite av min personlig mening i denne sammenhengen, men min holdning til elbiler generelt er relativt ambivalent. Jeg elsker stempelmotorer, men jeg er gammel og har vokst opp med disse bilene. Ergo er jeg ikke helt nøytral i diskusjonen. På den annen side ser jeg klare fordeler med de beste av elbilene (som f.eks Model S) og jeg er ikke i tvil om at elmotorer i biler er langt, langt mer effektivt enn stempelmotorer... :)

 

 

Helt generelt... hvis man mener seg ferdig med diskusjonen forlater man ganske enkelt diskusjonen/tråden. Man kan ikke forlange at andre skal gjøre det samme eller slutte å skrive i diskusjonen/tråden.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En kjempefin film som gir meg hjemlengsel (iallefall så lenge det er sommer og fint vær). Nydelig natur og den lyse norske sommeren er fantastisk. Jeg vil definitivt ha en Tesla, men venter på Model 3... eller kanskje BMW kommer med noe elektrisk interessant innen den tid. Mange morsomme kommentarer i denne filmen også... type: "I kinda need go to the restroom... not in the bushes... you know!" og "I think I had a bad kebab yesterday... so... yeaaaaa" (underforstått at det begynner å presse på). Da er det sannelig bra at man kan sitte alene på do på høyfjellet... med frisk luft og nesten midnattsol. Mye fin musikk denne gangen (spesielt over fjellet før Bergen). Artig med dronebildene også...  :)

 

By the way... vi har også enkelte matfavoritter som vi kun kjøper i Tyskland... laks (røkelaks, gravlaks og "pepperlaks") samt ikke minst Granini appelsinjuice. Laksen vi kjøper her i Danmark er norsk, men den er filetert og klargjort i Danmark... dyrt og dårlig. Laksen vi kjøper i Tyskland er også norsk, men filetert og klargjort i Tyskland... billig og bra. Granini appelsinjuice er en favoritt fra tiden med Porsche (inkl. 928S med en V8 på 4,7 liter og 300 HK) og kvaliteten er stadig spitzenklasse til halvparten av prisen i Danmark... :)

 

Forøvrig er Porsches såkalte "pasha" velour/flannel interiør (også kalt for "schachbrett") blandt entusiaster verdt mer enn alminnelig skinninteriør (vel og merke i god stand). Dette psykedeliske interiøret er uten tvil noe av det villeste 70-tallet hadde å by på.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Denne konkurransen irriterer meg litt, reglene er for vage.. Synes at deltagerene fortjener skikkelig klarhet i hvordan ting foregår, spesielt siden de alle er gode ambassadører/selgere for Tesla. Verdien på premien fordrer 100% klare retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...