Clevion Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Her er jeg sterkt uenig, forskjellen på liv og død er det du som sjåfør som avgjør, når man kjører bil skal man kjøre etter forholdene ikke stole på at dekkene stopper bilen. Jeg har hatt sertfikat i 18 år, har aldri hatt premium dekk og har heller aldri hatt behov for å bråstoppe, har heller aldri vært innblandet i noen ulykker, jeg påstår ikke at jeg er verdensmester eller noe slikt, men jeg anser meg selv som en hensynsfull og fornuftig sjåfør. Joda, men kroppen tåler lite, og du kan faktisk dø, vis du skulle treffe en bil i bakenden, det er mange muligheter. Hadde Budgetline på første bilen min, første sommeren, og de var gode på tørt føre, men så fort det blei vått, slapp det overalt. Holdt på å fronte med en lastebil fordi di slapp i en sving.
john-r Skrevet April 17, 2014 Skrevet April 17, 2014 kan anbefale Achilles dekk! har kjørt mykje på nankang å har brukt Achilles ilag med nankang, ingen tvil om ka som er de best dekke!! Achilles dekkene er bedre på både tørt og spesielt vått føre som nankang er spesielt dårlig på,når de gjeld støy trur eg dei er ganske lik. dei sporer ogsa mindre og gir en generell bedre "følelse" i bilen. syns heile diskusjonen her har blitt litt overdreve, har kjørt med dei fleste dekkmerka, dei kjene billi-middels dekka ( nankang/sonar/federal/khumo) og lignende til premiumdekk er ikkje forskjellen so stor, men ha aldri vilda hatt dei billigste drittdekka igjen, de er der virkeli forskjellen ligg! har sjøl akkurat bestilt nankang ns20 til 1400,- pr. dekk tilsvarandes conti michelin bridgestone yokohama er fra 2700-3700,-. So mykje bruker eg ikkje på eit dekk som varer en sesong som er eit hår bedre! priser frå dekkonline
bjalle Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Achilles er også offisiell levrandør av dekk til Ferrari f430,så kan jo ikke være et skrapdekk som foreks Linglong som skulle vært forbudt å selge,og ja jeg har prøvd dem.
Robin L Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 jeg har også prøvd linglong-dekk. kjøpte det for å sette på noen 18" felger jeg har bare for visning på bt. herregud for noe møkk. dritdårlige på vått føre. har nankang ns2 til vanlig, helt ok, men støyer litt mye synes jeg.
Odd-M Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Achilles er også offisiell levrandør av dekk til Ferrari f430,så kan jo ikke være et skrapdekk som foreks Linglong som skulle vært forbudt å selge,og ja jeg har prøvd dem. Hehe... Måtte google det for morro skyld. Offisiell sponsor av F430 Challenge-serien i Indonesia ja. Ikke førstevalget for gutta i Italia. Vil tro de blir levert med Pirelli og ikke slikt "søppel".
Eksos Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Tråden her, ble den opprettet for at folk skulle komme med tilbakemeldinger om hvor mye bedre et premiumdekk er? Slik jeg leser det, søker han erfaringer fra brukere som har testa Achilles dekk? Er møkk lei av alle trådene som bli spamma ned med noe som egentlig er off-topic, fordi andre velger å prioritere annerledes! Det skulle bare mangle at et dyrere dekk har bedre egenskaper, men dersom man er klar over at dekkene som står på bilen ikke er av ypperste kvalitet, tar man også gjerne ekstra hensyn til dette vell? Jeg gjør iallefall det! Ser folk glir ut i svinger, samt sliter med å bremse, slik de nesten havner i en kollisjon, og sliter med å forstå at folk har respekt for vegtrafikkloven §3, som sier at "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom" Jeg har monterte Federal på min bil nå, tidligere har jeg kjørt med Nankang NS-2, og har ALDRI vert borti en nestenulykke hvor dekka har spilt noen rolle..... Mulig dekka kan hindre folk i å kollidere dersom de kjører som noen idioter på veiene, men en direkte sammenheng er det som regel ikke..
Haug530D Skrevet April 18, 2014 Forfatter Skrevet April 18, 2014 Endelig en med noe fornuftig å si. Ja jeg lurte egentlig bare på hvordan dekkene var i forhold til andre billigdekk, Linglong, Wanli, Sunny og slike dekk bør man jo styre unna, mens Nankang og nå Achilles er dekk som er OK. De fleste ulykker/de som krasjer er jo som regel pga uansvarlig kjøring i de fleste tilfeller, hadde dekkene vært på en eller annen statistikk på at de var så dårlige at de var livsfarlige og foråsaket de fleste ulykker hadde de nok ikke vært lovlig solgt i Norge.
Eksos Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 At folk kjøper bremser, spesielt bremseklosser, på Biltema, og ukjente leverandører på ebay, ser jeg på som ett mye større "problem"
Odd-M Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Dere misforstår jo poenget totalt. Du kan havne i en situasjon, utenfor din kontroll, der et best mulig dekk KAN være forskjellen på liv og død. Dekk er en av mange faktorer. Men som sagt, et nytt dekk idet rimeligste segmentet er nok bedre enn et gammelt og utslitt premiumdekk. Likeså er en moderne og simpel Suzuki tryggere enn en gammel og utslitt rusten BMW med lurvete understell. Folk får gjøre sine egne valg. Mine innlegg her er bare ment som en tankevekker.
Robin L Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Synd at prisforskjeller skal være så store på billige og premiumdekk... Jeg skal ha nye framdekk til 7ern nå, og nankang/achilles koster ca tusenlappen. Skal man ha noe skikkelig så blir de dobbelt så dyrt. Kunne selvfølgelig tenkt meg det men synes 4k ca + omlegging blir litt stivt for 2 dekk...
Kvasi Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Jeg har Achilles foran i 235/35-19 og må si jeg syns de sporer litt. Har dog aldri hatt en eneste nær-døden-opplevelse ala de som er tidligere beskrevet i tråden, men jeg kjører stort sett i fartgrensa og sjeldent og aldri "på grensa" på vått føre.
Eksos Skrevet April 18, 2014 Skrevet April 18, 2014 Forstår hva du mener Odd-M, og mener naturligvis ikke at man skal gå for de aller aller billigste dekka, for de er som regel dritt... Men dersom man bare går en liten hundrelapp opp i pris, får man kanskje Federal eller Falken, som jeg mener er veldig gode dekk til prisen, med en ytelse ikke så altfor langt unna "premiumdekk"... Sunny, LingLong, Rotalla, og i de baner, kommer nok aldri på bilen min.. Har hørt flere tilfeller der de kordene på dekka gir etter, slik dekket buler ut... Det er mange ting som kan være forskjellen mellom liv og død.. Bruker du sykkelhjelm, ryggskinne og nyrebelte når du sykler? Normal fornuft, for de som har det, holder i de fleste tilfeller... Hovedproblemet er vell gjerne at de som kjøper billige dekk, er ungdommer i 18-20års alderen med dårlig økonomi, som har lite erfaring bak rattet, og gjerne gasser på litt mer enn de litt oppi åra.... Når det gjelder vinterdekk derimot, holder jeg meg langt unna Nankang og andre "kina-dekk".... Kvasi reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå