Gustav C. Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 (endret) Hei! Så gamle bilen min til salgs på finn.no nå, en E39 528i 1996 mod, BP33828. Da jeg solgte den bilen i 2007 var km standen 173.000 km og service/serviceheftet fulgt frem til da. I salgsannonsen nå har bilen gått 175.200 km, altså 2000 km mer på 7 år. Det lukter det litt ugler i mosen dette alene, men da jeg så førersete som er totalt utslitt, tenkte jeg at jeg måtte dele mine tanker med noen. For det førersete så nesten ut som passasjersete da jeg solgte den i 2007. Så det har helt klart vært hyppig brukt i ettertid.. Link til finn.no annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46050120&WT.mc_id=ss_follow_shared_tip Endret Januar 9, 2015 av Gustav C. Kattlikzm, Flick, Eksos og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Ja og LAV KM blir presisert ikke mindre enn 3 steder i annonsen. Bra du gir beskjed. Håper ikke slike sleipinger klarer å svindle en stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Takk for opplysningen Va en venn av meg som hadde tenkt å se på den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Du kan jo sende en liten meldig til FINN med den informasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Bare å sende, jeg gjør ofte det når jeg oppdager slikt og da fjerner dem annonsa dagen etter somregel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg sendte også en til finn. En bil ble lagt ut med 230 km i juli. Ca 6 mnd ble samme bil lagt ut. Sikkert av han som kjøpte den i juli. Men da med 130 km. Selger pressiserte også i anonnsen flere ganger at det var 130 km og dette var lite. Anonnsen ble fjernet av finn og selger kontaktet. Finn skrev også at selger ikke ville få vite at jeg hadde sakt fra til finn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Slitasjen på rattet alene er jo nok til å "bevise" at denne bilen sannsynligvis har gått mye mer! Med mindre sjåføren har kjørt med sandpapir tvinna rundt fingrene naturligvis Skulle vi slått oss sammen og sendt hver vår melding til selger, og spurt hvordan man justerer tilbake km-standen kanskje? Men klart, kan jo være leddet før han som har justert tilbake km.stand, det vet man aldri.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Fint med advarsel, men man må være passe dum om man tror at denne bilen har gått så lite som 175.000km mht. slitasjen på både ratt og sete. Har du den gamle annonsen fra da du solgte den, Gustav C.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Fint med advarsel, men man må være passe dum om man tror at denne bilen har gått så lite som 175.000km mht. slitasjen på både ratt og sete.+1Enig! Kan banne på at motor er kanskje skiftet. Og det går igjen at motorer som monteres i biler, ALLTID har gått mindre km enn bilen selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Godt det sies i fra om slikt, bare ikke heng selgeren da det kan være selgeren før ham igjen som at skrudd tilbake urverket. Om motor er byttet så skal det selvsagt stå i annonseteksten... torbfer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Fint med advarsel, men man må være passe dum om man tror at denne bilen har gått så lite som 175.000km mht. slitasjen på både ratt og sete. Har du den gamle annonsen fra da du solgte den, Gustav C.? Har den gamle autodb annonsen lagret på en ekstern backupharddisk et sted hjemme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg sendte selger en mail med forespørsel om kilometerstand kunne dokumenteres. Selger svarte tilbake at den ble mistet da han flyttet inn i ny leilighet. Det fascinerer meg hvor dårlig enkelte mennesker er til å lyve. Hvem i alle dager oppbevarer serviceheftet utenfor bilen? Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 De som ikke liker hva som står der! Saltkjelen og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg sendte selger en mail med forespørsel om kilometerstand kunne dokumenteres. Selger svarte tilbake at den ble mistet da han flyttet inn i ny leilighet. Det fascinerer meg hvor dårlig enkelte mennesker er til å lyve. Hvem i alle dager oppbevarer serviceheftet utenfor bilen? Hehe, folk er veldig finke til å miste bilens dokumentasjon. Slikt tar iallfall jeg meget godt vare på og oppbevarer alltid i bilens hanskerom. Var borte i noe av det samme da jeg kjøpte min gamle E34, bilen hadde gått 230 000 km og det er jo forholdsvis moderat kilometerstand for en 18 år gammel E34. Serviceheftet hadde de mistet hjemme, yeah right tenkte jeg. Men så fant de serviceheftet og sende det til meg, og pokker så hadde den gått akkurat det som selgeren hevdet Så det er ikke alltid det er det værste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Tuusen hjertelig takk! En venn av meg så på den bilen, og spurte meg om jeg burde gå for den eller ikke. ikke søren om jeg lar kompisen kjøpe den der! Meld fra til Finn.no øyeblikkelig med mindre du allerede har gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå