Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

F90 : Du vet vel at Mercedes også brukes som politibil? Anyway...dette er ingen bmw vs mb diskusjon....Tror de fleste er litt lei :) Men link gjerne til en tråd med en bmw fra 07 som bikker 600kkm snart..så kan vi se hvordan den ser ut :)

 

Julian: Ja du vet... må spre mine hardt ervervede penger til fattiglandet Italia :P  Men ja...skjønner ikke hvordan han klarte å kantkjøre felgen så hardt der as...

For opptatt med å fikse luggen i speilet kanskje? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90 : Du vet vel at Mercedes også brukes som politibil? Anyway...dette er ingen bmw vs mb diskusjon....Tror de fleste er litt lei :) Men link gjerne til en tråd med en bmw fra 07 som bikker 600kkm snart..så kan vi se hvordan den ser ut :)

BMW er mye mer brukt som politibil i land som Tyskland, England og Sveits faktisk :) Og nå går norske politiet over til X5 ifra ML og GL nettopp pga bedre kvalitet faktisk, er selvsagt andre faktorer også med X5en var første valget blandt de bilene de hadde på anbud.

Link med langkjørt BMW skal jeg komme med når jeg kommer over en, nå som BMW stadig blir mer populære som taxi så dukker det vel snart opp en. Men i mellomtiden kan du jo ta en titt på amerikanske forum hvis du ikke tror BMWer også kan gå langt, ikke uvanlig at enkelte 7-serier og 5-serier har gått over 300 000 miles (ca 500 000 km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, faktisk så er E60/61 veldig slitesterke og solide biler. Jeg leste nettopp at blant annet det Britiske og Tyske politiet har hatt flere tusen E60/61 i sin flåte og bilene har gått i tjeneste helt til de er 5 år og da har de i snitt tilbakelagt ca 500 000 km. En halv million km med hard bruk, utrykninger, hardkjør av kald motor, moterer som blir skrudd av før turboer får kjølt seg ned og regelrett så hard bruk som en politibil ofte får :)

Det er litt annerledes enn en taxi som daffer rundt i sentrum :P

Sorry for fortsettelse på dette wicky, men klarer ikke holde meg unna den første påstanden til Fredrik 90 her :P

Den fikk meg til å dra på smilebandet!

E60/61 må jo være noe av det desidert MINST slitesterke og solide Bmw har lagd, er alltid noe med de, ingen ende på reparasjoner!

Jeg sverger til Bmw, men E60/61 skal jeg aldri eie (såfremst det ikke er en M5).

Ville mye heller kjøpt en W/S211 (og gjorde det nesten i sommer..)

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er mye mer brukt som politibil i land som Tyskland, England og Sveits faktisk :) Og nå går norske politiet over til X5 ifra ML og GL nettopp pga bedre kvalitet faktisk, er selvsagt andre faktorer også med X5en var første valget blandt de bilene de hadde på anbud.

Hvorfor kjørte politiet rundt med MB før da? Siden di Nå velger x5 grunnet kvalitet så valgte di vel gjerne ml og GL også grunnet kvalitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for fortsettelse på dette wicky, men klarer ikke holde meg unna den første påstanden til Fredrik 90 her :P

Den fikk meg til å dra på smilebandet!

E60/61 må jo være noe av det desidert MINST slitesterke og solide Bmw har lagd, er alltid noe med de, ingen ende på reparasjoner!

Jeg sverger til Bmw, men E60/61 skal jeg aldri eie (såfremst det ikke er en M5).

Ville mye heller kjøpt en W/S211 (og gjorde det nesten i sommer..)

 

Ja det er nettopp det alle går rundt og tror, har selv dette inntrykket også men blir overrasket når jeg hører at bilene er i bruk hos instanser som Politi til de har gått 500 000 km. Men for all del, vi vet jo ikke hvor mye de har vært på verksted :)

Som en liten kuriositet så ligger faktisk E60/61 bedre an enn 211 E-klasse på feilstatestikken. Har blandt annet vært litt skriverier i Auto Motor und Sport om akkurat dette, Audi ser faktisk ut til å holde seg bra så der kan vi se hvor feil rykte "jungeltelegrafen" kan gi.

"Audi og BMW mer driftsikkre"

post-47692-0-88381100-1422907794_thumb.j

post-47692-0-98205600-1422907812_thumb.j

Og dette sier ADAC sin statestikk over hvor driftsikkre disse bilene er :)

post-47692-0-81200300-1422908010_thumb.j

Hvorfor kjørte politiet rundt med MB før da? Siden di Nå velger x5 grunnet kvalitet så valgte di vel gjerne ml og GL også grunnet kvalitet?

Det er mye mulig det, pris har også sikkert litt å si :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler kan gå langt, døden for en bil er å skifte eier og/eller vedlikeholdet ikke lenger skal koste penger, samtidig som bilen rett og slett ikke får rullet så langt før det er kroken på døra for den(rustet opp, får såpass store kostnader at det ikke er verdt å ordne med(problemer tårner seg opp, men fikses ikke) etc.).

 

Jeg har sett vel så mange E-klasse S212 Politibiler i Tyskland som BMW, og det gjelder også i Oslo.

En bil som rekker å rulle langt før den blir gammal og har skiftet mange eiere med ulike syn på bruk og drift, så klarer de fleste biler seg veldig bra om de får byttet slitte deler underveis, noe selvfølgelig politibiler i Tyskland får. At Politiet bruker bilene hardt kan være, men det er nå også det motorene er bygget for, ikke slik sjarre-kjøring man driver med her på berget.

 

En motor trives aller best med varierende motstand, aldri kaldstart og kjøring som hindrer igjensoting. Politikjøring og en hverdag med slik type kjøring er derfor perfekt for en motor. En drosje som siger rundt i bysentrum er greit nok, de går stadigvekk på tomgang istedenfor stillegang og blir sjeldent kaldstartet i forhold til vanlige biler, også helt ok for en motor. Det verste er det man gjerne kaller normalbruk, kaldstart hver morgen, kvarters kjøring i kø til jobben osv.

At motorer soter igjen her på berget er jo ikke til å komme bort ifra, min motor presterte temmelig dårlig før jeg reiste på ferie, man klarte ikke tenke seg at den kunne klare fabrikktall hva toppfart angår. Etter ferien var det rett på toppfart, motoren hadde fått jobbe ordentlig i noen hundre mil og ble som ny :)

 

Jeg kjente at jeg ikke akkurat savnet MB vs. BMW "diskusjonene" :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det er nettopp det alle går rundt og tror, har selv dette inntrykket også men blir overrasket når jeg hører at bilene er i bruk hos instanser som Politi til de har gått 500 000 km. Men for all del, vi vet jo ikke hvor mye de har vært på verksted :)

Som en liten kuriositet så ligger faktisk E60/61 bedre an enn 211 E-klasse på feilstatestikken. Har blandt annet vært litt skriverier i Auto Motor und Sport om akkurat dette, Audi ser faktisk ut til å holde seg bra så der kan vi se hvor feil rykte "jungeltelegrafen" kan gi.

"Audi og BMW mer driftsikkre"

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Og dette sier ADAC sin statestikk over hvor driftsikkre disse bilene er :)

attachicon.gifimage.jpg

Det er mye mulig det, pris har også sikkert litt å si :)

Jobber med Bmw til daglig, så er ikke jungeltelegrafen jeg har mine synspunkter fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med Bmw til daglig, så er ikke jungeltelegrafen jeg har mine synspunkter fra :)

Jeg vet ikke med andre her men jeg har ikke for vane å sette bilen på verksted når det ikke feiler den noen verdens ting :P Så at dere mekanikere ser kun bil med problemer er vel kanskje ikke så veldig rart...? Har en venn som jobber som Mercedes mekaniker (han er MB entusiast som bare det) og han sier at 210 ruster, 211 sliter med elektronikken mens 212 er kurert for begge deler visst nok.

Når dette er sagt så er jeg enig i at E60/61 kanskje er den dårligste 5-serien, tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt ett eller annet galt med en. Men likevel, dokumentasjonen over her vil det annerledes tydligvis :) Så det går kanskje litt igjen som hos MB, E39 rusta, E60 sleit med delvis elektronikk og motor mens F10 er kurert for begge deler mer eller mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med andre her men jeg har ikke for vane å sette bilen på verksted når det ikke feiler den noen verdens ting :P Så at dere mekanikere ser kun bil med problemer er vel kanskje ikke så veldig rart...? Har en venn som jobber som Mercedes mekaniker (han er MB entusiast som bare det) og han sier at 210 ruster, 211 sliter med elektronikken mens 212 er kurert for begge deler visst nok.

Når dette er sagt så er jeg enig i at E60/61 kanskje er den dårligste 5-serien, tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt ett eller annet galt med en. Men likevel, dokumentasjonen over her vil det annerledes tydligvis :) Så det går kanskje litt igjen som hos MB, E39 rusta, E60 sleit med delvis elektronikk og motor mens F10 er kurert for begge deler mer eller mindre :)

Så du har ikke service på bilen? :P

Er enig i det du sier, F10/F11 har vist seg å ha svært god kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid sunt med diskusjoner :)

 

Politiet går over til BMW grunnet kostnader. ML som byttes ut... GL (komandobilene) kommer fremdeles fra mercedes da bmw ikke har noen konkurrent til denne. Alle andre biler er også mercedes :)

 

Jeg har flere kompiser som har både 211 og E60... BMW eierne hater bilene da det alltid er noe som fuckes opp i bilen... 211 faceliften er nok mye bedre med tanke på elektronikk etc... samme med facelift e60...

 

Anyway... Fredrik90 du må ikke se deg blind på disse tyske testene...husk... til og med dekkene i tyskland er annerledes enn i Norge :) Bruksmønster og slitasje er helt annerledes her enn der nede... Skal du først vise til tester, vis gjerne norske tester...ellers er det samme som å lage en test fra kairo i egypt der det kryr av w124biler og nesten ingen bimmere... er det da jeg kan si "w124 er verdens beste bil"?

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en lettere desorientert mann i min beste alder... plutselig har fått lyst på en Alfa 166 igjen...hvorfor? fordi de er så sære at jeg vil ha dem... Men da med V6 motoren.. alt annet er boooring.. Men er jeg helt idiatt? som vil ha en slik bil istedet for en E39 med slapp 2liter? Prisen på bilene er tilnærmet lik så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...