Gå til innhold

E28 M5 prosjekt. M535 dill


slettaas
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, slettaas skrev:

Selger de kort med batterier som ikke koster skjorta da? 😅

Det husker jeg ikke dessverre. Kanskje Koed har noe på lager fra en delebil? Hvis jeg husker riktig, så er problemet at batteriene som sitter der, blir dårlige. Eventuelt kan de begynne å lekke og skade kretskortene. Lekker de, kan du jo ta en ninjaløsning og rense kretskortet, lodde inn nye batterier og lodde inn nye kretser dersom de er ødelagte. Om batteriene bare er gamle kan du lodde inn nye batterier. Jeg tror de som sitter i speedometeret er litt vanskelige å få tak i, så jeg kjøpte en batteriholder for to AA-batterier på Clas Ohlson og to oppladbare AA-batterier. Det fungerte bra, men det er jo litt jobb. 

Jeg tar alt dette på husken, så det er mulig jeg ikke husker enkelte detaljer. Det ligger ganske spesifikke DIY-er på nettet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, wSax skrev:

Det husker jeg ikke dessverre. Kanskje Koed har noe på lager fra en delebil? Hvis jeg husker riktig, så er problemet at batteriene som sitter der, blir dårlige. Eventuelt kan de begynne å lekke og skade kretskortene. Lekker de, kan du jo ta en ninjaløsning og rense kretskortet, lodde inn nye batterier og lodde inn nye kretser dersom de er ødelagte. Om batteriene bare er gamle kan du lodde inn nye batterier. Jeg tror de som sitter i speedometeret er litt vanskelige å få tak i, så jeg kjøpte en batteriholder for to AA-batterier på Clas Ohlson og to oppladbare AA-batterier. Det fungerte bra, men det er jo litt jobb. 

Jeg tar alt dette på husken, så det er mulig jeg ikke husker enkelte detaljer. Det ligger ganske spesifikke DIY-er på nettet :D 

Jeg har et par speedometer liggende, så jeg har muligens et som er i orden. Får sjekke det opp👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Du får kjøpt SI-kort hos en type i Nederland uten batterier. Husker ikke hva siden het. En kollega har også E28 M5 han byttet dette på.

Funka bra et år hvertfall!

Ivo christov du snakker om kanskje? :D vet han har masse snacks.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 timer siden, sveigis skrev:

Nydelig å se du har fikset dette .😀

Ofte når man begynner på sånt ,kan man miste motet men en god følelse når det er ferdig .

Ser flott ut .👍👍

Jeg skal ikke ha skryten av denne jobben, men en kompis👍 er meget fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen på dette forumet så kan vite om bremsecalipere foran fra E28 M5? 

De har 3sett NYE på lager i tyskland men det er 10.000kr pr calipter så det blir i det meste laget synes jeg.. Send meg ei melding om noen vet av noen som kan ha noe sånt liggende.. 🙂

Har foresten fått tilbake skruvene til bakstillinga fra galv så nå begynner den å ligne noe igjen, må få overhalt diffen

IMG_20191228_130412.jpg

IMG_20191228_125421.jpg

IMG_20191228_125414.jpg

Endret av slettaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RF91 skrev:

Blei det lagt noko form for beskyttelse mellom stålplatene under reparasjonen av dempartårnet på 528'en? Hvis ikkje so vil det jo komme fuktigheit/kondens mellom platene omtrent umiddelbart og derfor ruste igjen.

Ja volvo sin blå sveiseprimer der platene ligger sammen å 2k hagmans epoxy på resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...