Gå til innhold

Rust på F10 2011. (Alle F10, F11 eiere bør lese dette)


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg også fått fikset litt "rust" på min 2010 F10. På 3 dører og bakluke. Fikk også skiftet håndtak og ryggekamera pga rust og ødelagt pakning bak håndtaket. der. Bilen er tatt godt vare på i mitt eie, har hatt den siden 54000km, gått ca 100.000 når det ble oppdaget.

Fått ordnet raskt og effektivt på garanti.

 

DSC_0079.JPG

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei,
       da jeg i fjor fikk utbedret to sink-slipp blærer på garantien,  sa lakkerer på verkstedet, 'Auto-Skade - Terje Schie AS ' (Lørenskog) at jeg skal være glad for jeg ikke har VAG bil! :-o

Spesielt Audi sliter enormt med sinkslipp på sine modeller, kontra BMW! sa han.

Trøst ? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24 October 2015 at 0.31, egeland92 skrev:

 

 

Ja, det stemmer. Det er vel hjullager mutter og enden på drivakselen som er synlig på bildene jeg har tatt.

 

 

 

 

Nei, ting tar tid på Bavaria Haugesund. Nå har det gått ca. 5 måneder siden jeg gjorde garantiansvarlig oppmerksom på at det var begynt og korrodere på dørene igjen. Og det har enda ikke blitt gjort noe. Det er generelt mye rot og ubesvarte spørsmål.

 

Men i forrige uke kontaktet jeg daglig leder og informerte han om alt tullet. Så nå er en ny garantiansvarlig på banen. Jeg hadde en prat med han i dag, og han virket veldig imøtekommende. Så på Mandag skal jeg innom dem å ta en ny befaring på bilen sammen med garantiansvarlig og en fra verksted. Da skal vi gjennom 11 punker.

 

Er mer optimistisk nå, men vi får se hva som skjer ... :)

 

 

 

Hehe :P Jeg holder til i Haugesund - men jeg kjøpte bilen da den var gått ca. 150 000km fra en kar i Tønsberg. Mulig han hadde som hobby og kjøre bak saltebilen :blink:

I Vestfold er det nesten umulig å ikke kjøre både foran og bak saltbilene. Samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
On 11.8.2016 at 17.16, Mr. Erling skrev:

Leser her på tråden at flere her har beskrevet  problemer med rust på bakluken.
- Hvor på bakluken oppstår det rust?

På min boblet det på nedre del "rundt" og bak skiltet. Nedre del av bakluken ble lakkert på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
On 12.5.2016 at 11.23, mslello skrev:

Da har jeg også fått fikset litt "rust" på min 2010 F10. På 3 dører og bakluke. Fikk også skiftet håndtak og ryggekamera pga rust og ødelagt pakning bak håndtaket. der. Bilen er tatt godt vare på i mitt eie, har hatt den siden 54000km, gått ca 100.000 når det ble oppdaget.

Fått ordnet raskt og effektivt på garanti.

 

DSC_0079.JPG

Har oppdaget sinkslipp på alle mine fire dører også, slik som flere av dere andre. Hvis din er en 2010-modell så var vel garantien gått ut i 2016? Hvis ikke du hadde kjøpt noe tilleggsgaranti fra bruktforhandler eller lignende. Var dette noe Bavaria dekket for deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Walkabout skrev:

Har oppdaget sinkslipp på alle mine fire dører også, slik som flere av dere andre. Hvis din er en 2010-modell så var vel garantien gått ut i 2016? Hvis ikke du hadde kjøpt noe tilleggsgaranti fra bruktforhandler eller lignende. Var dette noe Bavaria dekket for deg? :) 

Ja, garantien på denne var gått ut lenge før 2016. Var vel først i 2011 man fikk 5 år?

Men (anti)rustgarantien er vel på 12 år, så det var aldri noen spørsmål rundt det. BMW verkstedet (Steinkjer Bil) tok bare noen bilder og sendte inn. Var fort godkjent og lakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

oppdaget boble i lakken på den smale stripen mellom dør og hjulbue venstre side bak.

Blir en tur til Bavaria på mandag, så får vi se hva dem sier. Bilen er fortsatt under garanti.rustboble.thumb.jpg.fb58f96212d8d93751f7947894715421.jpg

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, men du må ta den.
Jeg oppdaget en ny  'sink-slip blære' bak skiltet på bakluka da lakken ble polert. Fjerner alltid skilt når bilen poleres.
Og dette vil koste meg mellom kr. 4-7 000 å fikse.
Tidligere har jeg oppdaget to stykker, som er fikset på garanti.

Spørsmål:
Noen som vet om 'sink-slip blærer ' vil dukke opp hele tiden, som kviser på vår hud?

En ting til: :-( å passe på
Ramma som holder bakskiltet, var slurvete skrudd fast fra sist gang bilen ble polert, med det resultat at plastrammen hadde seget ned og 'gnagd seg igjennom lakk og inn til metallet :-(
Tar og fikser den unødvendige skade sammen med 'sink-slip blære' reparasjon, fordi det er heldigvis i samme området.

Hvis det er noen trøst 'dopus';
Iflg. autoriserte kilder, er VAG sine biler nærmest  'infisert' med 'sinkslip blærer' i forhold til BMW :wink:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 2013 utgave, og derfor fortsatt under 5 års garantien, så jeg regner med at dem fikser dette på garanti. Men det er jo irriterende når det er ingenting man kan gjøre for å unngå det. Det har jo ikke skjedd pga ytre påvirkninger. Takk f

or tipset anngående skiltplate. Skal sjekkes ved neste lakkrens/voksing. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...