Gå til innhold

Kjøpt bil med km-juks 100.000 tilbakestillt

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte igår en bil som skulle vært kjørt 170.000km, men etter en prat med en tidligere eier så viste seg at bilen har gått 100.000km mer enn hva speedometeret forteller.

Jeg kjøpte bilen av en av våres såkalte nye landsmenn, det var en yngre dame som solgte den, men hun sa det var faren sin bil, men bilen står registrert på moren hennes.. Det var kun dattera som snakket norsk.

Etter mye om å men, så fikk jeg levert bilen tilbake og fikk igjen pengene. Men hva kan man gjøre for å hindre denne tullpikken i å gjøre slikt igjen? Jeg tenker at politianmeldelse blir litt voldsomt. Men jeg har planer om å følge med på denne bilen, og sørge for at evnt nye eiere blir opplyst om km-juksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har fått bekfrefta at det er han som har gjort det er det bare å melde. Tror ikke det blir så mye styr, men han tenker seg nok om før han gjør det igjen.

Greieste er kanskje bare å følge med, for å tipse den nye kjøperen om han også har blitt lurt slik du har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på jobben opplevde samme for noen år siden. Endte i forliksrådet. Der ble selger "dømt" i å være skyldig for til tilbakebetale x kr/km tilbakestilt.

Det største problemet viste seg at det er ikke ulovlig å skylde noen penger her i landet. Og siden de ikke hadde en tilbakebetalingsplan var det helt opp til selger å betale tilbake etter eget godtbefinnende  :shock:

Kollegaen har ikke sett en krone enda. Om det ble gjort en saksfeil som ikke samtidig påla en betalingsplan, eller hva som har skjedd vet jeg ikke. Men virker helt borte i natta. Var vist ikke bare å få til noe i ettertid gjennom namsmannen heller  :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen ble fjernet straks etter jeg kjøpte bilen igår, og har ikke kommet ut igjen enda. Men om den kommer ut så skal jeg linke den inn her ;-)

Det har blitt gjort i hans eie. Han som jeg kjøpte den av kjøpte bilen i slutten av desember, og han har skiftet noen deler, og vasket bilen godt. Skrudd ned km med 100.000 og selger bilen for 15.000kr mer enn han gav. Det er snakk om en bil til 20.000kr.

Jeg pratet med han som solgte bilen i desember, og han ble overrasket over at jeg hadde betalt så mye for bilen. Så da jeg spurte han om km-stand så sjekket han sin finn annonse og forsikringspapirene sine, og da var den gått 100.000 mer.

Jeg tok en prat med BT og der stod km på 269.000 ved forrige eu-kontroll i høst -13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svindlere som dette burde alle advares mot, har du navn eventuelt firmanavn så burde det legges ut slik at folk kan bli obs på dette. Innholdet på Bimmers er søkbart på Google så å legge ut navnet her kan bidra til at andre ikke går i samme fella, både jeg og flere googler alltid både firma og privatpersoner man kjøper bil av "just in case" :)

Slik jeg har forstått det så tok han bilen tilbake uten noe spørsmål? Altså han var klar over at bilen var tilbakestilt men prøvde seg på svindel likevel, når dette ikke gikk som planlagt da du oppdaget svindelen så tar han bilen tilbake for å forsøke på noen andre som kanskje ikke er like skarpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det fredrik. Var ikke snakk om å fire på prisen heller. Jeg begynte med at jeg kunne beholde bilen dersom dem dekket bytte av registerreim utført på verksted. (Siden denne nå var langt over intervallet) Men har aldri vært snakk om å betale tilbake en eneste kr fra deres side. Men dem tok tilbake bilen uten å krangle..

Navnet er av sorten som jeg hverken klarer og uttale eller stave ..! Er kun navnet til kona som står oppført på papirene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest overrasket over at de faktisk hevet kjøpet . Det er sjokkerende bra fra et ikke norskt snakkende medlem av våre nye landsmenn.

Jeg skjønner i utgangspunktet godt at de ikke ville betale deg bytte av reg reim på verksted, og heller ta bilen tilbake, siden det fort koster omtrent halve summen av bilens verdi, om det var en 20k bil.

Når bilene er såpass gamle spiller ikke km stand mye rolle, men prinsippet er jo uggent. Verre er det om vi snakker om en dyr bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...